Monday 2 April 2012

SKRIP HEI AWAK! AWAK TAK TAHU MAKNA SEMPOY KE?




SKRIP HEI AWAK! AWAK TAK TAHU MAKNA SEMPOY KE?

Putri Rimba:
Hei Awak! Awak tahu tak sahabat saya ni seorang yang sempoy...orang sempoy memang jiwa jiwang-jiwang..tapi percayalah tiada niat hatinya untuk berbangga...apa yang ditulis itu bukannya betul...sekadar sempoy aje...kalau betulah saya pun tak mahu menjadi kawannya...kalau dia tak mahu kawan dengan saya pun tak apa...sebagaimana dia sudi berkawan dengan saya seikhlasnya kerana Allah bergitu juga saya berkawan dengannya kerana Allah tiada fikirkan lain melainkan ingin menjadi kawan sejati selamanya...saya bukan menangkan dia ...saya cuma terang pada awak apa maknanya sempoy....awak tahu ke maknanya sempoy? Kalau awak tahu awak akan gelak macam kami juga...tak caya tanya kawan-kawan dia yang lain mereka boleh terangkan pada awak apa makna sempoy bukan serius...kerna dia sempoy saya sempoy juga dan kawan-kawannya sempoy juga kan3....orang sempoy ini dia nampak awek muda....tak caya cuba awak tengok muka dia dengan kawan-kawannya semuanya berjiwa sempoy... saya nak tanya awak...adakah hidup awak serius aje setiap saat...tiada gelak langsung? kalau macam itulah awak...saya rasa....kucing pun tak berani nak kawan dengan awak....bagaimana kalau kucing gelak dengan awak? pasti awak tergelak juga kan3 jika awak tergelak pastinya awak juga seperti dia berjiwa sempoy....hihihi

Nantilah kita tunggu jawapan daripada kawan-kawan daripada dia yang lain...kalau mereka juga sependapat dengan awak... makanya memanglah penglihatan nya sama macam awak....sabar dulu kita tunggu pendapat mereka semua...pendapat awak betul ke atau pendapat saya...kalau orang kata pendapat saya tak betul saya tetap kata betul ok...sekarang kita tunggu pendapat semua kawan-kawan dia... lagipun ini adalah wall dia..kawan-kawan dialah yang berhak memberi pendapat...saya tak mahu menegakkan benang yang basah kalau benang itu telah diikat dengan tali persahabatan yang suci murni ...

Weeii saya tak menggelabah lah...selagi orang itu kawan saya selagi itulah saya akan bela semampu daya...nasib baiklah awak ini bukan rakan fb saya....kalau rakan fb saya dah lama saya removekan ...saya paling tak suka rakan yang dalam hati ada prasangka...tak tahu apa makna sempoy dah terangkan berjela-jela masih tak faham lagi....patutlah tak mahu munculkan diri...saya ingat lagi datuk jem kata dia takkan berkawan dengan orang yang tak berwajah kerana dia bukan hendak berkawan dengan bunga ke pokok ke gunung ke...kerana mereka tak faham cakap saya...

Kawanku:

Salam dan selamat pagi Minah ..Saya rasa puan tak baca habis status saya dan tidak faham bahasa komen saya.itu sebab puan menbalas komen lain yang dimaksud lain dijawap.Status saya ini meminta pandangan rakan tentang diri saya,baik atau buruk nya...sekiranya sikap saya tak eluk saya akan ubah menjadi eluk dan sekiranya saya malas seperti kebanyakan orang melayu saya akan berubah untuk menjadi rajin.bukan soal tangan kanan memberi tangan kiri menyorok...Kalau soal hukum agama saya faham dan mengerti sebab saya asal nya dari sek pondok.kekadang itu demi dan mengajak sesama bangsa dan agama yang ada kemanpuan apa salah nya kita beritahu.Yang penting apa yang kita buat Allah itu tahu.Saya rasa puan beruntung kerana dapat seorang rakan bergelar dato'sri tetapi kemesraan yang dijalin sama sahaja tidak memilih darjat keturunan.Saya penting kan kawan yang baik dan boleh bertukar pandangan dan pendapat.bukan soal nama.Sebab nama baik saya buat Allah bukan buat manusia.Saya minta maaf sekiranya puan Minah rasa saay ini sombong atau bongkak boleh delete saya dari list friend buat kali kedua,dahulu pun puan pernah delete saya tetapi add semula dan saya terima.disitu lah puan boleh lihat dan pandang baik atau buruk nya sikap saya......Orang yang baik akan disayangi ramai.Betul tak sahabat baik ku Putri Rimba........??

Putri Rimba:

Salutku pada sahabat...adakalanya kita terpaksa membela diri kita bukan untuk disanjung...tapi agar menjadi pengajaran kepada yang lain.... baik tak semestinya kita sewenang-wenangnya berkata tanpa menjaga perasaan....tegur boleh....tapi tegur cara kasih sayang....bagi saya amat menghargai sebuah persahabatan yang ikhlas tanpa ada prasangka apa-apa ...persahabatan bagi saya lebih berharga daripada permata yang berharga. Indahnyanya seperti indahnya pelangi di waktu malam. Makanya jagailah persahabatan yang setulus ikhlas tanpa menguris hati rakan-rakan yang dikasihi ....kalau boleh biarlah persahabatan yang indah ini kita bersama hingga ke SyurgaNya. Aamin.

Kita bukanlah orang yang baik 100% kerna kita insan yang tak sempurna...apa salahnya kita jadi manusia yang ingin selalu menjadi baik...hari ini lebih baik daripada semalam dan merasakan hidup ini seperti ahli Syurga yang inginkan hidup di dunia ini berkasih sayang dan berbuat baik sesama insan hanyalah semata keranaNya bukan untuk dipuji atau dipandang orang....mana tahu berkat kita berbuat baik dan tolong menolong sesama insan dibalas Allah dengan redhaNya tidak hidup dan mati...Aaamin...itulah yang kita dambakan sebagai seorang hambaNya.
Tidak gitu sahabatku ?

PETIKAN DARIPADA WALL RAKAN FB PUTRI RIMBA NIAGARA
ISTANA RIMBA NIAGARA
2 April 2012
 ·  ·  · 17 hours ago
  • 6 people like this.
    • Gahar Gilah pjgnya..
      16 hours ago ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali hehehe berapa lama ambil masa baca duhai gahar gilah....dan apa pendapatmu tentang yang dibicarakan itu....hihihi
      16 hours ago ·  ·  1
    • Gahar Gilah hehehe..lama juga..
      16 hours ago ·  ·  2
    • Mimie Love tak lama...kejap je
      16 hours ago ·  ·  2
    • Rabeah Mohd Ali Hehehe...ini yang rajin nak mengarang panjang-panjang lagi...hihihi api gahar gilar pening...cian dia pulak.....hihihi
      16 hours ago ·  ·  1
    • Putra Rimba Wow panjangnyer.... Wahai putri rimba ku......
      14 hours ago via mobile ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali hehehe putra rimba ku...hamba ni suka mengarang....jadinya inilah kerja hamba setiap hari kalau tak ada urusan rakyat hamba yang hendak diselesaikan...tapi hamba ini suka berkawan dengan orang yang sempoy...harap-harap putra rimba begitu ye...hihihi
      14 hours ago · 
    • Putra Rimba yer wahai putri rimba ku memang sempoy....kadang-kadang ku terlupa hendak pakai baju pon......
      14 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali hihihi tapi setahu aku sorang sempoy ni suka senyum...engok gambar tak ada pun....hihihi tukar gamar lain ...gahar gilah pun sama...hihihi
      14 hours ago · 
    • Putra Rimba pertapaan ku belum lagi genapnyer.....musangku belum lagi berjangutnyer.......yang ku cari masih belum ku temui....uncangku belum lagi dapat dimasaknyer.......sabarlah wahai putri ku.....
      14 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Carilah sampai dapat ye putra rimbaku...dinda menanti kanda pulang membawa pulang uncang yang dicari....carilah dengan sabar dengan rasa sempoy...rajin-rajinlah bertegur sapa dengan penghuni rimba ye kanda....hihiihi
      14 hours ago · 
    • Putra Rimba kadang-kadang ku terleka........maafkan diriku yer wahai putri rimba ku....
      13 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Ala...putra rimbaku...yang penting kalau ada karyaku bersiaran di sini ...rajin-rajinlah beri pandanganmu ye....hihihi sekejap lagi Insya-Allah kusiarkan kisah legenda percintaan si Putera Duyug....tunggu....hihihi
      13 hours ago ·

      (PETIKAN DARIPADA WALL GROUP OMBAK RINDU)
      3 April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;