Tuesday 30 October 2012

GALERI SASTERAKU IMPIANKU



Buku baru terbitan ITBM, menampilkan proses kepenyairan 34 orang penyair Malaysia yang mewakili pelbagai latar pendidikan dan pengalaman.
3Like · ·
  • Saya Asyraf likes this.
  • Ramlee Wahab Berikut diperturunkan petikan nama-nama penulis yg saya paling minati dan menjadi pendorong
    dlm mencerna karya sastera:
    1. Kemala ms 9-Memenangi siklus kepenyairanku
    2. Ahmad Sarju ms 23-Perjalanan Seorang Kembara Bahasa
    3. Arbak Othman ms 55-M
    enukang Linguistik-Membina Semiotik
    4. Baha Zain ms 73-Tulislah daripada Hati Sanubari Kita
    5. Lim Swee Tin ms127-Saya Menulis Sajak Sebab Saya Suka Sajak
    6. Siti Zainon Ismail ms209-Suara Puisi: Membuka Jendela Hati
    7. Zurinah Hassan ms261-Mengutip Catatan Silam
    Penulis separa membantu seperti berikut:
    1. Ibrahim Ghaffar ms89-Hidup Ini Kembara-dari Mana yang keMana2
    2. Imlan Adabi ms99-Pengamatan yang Mendesak Penyairan
    3. Jamaludin D ms107-Menyusur Citra Alam Mencari Puisi
    4. Leo Aws ms115-Saya dan Sajak
    5. Marsli NO ms145-Memilih sunyi dan Menjadi Penyair:Mencari Inti...
    6. Marzuki Ali ms151-Puisi dan Wajah Saya
    7. Ismas Saring ms191-Kenapa Saya Jadi Penulis?
    8.Suhaimi Hj Muhamad ms225-Surealisme Perbendaharaan yang....
    9. Zaen Kasturi ms237-Berlayar Mencari Iga
    10. Zubir Ali ms253-Puisi Adalah Melodi Kemanusiaan
    Nota:
    Terima kasih krn menjadi guruku, meski kita tidak pernah bertemu hanya melalui buku dapat kutanggapi apa yang kau mahu aku tahu...!
    October 9 at 8:27pm · Edited · Like · 1

    Buku baru isi lama...sekedar memperbaharui ilmu...!
    Like · ·
    • 5 people like this.
    • Ramlee Wahab Buku yang ringkas, padat & tepat kpd matlamat yg ingin dikongsikan bersama pembaca...secara teoritisnya amat berguna utk mengenali genre karya yg diciptakan...cukup membantu kpd mereka yg meminati karya Melayu Tradisional-Puisi Melayu Klasik...!
      Baru dibeli tempuh hari...ada peringatan keramat di dalamnya.....
       
       
      Baru dibeli tempuh hari...ada peringatan keramat di dalamnya.....


      Bengkel Penulisan & Penerbitan ITBM-PENA-DBP 2012: Sijil Penghargaan yg 'simple' dan menarik.
      1Unlike · ·
      • You and 4 others like this.
      • Ratu Rimba Niagara MESTI BANGGA JIKA DAPAT MEMILIKI SIJIL PENGHARGAAN INI KAN3

      • Ratu Rimba Niagara
        Jikalah aku perolehi sijil penghargaan itu akan kubingkaikan emas sijil itu biar berharga...agar menjadi bahan pameran di galeri sasteraku impianku.
      • Ramlee Wahab ....pada saya sijil bukan keutamaan, cuma mahu jumpa sahabat & kenalan yg sudah lama tinggal berjauhan...juga, mahu menggilap semula piala sastera yg sudah kusam dimakan masa....
      • Ratu Rimba Niagara Begitu kah sobatku dari benua Malaysia...bagiku sijil itu penting kerana kumemberi penghargaan buat diriku sendiri kerana boleh ditunjukkan ke anak cucu yang moyang mereka menulis bukanlah syok sendiri tapi berdasarkan ilmu yang telah diperturunkan oleh guru-guru sastera yang sudah semestinya mantap penyampaian ilmu sasteranya dan pengalamannya menghasilkan karya yang bermutu tinggi....itu maksudku di sebalik sijil yang kuperolehi itu.

0 comments:

Post a Comment

 
;