Saturday 8 October 2011

MENGENAL APA ITU ERTI KEMANUSIAAN!



SERIBU TETES AIR MATA CINTA

Mengalir bukan aku memintanya
Seraya aku mengingatmu
Memerah kelopak mataku
Dahan kaca mata penuh dengan air mata
Setetes demi setetes bercucuran
Itulah senyawa rinduku

Lantas aku terseduh dalam isak tangis
Seribu tetes air mata cinta
Lantas kutitipkan air mata di dedaunan pohon talas
Yang disana tak tertampung diatasnya
Semuanya jatuh membasahi bumi
Lantas aku tak bisa berkata
Sepata katapun
Tentang kecamuk rinduku

Disiang bolong aku malu menggangkat wajahku
Disemak dan ramainya dunia
Mataku memerah
Rasa hatiku inggin berkata
Tapi...
Tak jua mulutku berkata
Karena disana engkau merasakanya
Seakan-akan prasaan dan batin telah menyatu

Disetiap hembusan nafasku
Ku berdoa untukmu
Adakah rasa jua didadamu
Melintas seogok jiwaku
Atau dalam mimpimu
Aku ingin melintas walaupun dalam benakmu

Ku ukir semua kebaikanmu dihatiku
Ku kenang namamu dimanapun
Dalam barisan bintang ku ukir jua namamu
Dalam aliran derasnya air juga ku ukir namamu
Tak ketinggalan juga senyum yang menyertaiku
Dimanapun aku berada

Samarinda, 8, 10, 2011
Mahabbah el ahmead ( Titik suswati )
· · · 2 hours ago

  • You and Haidi Yan like this.

    • Rabeah Mohd Ali Tahniah! Makin mantap puisi karyamu! Moga kau terus berkarya...
      about an hour ago · · 1 person

    • Rabeah Mohd Ali Aku dilahirkan untuk meraih kasih insan
      Insan-insan agar dapat kulakarkan kisah sedihnya
      Agar dapat dihayati...di ehsani oleh semua insan
      Yang punya hati dan perasaan
      Lalu akan terehsan hati mereka untuk saling
      Bantu membantu dan yang penting mempunyai rasa kemanusiaan!
      Di hati-hati yang tak mengenal erti apa itu kemanusiaan!

      about an hour ago · · 1 person


  • (PETIKAN DARIPADA DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
    8 Oktober 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;