Wednesday 2 November 2011

AYAHANDA CHIK SOKONGANMU AMAT KUHARGAI HINGGA KE MATI

SEPOTONG AL-FATIHAH UNTUKKU DI ALAM SANA

Duhai rakan sastraku Dinding Syair
Ku yakin kau seorang yang berjiwa sastra berjiwa puisi
Aku akui aku bukanlah yang arif menulis puisi
Aku tulis apa yang terdetik di hatiku
Aku tulis keranaNya
Aku tulis kerna kasih sayang sesama insan
Jadi aku tak tahu yng kutulis itu puisi atau nggak
Kalau si pembaca kata puisi ...puisilah
Kalau si pembaca kata berita beritalah
Yang penting aku udah sampaikan apa yang tersirat di kalbu
Rasa satu kepuasan pabila udah sampaikan apa yang kutulis
Selagi Allah izinkan aku menulis...Insya-Allah aku tulis
Sebab tanpa izinNya aku tiada kudrat untuk menulis walaupun sebaris ayat...
begitu kerdilnya aku kan? Justeru aku mesti bersyukur

Allah tahu aku minat menulis
Jadi Dia izinkan aku menulis
Tak cukup dengan itu Dia hadirkan ilham padaku
Itu yang membuatkan aku menangis kesyukuran

Aku menulis bukan kerana nama
Tapi mahukan karyaku dibaca dan dihayati pada sesiapa yang sudi
Yang tak sudi tak apalah...
Kerna aku sedar siapa aku tak setanding penulis yang udah ada nama

Yang paling aku harapkan biarlah apa yang kutulis ada nilaian di sisiNya
dan bilama ku tiada di dunia nanti hendaknya karya-karyaku sudi dibaca
oleh mereka yang sudi membaca....

Dan yang paling kuharapkan nanti setidak-tidaknya mereka sudi menghadiahkan sepotong Al-Fatihah untukku tika di Alam Sana
Amin Ya Rabbal A'Lamin

Karya Rha NS
2 November 2011
· · 10 hours ago

  • Ayahanda Chik likes this.
    • Ayahanda Chik teruskan saja usahamu.....
      10 hours ago ·
    • Rabeah Mohd Ali Terima kasih ayahanda chik kerana tak jemu memberi sokongan padaku.
      10 hours ago ·
    • Ayahanda Chik kita buat apa yang kita suka bukan buat utk org lain suka apa yg kita buat.....
      10 hours ago ·
    • Rabeah Mohd Ali Kerana itulah di fb ini yang kucari sahabat yang suka apa yang ku suka...yang tak suka...bukan ku tak suka tapi nak buat macam mana sudah itu kemahuanku ...justeru ku minta maaf awal-awal agar mereka tahu...bukan paksa mereka untuk suka karyaku...tapi saling sokong menyokong dan faham memahami...itu sudah memadai buatku.
      10 hours ago ·
    • Ayahanda Chik Alhamdulillah.....moga usaha kita ada keberkatan dan rehda dari-Nya....
      9 hours ago ·
    • Rabeah Mohd Ali Untuk pengetahuanmu sahabatku...
      Dari awal lagi ketika mahu membuka akaun fb
      aku katakan aku mahu ber fb bukan suka-suka
      tapi saling berbagi ilmu
      Kehadiranku di fb dihargai
      Dan kehadiran dia di fbku aku hargai
      Saling ada rasa kehadiran
      Saling memahami
      Saling menyokong
      Saling bertolak ansur

      Aku pun manusia biasa tidak pernah sempurna
      Jadi teman fb lah yang menyempurna kekuranganku

      Tapi kalau teman fb sekadar teman yang diam
      hanya tercatat di laman fb tiada komunikasi
      apalah ertinya tu...

      Andainya mereka juga undur diri dariku
      Aku faham kerana aku pun begitu...

      Moga Allah ampunkan aku
      Mereka maafkan aku

      Apapun ikatan talisiraturrahim aku dengan mereka takkan putus
      kerana aku malu dengan Tuhanku nanti bila ditanya akan hal ini
      di akhirat nanti

      Harap dengan penjelasan ku ini
      kau mengerti apa mahuku
      duhai semua rakan facebookku yang sentiasa tersanjung di hatiku!

      Karya Rha NS
      2 November 2011
      9 hours ago · · 1
    • (
      Rabeah Mohd Ali Terima kasih ayahanda chik kerana sudi faham apa yang tersirat di kalbuku. Moga Allah merahmatimu sekeluarga. Amin Ya Rabbal A'Lamin.
      9 hours ago · · 1
    • Ayahanda Chik Patah haluan hanyut kemudi,
      Patah ranting sangkut di titi;
      Hidup kalau rajin berbudi,
      Dikenang orang sampai ke mati.....
      9 hours ago · · 1

  • (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
    3 Oktober 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;