Wednesday 21 March 2012

MEREKA LEMPARKAN KASIHKU DALAM LAUTAN ASID BERGELORA


  • MEREKA LEMPARKAN KASIHKU DALAM LAUTAN ASID BERGELORA!

    Kalau kau perkenalkan dirimu mungkin aku kenal...
    kalau kau tunduk malu macam tu mana bisa kukenal...
    tapi hatiku berkata...kau pernah kukenal...
    tapi hatiku berkata ...
    siapalah aku ini yang serba tak sempurna 
    untuk menjadi sahabatmu...
    kau tentu arif...akan hal ini...
    sejak peristiwa di sana tu...
    cintaku pada teman-teman bagaikan
    di lemparkan 
    ke lautan asid nan bergelora 
    dan tidak puas dengan itu dilambung dalam bara gelombang ombak mengganas! 
    seluruh tubuhku melepuh kepanasan dan 
    akibat dengan itu aku cacat seluruh badan 
    hatiku terbakar hangus! 
    Hinggakan aku begitu trauma untuk berkawan 
    dengan sesiapa pun ...
    nasib baik aku terdampar di sebuah 
    pulau rimba niagara...
    penghuni rimbalah yang menyelamatkan 
    aku dan melihat keadaan aku yang cedera parah...merekalah yang menjaga aku secara 
    bergilir-gilir dan merawatku dengan herba-herba 
    di rimba hingga aku sembuh...
    sejujurnya aku tenang di sini...
    pabila aku berpantun , berpuisi dan 
    bergurindam mereka suka mendengarnya 
    dan mereka tak jemu-jemu mendengarnya 
    hingga aku teruja dalam dunia sasteraku 
    yang kuminat ini... 
    cumanya sesekali aku cuba berkawan tapi 
    tetap bukan memilih kawan ...
    tapi yang boleh menerima karyaku apa adanya...
    mana yang tak boleh terima terpaksalah aku 
    undur diri...
    bukan sombong tapi dikuatiri derita lama 
    berulang lagi...
    kalaulah berulang seperi itu juga aku rela menyepi dan terus tinggal sehidup semati dengan penghuni rimba yang amat sayangkan akan daku...
    dalam usia sesenja ini aku tak perlukan kata-kata yang cuma manis di mulut tapi akhirnya menjadi racun yang memakan diriku....
    aku sama sekali tidaklah mengatakan aku insan yang paling baik di dunia ini tapi aku mahu insan didunia ini terima aku apa adanya sebagaimana aku mengasihi mereka lebih adanya...
    kalau kerana persahabatan aku dengannya 
    menghasilkan bahagia aku suka tapi mendatang sakit hatinya biarlah aku undur diri...begitulah aku...
    walau kau kenal aku atau tidak...dari apa yang aku cerita ini...harap kau mengerti dan sudi memaafkan aku jika kiranya aku ada melukakan hatimu duhai sahabat...
    di sini kita boleh teruskan berkawan juga kalau kau sudi terimaku menjadi sahabatmu...

    Karya Rha NS
    20 Mac 2012
     ·  · 20 hours ago near Melaka, Malaysia

    (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI & GROUP OMBAK RINDU)
    21 Mac 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;