Tuesday 30 October 2012

RUGI RUANGAN YANG TERBATAS INI TELAH DISALAH GUNAKAN




BERSAMA MENJAYAKAN CITA-CITA ADMIN GRUP

Kesatria Kemuliaan:

Himpunan Kedaulatan Melayu Islam Akhir Zaman (HIKMAH)

Salam. Saya mengharapkan ini sebagai satu platform tanpa apa2 agenda atau kepentingan politik. Kita boleh berkongsi apa sahaja tentang Melayu Islam termasuk salasilah keluarga kawan2. Tapi elakkan bercerita tentang hak menuntut takhta dan hal serupa dengannya. Pada saya itu antara punca perbalahan yang paling besar antara umat Melayu.

Unlike · · Unfollow Post · 8 hours ago
You like this.

Ratu Rimba Niagara:

Alangkah ruginya di ruangan yang terbatas ini digunakan untuk membangga diri , menunjukkan kehebatan kekuasaan darjat pangkat,keegoaan, membalas dendam sesama sendiri, saling hina menghina, berbahasa memaki hamun, saling menyakiti hati dan jika ini wujud di grup ini makanya sia-sia sajalah perjuangan suci. Dan eloklah dibuburkan saja grup ini jika itu terjadi.
Dan saya penuh yakin admin yang menubuhkan grup ini adalah untuk mencapaikan misi dan visi yang dihajatinya dan kita sebagai ahli grup memberi kerjasama untuk merealitikan cita-cita admin grup ini bukan bertujuan menunjukkan kehebatan berhujah seolah ingin mengambi alih tempat admin...kalau itulah yang dianggapkan oleh mereka ..makanya ianya adalah satu kesilapan yang besar ...sebab itu admin harus selalu bertanggujawab dan prihatin terhadap segala post dan komen yang disiarkan oleh ahli grupnya. Jika admin wujudkan grup tapi menganggap ahli grup tak wujud makanya removekan saja ahi grup tersebut...kerana apa guna dia wujud tapi disepikan oleh admin. Admin adalah pemimpin...jika pemimpin tidak hargai rakyatnya ..tunggulah kemusnahan sesebuah negeri.... pemimpin mesti adil dan mengutamakan rakyat melebihi kepentingan sendiri kerana tanpa sokongan rakyat dia tidak digelar pemimpin. Jika admin sibuk boleh dilantik pembantu admin bagi memantau semua ahli di grup ini. Post yang ada unsur kutuk mengutuk dilupuskan dan mereka diberi amaran supaya menjaga adap berhujah kerana dibiarkan akan menjadi virus mematikan segala misi dan visi grup ditubuhkan. Di sini tiada cantas mencantas yang ada saling sokong menyokong/memberi dukungan tanpa ada rasa kepentingan diri sendiri semuanya untuk merealitikan sebuah cita-cita yang diimpikan oleh semua ahli grup untuk memartabatkan melayu dan islam.
4 minutes ago · Like

Merah Silu
Siapa berani present paper? Meh letak nama dan tajuk isi...

Himpunan Kedaulatan Melayu Islam Akhir Zaman (HIKMAH)
Dan akhir sekali untuk diberitahu malam ini. Saya memerlukan lebih banyak maklum balas untuk atur cara. Saya rasa kita semua sudah melihat bagaimana bermacam2 teori dan pendapat tentang sejarah Melayu dan Islam telah diutarakan di Internet melalui penulisan blog, perbincangan forum juga FB dan grup2nya. Nah. Sekarang saya mengajak anda mengangkat perbincangan/penemuan/pengkajian/pendapat anda ke peringkat yang lebih tinggi, di hadapan satu perhimpunan cross-platform yang insyaallah hasilnya boleh diangkat lagi sehingga boleh membentuk polisi negara. Anda tidak memerlukan kelulusan tinggi kerana ini bukan perhimpunan universiti ataupun akademik. Asalkan anda cukup hujah, tak semestinya ada dokumen bertulis untuk menyokong dan berani bertanggungjawab ke atasnya, ia boleh ditimbang untuk dimasukkan ke dalam atur cara HIKMAH. Malah saya menerima berita daripada mimpi dan kaedah channeling asal ia untuk memartabatkan Melayu dan Islam, bukan untuk mengangkat diri sendiri, misalnya mahu menuntut takhta, harta dan yang bukan2.
Unlike · · Unfollow Post · 3 hours ago
You like this.

Ratu Rimba Niagara:

Sesuatu yang disokong 100% tanpa bantahan.Inilah era abad ke-21 berhujah cara berhikmah ...dan hujahan itu bertujuan memartabatkan melayu dan islam. Insya-Allah mimpi itu adalah benar kerana setiap yang baik itu datangnya dari Allah SWT. Moga mendapat kerjasama daripada semua ahli grup yang mulia di sini. Moga Allah memberkati dan memakbulkan segala usaha yang murni ini. AAmiiin Ya Rabbal A'Lamin.
31 minutes ago · Like

(PETIKAN DARIPADA GRUP MAJLIS PANGKUAN DIRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA)
14 Oktober 2022

KESATRIA KEMULIAAN & MERAH SILU & RATU RIMBA NIAGARA
14 Oktober 2012
Like · · · October 14 at 5:22pm



  • updated the description.
    Kematangan, sabar menelusuri singkapan dari ayat-ayat puisi illahi, harus anda dulukan, dari mencari salah dan mencela teman, sebab prioriti dari kehidupan, adalah keruhian yg di DALAM, maka wacana grup ini, sering menyimpul maksud-maksud yg kadang2 tiada di ngertikan. Maka mohon-lah petunjuk, agar anda tercerahkan!.............silakan berpuisi, salam ukhwah sejagat!

    Like · · · October 15 at 7:53pm

0 comments:

Post a Comment

 
;