Wednesday 25 April 2012

BILA HUJAN BERHENTI...RENYAI, MENTARI MENYUSUR KELUAR...TERBIT PELANGI MENGUKIR NAMAMU DAN NAMAKU DI AWAN YANG PENUH CERAH!


  • Hari ini hujan turun menjurah..tembusi hati..datangan rasa..tik-tik bunyi melemaskan telingaku..bila hujan berhenti..renyai,mentari menyusur keluar..terbit pelangi..warna-warna itu..terukir di awan,membentuk namamu..sudahlah anganku..tidak pernah berhenti..dalam benak fikiranku..ini.Warna coklat,kebiru-biruan membentuk namamu di awan sana bersama rakannya lelangit ungu,kemerahan hati..antara kau dan aku..
     ·  ·  · 3 hours ago near Kuala Lumpor
    • You and Vra Bella like this.
      • Vra Bella hai..
        2 hours ago · 
      • Rabeah Mohd Ali AWAN PELANGI CINTA

        Pelangi ...
        Kau indah
        Sungguh indah
        Warna-warnimu berkemilauan
        Membuatkan hatiku terpana keasyikan memuja-Nya
        Datang pula kelompok-kelompok awan warna-warni
        Pelangi nan indah membentuk nama-Nya
        Allahu Akhbar aku terkesima
        Betapa indahnya di kala itu
        Tanpa diduga kelompok awan berwarna coklat, kebiru-biruan
        Membentuk namamu PUTRA ARJUNA di sebelah kanan
        Awan pelangi yang tertera Kalimah ALLAH SWT
        Awan ungu , kemerahan hati tertera nama PUTRI RIMBA di kiri
        Terpesona aku di kala itu
        Menangis aku tanpa henti
        Melihat keajaiban yang Allah SWT perlihatkan padaku
        Syahdu aku bercampur kesyukuran yang kusambut
        Dengan lafaz
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

        Karya : Putri Rimba.
        24 April 2012
        2 hours ago · 
      • Vra Bella adakah..putramu ini..pelangimu
        2 hours ago · 
      • Rabeah Mohd Ali Ye sayang...tapi putranya semakin hati semakin muda...kenapa ye...macam nggak pantas untuk digandingkan dengan putri rimba ye...
        kenapa ye tolong bilang sama aku.... hihihihi
        2 hours ago · 
      • Vra Bella hei..putramu ini..tgh pergi spa..atau putri x perasan..kan..diizin kamu..
        2 hours ago · 
      • Vra Bella bersandiwaramu..katamu..serius..mimpikah putra..
        2 hours ago · 
      • Vra Bella terasa mahu temui putri..di rimba..jawaplah..putra tanya ni
        2 hours ago · 
      • Rabeah Mohd Ali Iyelah kerna putra semakin hari semakin ganteng aku jadi lupa...senyuman mu...aduhai....boleh ramai gadis di luar sana jatuh cinta pada mu dong....hihihi
        2 hours ago · 
      • Vra Bella senyuman..kan sedekah..jgn digusari putramu..x percaya pdku
        2 hours ago · 
      • Rabeah Mohd Ali Benar dong...aku nggak percaya pada mu...depan ku bolehlah kau bilang jujur di belakangku....pada mereka semua kau bilang sayang...tapi tak pe kau jangan risau...ada lagi tiga kekosongan untuk mengisi cinta hatimu kan3 hehehe
        2 hours ago · 
      • Vra Bella satu..lagi sapa..oh..sdh tahu jwpnku..kasihku..
        2 hours ago · 
      • Vra Bella bila masa..dengar..ke..kira panggilan syg itu..pd org lain..
        2 hours ago · 
      • Rabeah Mohd Ali Aku dah teropong dari rimba niagara ini...senyuman mu itu sudah cukup mengambarkan kau seorang pria yang macho lagi penyayang lagi tu....makanya aku cemburu kali....hehehe
        2 hours ago · 
      • Vra Bella cemburu tanda syg..x lari mana2..lari2 sini jugak
        2 hours ago · 
      • Vra Bella mesti putri gelihati sgt ni
        2 hours ago · 
      • Rabeah Mohd Ali Ala...putra ni...jemariku terketar-ketar mendengar keikhlasan pengakuan darimu hinggakan aku tak bisa pake teropong lagi...dan teropong pun nak ke campakkan ke ombak rindu....hehe
        2 hours ago · 
      • Vra Bella oh..ada teropong rindu ajaib,yer
        2 hours ago · 
      • Rabeah Mohd Ali Sekarang dah tak ada...sebab aku percaya dengan cinta mu ke aku...terlalu indah dan bersahaja bukan pura-pura atau kura-kura...ye...
        2 hours ago · 
      • Vra Bella cinta kura-kura..x nak..titanic,yer
        2 hours ago · 
      • Rabeah Mohd Ali Ye lah aku tahu kamu tu suka yang jiwang-jiwang..pasti tika ini putra sedang bayangkan kita sedang menyanyi di kapal titanic kan3..cuba nyanyi nak dengar ni...hihihi pasti gawat aku di rimba ini hehehe
      • Vra Bella dimanakah putri rimbaku
      • Vra Bella nanti ,putra pos..kan,di wallmu
      • Vra Bella titanic 3D,yer..
      • Vra Bella bukan bernyanyi,sajer..putra mahu berlari bawamu..mengelilingi kapal,abis semua pelusuk..terokai bersama2
      • Rabeah Mohd Ali Apa-apa pun boleh ...putra arjuna ku...
      • Rabeah Mohd Ali Tapi masalahnya kamu mati demi menyelamat aku...biarlah aku yang mati...sayang....hihihi
      • Vra Bella ini..baru tragedy..gimik..jer..klu leh,putra x mahu mati..ha..ha..
      • Vra Bella nanti akhirnya..kita hdp bersama2
      • Rabeah Mohd Ali Mana tahu kita sehidup semati putra baru lah cinta sejati nama tu kan3 hihihi
      • Vra Bella maaf..tadi putra..pegi belikan sesuatu utk kasih..
      • Rabeah Mohd Ali Putra dah ada kekasih ke...nggak bilang sama aku pun?
      • Vra Bella ada bilangannya..1 hingga 4
      • Vra Bella mesti putri rimba..susah nak jawap ni..
      • Rabeah Mohd Ali Siapa bilang aku susah mau jawab dengar ye..

        Biasalah perempuan kan3 tapi sejujurnya ku bilang sama kamu...kalau kamu mahu mencukupi 4 cintamu ...aku bisa kok...tolong pinangkan lagi tu... tahukah kamu dapat payung emas tu...bukan satu tiga tu puyang emas...siapa nggak mahu.....aku mahulah pemberian dari Allah SWT bukan kah aku sudah bilang pada kamu aku memilih kamu kerana cintamu pada Allah mengatasi segalaNya makanya aku faham kok...yang penting kau jujur sama aku mencintainya keranaNya dan bila aku mati kau meredhai kematian aku...itu sudah cukup bagiku putra.
      • Vra Bella alahai..sucinya..tiada debu..bukan gurauan,tau..
      • Rabeah Mohd Ali Duhai...putra keahuilah kau...kalau cerita mengenai akhirat bukan gurauan kerna tiada yang tak benar melainkan benar belaka...kamu bagaimana?
      • Vra Bella sebenarnya putra syg putri..jgn sdh..
      • Vra Bella sajer mahu berdansa gurau
      • Rabeah Mohd Ali Putra...asalkan kau benar ikhlas dalam sebuah ikatan persahabatan...itu sudah memadai bagiku...jika hatimu beralih arah pun ak apa-apan kok...hihihio
      • Vra Bella tak beralih arah..hai..dah serius bunyinya
      • Rabeah Mohd Ali Iyelah...hatiku bimbang jika kau mencurangi cintaku yang suci ini putra...aku suka cinta yang lahir dari hati setulus ikhlas...jika suka bilang suka...jika benci bilang benci....hihihi
      • Vra Bella tiada paksaan-lahir dari hati..s u k a
      • Rabeah Mohd Ali Coba putra bilang sejujurnya sama putri sebab apa putra sukakan putri ye...ini cakap lahir dari hati ye tak perlu kuteropong hatimu putra...
        58 minutes ago · 
      • Vra Bella ia..mahu berjumpa putri..sgh x sbr
        57 minutes ago · 
      • Vra Bella suka sekali
        57 minutes ago · 
      • Rabeah Mohd Ali Kalau datang kosong tak payahlah putra...mesti bawa cincin syurga sekali.....kalau tak ada nggak payah...datang....hihihi
        55 minutes ago · 
      • Rabeah Mohd Ali Di sini rimba..awak ...orang bandar mana bisa tinggal di rimba ini...hihihir
        52 minutes ago · 
      • Vra Bella biasa..putra selalu berkhemah
        51 minutes ago · 
      • Rabeah Mohd Ali Putra berkhemah di rimba mana tu...napa kita tak jumpa ye...kenapa di benua borneo juga kita berjumpa ye...hihihi
        49 minutes ago · 

        (PETIKAN DARIPADA DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
        25 April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;