Sunday 18 March 2012

SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!


    • SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!
       ·  ·  · 21 hours ago
        • Rabeah Mohd Ali 
          SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!

          Setega itu kau bilang cintaku membunuhmu
          Setega itu kau bilang kebalnya hatiku
          Setega itu kau bilang kau tak sempurna
          Setega itu kau bilang aku menyakitkan hatimu

          Tapi kau lupa akan janji mu padaku
          Bersumpah akan setia denganku
          Takkan melupakan aku
          Takkan memutuskan cinta

          Dalam senyap kau yang sengaja
          Memutuskan kasih dan cinta
          Yang telah kita bina
          Atas dasar keluhuran cinta sejati

          Kau sepi tanpa berita
          Kau menghilang entah ke mana
          Aku yang menanggung rindu
          Aku yang terdera rindu

          Di ombak rindu aku melepaskan rinduku padamu
          Pada ombak rindu kulaungkan namamu
          Tapi launganku tak kau balas
          Laungan itu bergema balik padaku
          Aku tersenyum sambil mengesat air mataku
          Seakan balikan laungan rinduku itu adalah
          Jawapan rindu darimu...
          Aku berlari-lari di gigi pantai
          Sambil bermain air laut yang mula pasang
          Rupanya dari pagi ke petang
          Aku menunggumu di pantai
          Yang sepi tapi bergema dengan laungan
          Ombak rindu...

          Hanya ombak rindu yang mengerti
          Perasaan cintaku padamu....

          Adakah pengorbanan cintaku ini
          Kau anggap aku menzalimi cintamu?

          Bukalah matamu
          Bukalah hatimu
          Jika kau tahu menilai cinta suciku
          Tak setega itu kau bilang aku membunuh cintamu

          Kerna menantimu satu penyeksaan
          Merinduimu satu penderaan jiwa
          Mencintaimu memakan diriku
          Makanya aku lepaskan sengsara cintaku ini
          Di ombak rindu...

          Moga aku tidak ternanti-nanti lagi
          Cintamu nan palsu...
          Maafkan aku duhai
          Kekasih yang telah melukakan hatiku
          Bagaikan ombak menghempas pantai!

          Karya Rha NS
          17 Mac 2012
          21 hours ago · 
        • Norma Minan inspirasi bunda sangat tinggi...
          ajari aku bunda...
          13 hours ago ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Baca dan hayatilah karyaku nanda dan seringlah berkomunikasi dengan karyaku...insya-Allah kau akan pelajari dari situ sayang....kalau kulambat menjawabnya...sabarlah menanti...Insya-Allah kujawab selagi mampu...dan aku suka sekali saling berbagi ilmu tanpa jemu....Aamin.
          13 hours ago ·  ·  1
    (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
    18 Mac 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;