Thursday 1 November 2012

KERNA AKAL SAYA YANG KECIL TIDAK MAMPU BERKONGSI ILMU DAN MEMBERI KOMEN UNTUK MAJLIS INI



Omar Din
Salam…saya mohon maaf jika ada terkasar ketika memberi komen dan menyinggung hati INA ZUAN,Bonda UI dan sahabat2 yang lain...

Saya ingin undur diri dari MAJLIS PANGKUAN…. kerna akal saya yang kecil ini tidak mampu berkongsi ilmu dan memberi komen untuk majlis ini…
Unlike · · · 18 hours ago

  • You like this.
  • Pangeran Adipati Agong salam saudaraku din omar..aDakah perselisihan faham..Boleh saya tahu..Jk tk keberatan..Krn ahli berlainan fahaman ke..Jk ada salah mereka tolonglah perbetulkan..Mgkin perlu tegur menegur..Kebaikan buat semua..
    Kehadiran tuanhamba amat saya hargai
  • Din Omar ym..sy tdk ada perselisihan faham dengan sesiapa cuma merasakan tdk layak memberi komen apatah melibatkan isu2 besar...
  • Pangeran Adipati Agong subhanallah..Sesungguhnya kita saling mengenal sblm majlis pangkuan ini lg..
    Kami mencari kesinambungan kekeluargaan..Keluarga besar yang juga kamu diminta menyatukan..Adat awal kusut masai
    bila terlerai barulah selesai..
    Adat beradat dimeja bual
    sebag
    ai tempat musyawarah soal..
    jngn dibuang yg ditangan
    Disimpan agar ada bila keperluan
  • Ratu Rimba Niagara Duhai rakan senasibku Din Omar...

    Kusangkakan aku saja yang terasa begitu...
    Kita senasib rupanya
    Aku rasa tak layak untuk berkarya di sini...

    Mereka di sini semuanya berdarjat dan bijaksana...
    Ilmu mereka tinggi setinggi awan
    Hingga boleh menggapai bintang di langit malam
    Membelah bumi
    Mengharungi lautan luas...
    Ilmuku bak
    Kalau kail sejengkal jangan menduga laut dalam
    Kerana tak berputus asa aku cuba mengail juga
    Dengan harapan kalau dapat ...dapatlah...
    Yang penting kail sejengkal itu saja yang aku punya...
    Mana tahu dengan berkat ilmu kail sejengkal aku
    Berjaya mencapai misi dan visi ku

    Tapi jika asyik jerung ganas saja
    yang memakan umpanku
    lebih baiklah aku
    mengail kail sejengkalku
    di tempat lain
    yang bisa
    membuat aku damai berkarya

    Lewat bicara ini
    maafkan aku
    jika tiadanya aku
    di sini bersiaran karya lagi
    kerana sedar
    kailku cumalah sejengkal
    tak tegaku menduga di lautan dalam

    RATU RIMBA NIAGARA
    1 November 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;