Saturday 24 March 2012

SUMPAHAN KI MADA SI BURUNG RONTOK




KARYAKU! DUNIAKU!

Aku berkarya bukan mencipta nama.
Aku berkarya bukan berbangga diri.
Aku berkarya kerana tanda cintaku
...See More
 ·  ·  · 6 hours ago near Shah Alam
  • Laksamana Mas and 5 others like this.
    • Ki Mada burung jawa ini bersuka ria gembira kata demi kata kau tulis penuh makna ber mang faat bagi siapa pun yg membaca.sayaaang nya kau atas namakan Kerajaan sehingga kembali hanya utk kalangan hamba Raja saja hihihihi
      5 hours ago ·  ·  2
    • Laksamana Mas Amin Ya Rabbal alamin,..
      5 hours ago ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali Itulah dinamakan 3 serangkai dah lupa ke pelajaran semalam duhai Ki Mada burung kakak tua ku....Rakyat Raja Pemerintah nggak bisa dipisahkan....jangan mudah lupa itu dong....hihihihi jangan ketawa ye nanti gigi palsumu terpelanting pulak....hihihihi
      3 hours ago ·  ·  2
    • Franata Daniel Mps skup pribadi : Pikiran bagai suatu sistem pemerintahan bagi diri. Hati bagaikan raja yang bijaksana atau raja yang tidak bijaksana...mereka ke-2-nyalah yang menggerakkan seluruh anggota tubuh (rakyat) untuk trus bergerak (maju/mundur/kesamping/melompat/dll) atau berdiam diri sejenak (tertegun/mengheningkan cipta) ataupun tidur beristirahat....
      3 hours ago · 
    • Ki Mada Rabeah maap ya hihihi kulihat seorang putri nan jauh disebrang ku perhatikan setiap hari ta lah berganti baju kuning tiap hari hendalah mandi agar harum mu mewanggi senyum mu ber cahaya hati ku terpesona.
    • Rabeah Mohd Ali Aku kan seorang putri...pakaian kuning adalah pakaian yang harus kupakai setiap saat....hihihi berganti-ganti cuma kau saja yang tak tahu....hihihihi kau tu burung aku nggak bisa terpesona dengan burung...lainlah kau tu putera di Raja ye....hihihihi
      about an hour ago ·  ·  1
    • Ki Mada ku takut kau peluk erat rontoklah bulu bulu lni bagaimana aku hendak terbang kuning mu terasa kaku tiadakah kau bersantai sejenak .xixixixixi
    • Ki Mada hendalah kau tau aku Pangeran Samudra sedang menyamar banyak lah yg tau siapa aku di negrimu.hihihihihi
    • Rabeah Mohd Ali Justeru kalau benarlah dirimu Pengeren Samudra yang menyamar jelmakanlah dirimu yang sebenar memakai pakaian diRaja serba kekuningan....jika kau tipu aku...naaslah kau aku kerjakan bulu burungmu itu sampai rontok makanya kau tak bisa terbang lagi...hihihi
      about an hour ago ·  ·  1
    • Ki Mada hihihihihihi
    • Rabeah Mohd Ali Kenapa kau gelak Ki Mada ...nampak sangat kau nak tipu aku kan3...sapa pun kamu aku tak kisah asalkan kau ikhlas menyayangiku apa adanya hihihihi
      about an hour ago ·  ·  1
    • Ki Mada karena senang hati ini melihat kau tersenyum hendaklah ganti baju.hihihihihihi
    • Rabeah Mohd Ali Ki mada aku ada sepuluh pasang baju ye tapi semuanya warna kuning...baju aku dijahit oleh sang rimba kesayanganku...baju mereka aku yang jahitkan...yang aku risaukan kau saja yang tak bertukar bulu burung mu itu...hakikatnya kau saja yang tak bersalin baju....hihihi bukankan sudah rontok?....hihihi
      about an hour ago ·  ·  1
    • Ki Mada bulu2 ku alami henda lah kau tau hendaklah berganti dunia ini pelanggi warna warni menanti sang putri bagaikan bidadari/
    • Rabeah Mohd Ali Pabila warna warni pelangi cintamu indah serbak mewangi menantikan kedantangan sang putri makanya kau pun telah berubah menjadi Putera Raja Yang Ganteng gitu...hihihihi
      about an hour ago ·  ·  1
    • Ki Mada bahagialah hatiku sang putri menanti sehari bagaikan sewindu.hihihihi
    • Rabeah Mohd Ali Tunggulah aku putera Raja Burungku...yang ganteng...tapi malangnya aku nggak bisa bertemumu kerana penghuni rimba telah merantai(kunci) hatiku untuk meninggalkan mereka...harap kau bisa ngerti ye...hihihi
      about an hour ago ·  ·  1
    • Ki Mada hari2ku nanti sekian lama ku menanti hendaklah penantian ini berahir kumeridu menggapai bintang tangan tak sampai.hihihihi
    • Rabeah Mohd Ali Tak ape nanti kan kukerahkan semua penghuni rimba di benuaku di seluruh penghuni rimba di benuamu bersatu korbankan tangan masing-masing agar dapat menggapai bintang yang kau mahukan itu...hihihihi
      57 minutes ago ·  ·  1
    • Ki Mada wuahahahahahah
      56 minutes ago ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali hihihihi selamat isirehat ye burung rontok...tak tega ku lihat kau keletihan ketawa tanpa henti...hihihihi
      53 minutes ago ·  ·  1
    • Ki Mada ya tq.hihihi
      53 minutes ago ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali Jika ada kataku yang melukakan hatimu maafkan aku ye duhai Putera Ki Mada Si Burung Rontok! hihihi
      50 minutes ago ·  ·  1
    • Ki Mada hahahaha rehat dulu ya hihihihi
      49 minutes ago ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali Bilang aje lah kau tak bisa lagi untuk gelak sebab sudah putus urat perutmu...kerna kau gelak dalam perut...itulah sudah ku bilang jangan jadi burung...kan dah susah.....kau pun sudah gelar aku burung jawa...kita udah sama-sama jadi burung...jadi sama-sama bisa faham...hihihihi
      46 minutes ago ·  ·  1
    • Ki Mada sama2 burung tau rahasia burung aku lepas bebas kemana ku suka kau masih terkurung dalam sangkar ingin rasanya melepaskan agar bisa terbang bersama berkeliling mendunia.hihihihihi
      36 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Kau lepas bebas dari sumpahan ke Ki Mada? Adooiii kalau kau sudah menjadi Putera DiRaja aku tak tega berkawan denganmu kerana aku kuatir ramai puteri jawa yang meminatimu...aku siapalah coma puteri rimba yang hodoh ....hihihihi
      30 minutes ago ·  ·  1
    • Ki Mada hendalah berbesar hati tiada banyak orang yg tau hanya kita berdua saja.hihihihihi
      17 minutes ago · 
    • Ki Mada disini pun da ada yg liat kita ga ada jpol na
      16 minutes ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Maksud engkau mereka tak minat samamu dan mereka tak suka sama aku ..cuma kita je yang suka sama suka...bagitu maksudmu? hihihihihi
      14 minutes ago ·  ·  1
    • Ki Mada yes hihihihihi
      12 minutes ago ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali Kalau betul katamu..biar seluruh dunia tahu siapa diri kau sebenarnya....hihihi sekarang jelmakan dirimu yang sebenarnya duhai Ki Mada Si Burung Rontok! hihihihi
      10 minutes ago ·  ·  1
    • Ki Mada hihihihihihihi siapin dulu biar mata nya ngak merem.hihihihihi
      4 minutes ago · 
    • Ki Mada jangan lah kau ikut rontok kan kutimang dikau dalam alunan musik merindu.hihihihi
      about a minute ago · 
    • Rabeah Mohd Ali aku dah siapin ...ni...hihihi kalau kau tipu juga itu bukan kau...siapinlah kau nanti si burung rontok...akan kusumpah kau rontok selamanya hihihihi
      about a minute ago ·  ·  1

0 comments:

Post a Comment

 
;