Monday 21 November 2011

CAFETERIA BERKONSEPKAN PONDOK LESEHAN TERAPUNG



Rans Romeo
Di Cari:
Rekanan Bisnis, Kerjasama dalam menciptakan Cafetaria dengan bangunan berkonsep alam semacam “PONDOK LESEHAN TERAPUNG Kampoeng Doeloe”. Lokasi persis berada di tengah-tengah perkantoran, Posisi Cafetaria Pondok Lesehan di atas danau dengan luas tanah ± 1 Ha.

Peminat serius langsung konfirmasi ke Inbox.

Resume Singkat:
Kehadiran “PONDOK LESEHAN TERAPUNG Kampoeng Doeloe”. Ini tidak dikhususkan untuk pemuda saja tetapi terbuka bagi semua kelompok usia dan golongan social untuk Sekedar menikmati waktu santai, melepas kepenatan setelah seharian bekerja di kantoran dan sebagai professional lainnya. Dengan menikmati sajian dan berbagai menu makanan dan minuman, pengunjung juga akan merasa sangat terhibur dengan melihat gemericik air yang dimainkan oleh berbagai jenis ikan di tambak yang mengeliling Pondok Terapung dan di bawah Pondok Terapung tersebut dengan menuruni sedikit anak tangga ke dasar air danau pengujung juga dapat secara langsung melihat ikan-ikan segar tersebut sebagai penghibur dan pelepas kepenatan dari kesibukan yang melelahkan setelah seharian beraktifitas.
Kondisi tanah yang miring yang mengelilingi dasar danau akan lebih terasa suasana alamnya dengan keberadaan hutan taman buah-buahan yang segar dan siap dipetik pada masa panennya di sekitar Pondok Lesehan Kampoeng Doeloe ini. Dengan menaiki/menuruni anak tangga yang sangat aman bagi keluarga yang membawa serta anak-anaknya berkunjung untuk menuju ke pondok lesehan.
Sambil menikmati sajian berbagai ragam menu makanan dan minuman, Suasana yang tenang juga mendukung bagi para pebisnis/pengusaha dalam menyusun dan merencanakan proyek sesama Profesional. Untuk yang hobby bermain stick Play Station di Gazebo yang tersedia di sekitarnya dan juga dapat memilih ratusan game Compec Disc (CD) permainan dengan hitungan per-jam yang murah meriah, Warnet, Internet (Hot Spot Area) serta hiburan-hiburan yang menunjang kreatifitas da ketangkasan sambil ditemani berbagai macam menu yang ada.
Selain tempat bersantai untuk keluarga, Prospek bisnis yang menyatu dengan alam ini merupakan satu-satunya tempat hiburan yang bernuansa alam pedesaan yang ada di kawasan Rengat Barat Khususnya, juga hadir sebagai peluang bagi masyarakat setempat untuk menciptakan lapangan kerja baru.
· · November 18 at 4:29pm ·


    • Rabeah Mohd Ali Waduh! Cayalah nanda...andainya jadi realiti pasti menjadi kebanggaan rakyat Indonesia...Bukan calang orang yang boleh menciptakan Cafetaria sebegitu rupa...menggunakan imaginasi yang tinggi.Tidak akan rugi mereka yang menjadi rakan kongsi untuk Cafetaria seperti mana yang dicadangkan!
      Moga segala cita menjadi realiti dan mencipta kecemerlangan perniagaan yang berlipat kali ganda keuntungannya! Amin.
      Tahniah!Tahniah!Tahniah! Atas idea Cafetaria tersebut!
      November 18 at 6:22pm · · 5
    • Rans Romeo Assalamualaikum Bundaku Rabeah Mohd Ali.. Penulis besar dari negeri seberang yang nanda hormati dan nanda kagumi yang banyak memberi inspirasi hidup...
      Insya Allah Bunda,,, Butuh dukungan dan kerjasama yang baik bagi yang berminat. Sebab apa yang nanda canangkan itu terinspirasi dari sebuah khayalan yang Insya Allah kalau ada jalan akan nanda wujudkan Nyata. Sebab dah lama canangan itu terpendam di benak nanda....

      Atau barangkali bunda ada solusikah...????
      November 18 at 11:07pm · · 2
      Rabeah Mohd Ali Waalaikummussalam wr wb nanda yang sentiasa tersanjung di hati yang banyak memberi sokongan yang tidak berbelah bagi kepada, 'SASTERAKU DUNIAKU,' dunia yang paling bunda minati sejak dari zaman kanak-kanak lagi. Dunia kanak-kanak yang penuh bayangan dan impian untuk menjadikan imaginasi menjadi realiti.

      Justeru bila saja bunda membaca cadangan nanda untuk menciptakan 'CAFETARIA BERKONSEPKAN PONDOK LESEHAN TERAPUNG ' bunda amat teruja dan membayangkan di minda keadaan Cafetaria tersebut dengan jelas! Subhanallah satu idea yang sungguh hebat dan di luar kotak pemikiran bagi manusia biasa. Tanpa bantuan Allah pasti nanda tidak dapat idea sehebat itu. Nanda telah menggunakan daya imaginasi minda yang sangat tinggi.

      'AKAL' adalah satu anugerah dari Allah untuk semua manusia yang patut disyukuri. Kerana akallah yang membezakan antara manusia dengan haiwan.

      Jika orang mengatakan dia itu hebat! Sebenarnya mereka sedang memuji Tuhan kerana dengan izin Allah...dia jadi hebat daripada orang biasa. Justeru walau hebat macam manapun dia ...seharusnya tidak akan ada rasa bangga diri wujud dalam dirinya melainkan memanjatkan kesyukuran pada Allah. Bunda yakin nanda di kalangan hambaNya yang terpilih dianugerah AKAL untuk berfikir dari yang biasa. Syukur Alhamdulillah.

      Alangkah bahagia jika bunda ada dana ...Insya-Allah akan bunda sumbangkan agar cita-cita nanda itu menjadi realiti tapi siapalah bunda ...seorang hamba Allah Hanya Dia Yang Maha Tahu.

      Walaubagai bagaimanapun bunda doakan akan hadir mereka yang terpilih daripada kalangan hambaNya berkerjasama dengan nanda untuk menjayakan cadangan membina ,'CAFETARIA PONDOK LESEHAN TERAPUNG' akan menjadi realiti Insya-Allah!

      Jika ini menjadi realiti bundalah orang pertama yang menucapkan Tahniah kejayaan nanda.

      Syukur Alhamdulillah sahabatku dari seberang telah mencipta kejayaan dengan 'CEMERLANG GEMILANG TERBILANG',Insya-Allah.

      Salam Kejayaan Daripada,

      Bunda Rabeah Mohd Ali
      Malaysia
      19 November 2011
      Saturday at 5:54am · · 1

    • Bunga Seroja Amiin.
      15 hours ago · · 1

  • (PETIKAN DARIPADA WALL RANS ROMEO)
    22 November 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;