Wednesday 21 March 2012

ITULAH MATLAMAT KITA BERJUANG DI DUNIA INI...




AKU HANYA BISA MENGABDIKAN HIDUPKU UNTUK KEHIDUPAN INI!

Laksamana Mas:

Aku hanya bisa mengabdikan hidupku untuk kehidupan ini, aku sangat ingin melihat senyum dan tawa riang anak-anak negeri, untuk itulah aku mendermakan hidupku,..saudaraku, hidup tanpa kepedulian itu bagai tidur panjang tanpa mimpi, kita hadir di dunia ini untuk berbagi dan biarlah aku mengambil duka dan kesedihan saudara-anakku, menj
adi bagian ku,...suka dan bahagia mereka biarlah untuk orang2 yang mereka cintai,...Rabeah, salam hormat untuk mu,......
19 minutes ago · Like


Rabeah Mohd Ali

ITULAH MATLAMAT KITA BERJUANG DI DUNIA INI...

Jiwamu Laksamana Mas seakan sama dengan jiwaku....
Bagiku kebahagiaan mereka adalah kebahagiaanku
Andainya kekayaanku boleh membeli kebahagiaan 
mereka...
Kan kuusahakan memiliki kekayaan agar dapat 
membeli air mata mereka
Agar mereka bisa senyum bersama keluarga tersayang
Tapi apa dayaku daunan kasihku belum bertukar menjadi kekayaan
Cuma dengan pena bertintakan darahku
Kan kucoretkan di daunan kasih
Untuk mereka agar mereka bisa senyum untuk selamanya...
Kerna kehidupan mereka adalah kehidupanku...
Justru sokonganmu Laksamana Mas amat aku harapkan
Jangan pernah jemu untuk menyokongku
Kerna perjuanganmu adalah perjuanganku
Biarpun badai tsunami datang membadai
Perjuangan kita jangan pernah terhenti
Kerjayaanmu adalah kejayaanku
Kejayaan & Kebahagiaan untuk semua
Yang mengerti erti perjuangan kehidupan
Selagi berhidup di bumi yang dipinjamkanNya ini
Makanya saling sokong menyokong demiNya
Demi bekalan akhirat yang pasti akan semua tempuhi!
Makanya setiap perjuangan di dunia ini akan dihitungNya
Moga hitungan kita semua ada nilaian di sisiNya
Itulah matlamat kita berjuang di dunia ini...

Rha NS
22 Mac 2012

(PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
22 Mac 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;