Monday 2 April 2012

JAWAPAN YANG IKHLAS SAYA SENTIASA BERSAMA ANDA!



Soalan & Pertanyaan ikhlas dari saya untuk rakan-rakan saya sudah tiada idea nak tanya apa malam ni.hehehe."Anda suka saya tak? Mengapa membuat kan anda suka...Jawap dengan ikhlas buruk mahu pun baik,Saya sentiasa bersama anda....Selamat malam.
 ·  · 

  • You and 48 others like this.

    • Amy Aminah u r humble person...down to earth...
      March 30 at 10:02pm ·  ·  3

    • Princess Lydia II suke sbb Datuk CooL person tiada sbb lain :)
      March 30 at 10:04pm ·  ·  2

    • Amy Roshaida Ermmmm
      March 30 at 10:08pm ·  ·  2

    • Jeliha Mohd Hassan tnya je amy....dh bg green light dh...
      March 30 at 10:12pm ·  ·  2

    • Datuk Jem Sy minta pendapat rakan kekadang sy sendiri tidak tahu dan tak nampak kelemahan sy.Ibarat kan sekira nya sy MALAS sy akan berubah menjadi org yg rajin.Sekira nya sy miskin dlm kehidupan sy akan mengubah nasib hidup utk menjadi orng kaya dan dpt berbakti pd org yg susah.
      March 30 at 10:14pm ·  ·  8

    • Intan Zanariah Bahahudin Mood hepi tul Dato' Sri skg nie.. Suka sb Dato' Sri sntiasa merendah diri & sempoiii jer.. Jrg org de kedudukan bersifat spt nie..
      March 30 at 10:19pm ·  ·  3

    • Tina Qistina Very humble.
      March 30 at 10:31pm ·  ·  2

    • Datuk Jem Sy mmg sempoii Intan Zanariah walaupun sy di anugerah Datuk & Dato'sri. Tetapi bg sy itu sebenar nya satu amanah yg yg di pikul bukan kesombongan yg di bawa.Kerana sy belum pernah lagi mendengar bila imam membaca talkin dikubur menyebut Datuk tetap juga sebutan nama.hahaha....
      March 30 at 10:32pm ·  ·  8

    • Rabeah Mohd Ali Aku suka kamu sebab:

      1. Sempoy
      2. Kelakar
      3. Memahami
      4. Lebih kurang
      5. Sentiasa cool
      6. Menghormati kawan
      7. Tidak cepat melatah
      8. Pemurah/suka membantu
      9. Kaki gelak
      10.Warak
      11.Tidak ego
      12.Dalam hati ada taman tapi menafikan
      13.Pintu hati cintamu berkunci dan kunci itu kau buang di ombak rindu
      (hehehehehe)

      March 30 at 10:38pm ·  ·  1

    • Datuk Jem Hehehee...Pandai lah shbt ku Rabeah Mohd Ali ini menyusun ayat.yg no 12 & 13 tu nanti sy fikir kn..
      March 30 at 10:48pm ·  ·  2

    • Ram Ibrahim Sya suka sbb awk..suka ckp terus terang..tak suka ckp belakang2..dah tu awk peramah..tak sombong..kdg2 kelakar..hehehe..ada kala pulak jiwang karat..wakaka..ampuuun!! Jgn marah ya..
      March 30 at 10:50pm ·  ·  2

    • Rabeah Mohd Ali Ha...fikir...jangan tak fikir...fikir jangan sampai otak bersimpul lalu jem.....hehehehehe
      March 30 at 10:51pm ·  ·  2

    • Suzie Yang H Jujur..Suka SeBagai Sahabat..Anda Suka BerTerus Terang...Mirip Dgn Sikap Su...Kalau Benar...Terus Cakap ..Tidak Mahu Simpan2 Atau Sebagai Orang Hypocrite...Apa Guna Punya Pangkat..Kalau Riak..Sombong ,Angkuh Dan Syok Sendiri..Sedangkan Orang Lain MeLuat..Tapi..Anda..Tidak Begitu..Senang Dan Selesa BerSahabat Dengan Anda.....
      March 30 at 10:57pm ·  ·  3

    • Rose Mawar Ermmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
      • March 30 at 11:02pm ·  ·  2
      • ZaKeeyah Yusop YusFaza Sbb Dato'Sri sentiasa merendah diri ttp suka membantu & berbakti pd org2 yg susah.
        Saturday at 12:44am ·  ·  2
      • Kamariah Binti Abu Kassim sebab Datuk Jem ni hensem...hehehehe
        Saturday at 8:57am ·  ·  3
      • Irene Kim Irene Gelaran Dato sri,dan Ada Duit,kalau Dato'..tak ada ini semua saya tak suka,hehehehe
        Saturday at 11:26am ·  ·  2
      • Faeeza Borhan tidak sombonng...blh menerima dan bergaul sesama insan yg miskin atau yg kaya...kekalkan Dato....=]
        Saturday at 2:13pm ·  ·  2
      • Nursakin Bnntiabdullah BE URSELF SIR, nothing else...bt dont so too much confident and TRUST everyone behind u ..as who you are now,and what u have now....a lot of people and friends take advantge and kept follow ur instinct , ur (PA) AS WELL,MIND UR status anyway ,,keep some privacy .....and be True 2 urself...stay humble and good!!! Assalamuallaikum!!
        Saturday at 3:10pm ·  ·  3
      • Shah Badrul suka kalo datuk gunakn?????????????????????????????
        Yesterday at 2:44am ·  ·  3
      • Datuk Jem Hmmmmmm.....
        Yesterday at 2:47am ·  ·  2
      • Suzie Ziey SZ ‎99.9% saya suka datuk...sebab datuk seorang yang baik hati dan tidak suka cakap besar...pandai jaga perasaan orang...semua orang di sekeliling datuk sangat senang dan suka dengan datuk....seorang yg merendah diri dan menganggap semua orang sama saja tanpa memandang darjat dan kekayaan,,,,kerana orang kaya macam datuk dalam zaman yg serba canggi ini....dalam 10000 orang...hanya ada datuk seorang......tu pandangan saya.....selamat malam datuk,,,,,have a beautiful dreammmmmmmm
        Yesterday at 2:55am ·  ·  2
      • Rose Alizalinda waaa~ ramai yg suke~ datuk seorang yg sempoi...n menhormati semua rakan2 itu daya penarik Datu..Peace~
        Yesterday at 3:15am ·  ·  3
      • Idah Rahman secaranya jujurnya saya nampak Datuk seorang yang sederhana yang menepati ciri ciri yang dituntut oleh Islam....berpegang kepada konsep (ilmu, amanah, adat dan tertibab serta tamak) datuk memenuhi kesemua item2 diatas....cth>>>datuk seorang amanah dan mempunyai ilmu dan mempunyai adat dan tertib dalam pergaulan serta tidak tamak....scope yang luas..
        Yesterday at 7:20am ·  ·  3
      • Suzie Ziey SZ Rose Alizalinda......Saya sokong 100% hehehe
        Yesterday at 7:24am ·  ·  3
      • Idah Rahman kalau dikira datuk mempunyai kuasa segala2nya tapi datuk tidak lupa kepada asal usul kejadian.....saya sungguh terharu dan bersyukur dapat berkenalan dengan datuk...kerana sebelum ni saya susah nak jumpa orang yg berkedudukan tetapi masih ada sifat2 seperti datuk...syabas dan tahniah datuk semoga Datuk ditemukan jodoh dengan wanita yang sebaik Datuk......
        Yesterday at 7:25am ·  ·  3
      • Rabeah Mohd Ali Aimi Liyana Liyana...datuk jem ini dia orang yang sempoy...orang sempoy memang jiwa jiwang-jiwang..tapi percayalah tiada niat hatinya untuk berbangga...apa yang ditulis itu bukannya betul...sekadar sempoy aje...kalau betulah saya pun tak mahu menjadi kawannya...kalau dia tak mahu kawan dengan saya pun tak apa...sebagaimana dia sudi berkawan dengan saya seikhlasnya kerana Allah bergitu juga saya berkawan dengannya kerana Allah tiada fikirkan lain melainkan ingin menjadi kawan sejati selamanya...saya bukan menangkan dia ...saya cuma terang pada awak apa maknanya sempoy....awak tahu ke maknanya sempoy? Kalau awak tahu awak akan gelak macam kami juga...tak caya tanya kawna-kawan datuk jem yang lain mereka boleh terangkan pada awak apa makna sempoy bukan serius...kerna dia sempoy saya sempoy juga dan kawan-kawannya sempoy juga kan3....orang sempoy ini dia nampak awek muda....tak caya cuba awak tengok muka datok jem dengan kawan-kawannya semuanya berjiwa sempoy... saya nak tanya awak...adakah hidup awak serius aje setiap saat...tiada gelak langsung? kalau macam itulah awak...saya rasa....kucing pun tak berani nak kawan dengan awak....bagaimana kalau kucing gelak dengan awak? pasti awak tergelak juga kan3 jika awak tergelak pastinya awak juga seperti datuk jem berjiwa sempoy....hihihi
        Yesterday at 9:44am ·  ·  2
      • Rabeah Mohd Ali Nantilah kita tunggu jawapan daripada kawan-kawan daripada datuk jem yang lain...kalau mereka juga sependapat dengan awak... makanya memanglah penglihatan nya sama macam awak....sabar dulu kita tunggu pendapat mereka semua...pendapat awak betul ke atau pendapat saya...kalau orang kata pendapat saya tak betul saya tetap kata betul ok...sekarang kita tunggu pendapat semua kawan-kawan datuk jem ye Aimi Lyana Liyana lagipun ini adalah wall datuk jem...kawan-kawan dialah yang berhak memberi pendapat...saya tak mahu menegakkan benang yang basah kalau benang itu telah diikat dengan tali persahabatan yang suci murni ...
        Yesterday at 10:08am ·  ·  2
      • Rabeah Mohd Ali Weeii saya tak menggelabah lah...selagi orang itu kawan saya selagi itulah saya akan bela semampu daya...nasib baiklah awak ini bukan rakan fb saya....kalau rakan fb saya dah lama saya removekan ...saya paling tak suka rakan yang dalam hati ada prasangka...tak tahu apa makna sempoy dah terangkan berjela-jela masih tak faham lagi....patutlah tak mahu munculkan diri...saya ingat lagi datuk jem kata dia takkan berkawan dengan orang yang tak berwajah kerana dia bukan hendak berkawan dengan bunga ke pokok ke gunung ke...kerana mereka tak faham cakap saya...
        Yesterday at 10:26am ·  ·  2
      • Datuk Jem Salam dan selamat pagi Aimi Liyana Liyana...Sy rasa puan tak baca habis status sy dan tidak faham bahasa komen sy.itu sbb puan menbalas komen lain yg dimaksud lain dijawap.Status sy ini meminta pandangan rakan tentang diri sy,baik atau buruk nya...sekira nya sikap sy tak eluk sy akn ubah menjadi eluk dan sekira nya sy malas seperti kebanyakan org melayu sy akan berubah utuk menjadi rajin.bukan soal tangan kanan memberi tangan kiri menyorok...Kalau soal hukum agama sy faham dan mengerti sbb sy asal nya dari sek pondok.kekadang itu demi dan mengajak sesama bangsa dan agama yg ada kemanpuan apa salah nya kita beritahu.Yg penting apa yg kita buat Allah itu tahu.Sy rasa puan beruntung kerana dpt seorang rakan bergelar dato'sri tetapi kemesraan yg dijalin sama shj tidak memilih darjat keturunan.Sy penting kan kawan yg baik dan boleh bertukar pandangan dan pendapat.bukan soal nama.Sbb nama baik sy buat Allah bukan buat manusia.Sy minta maaf sekiranya puan Aimi rasa sy ini sombong atau bongkak boleh delete sy dari list friend buat kali kedua,dahulu pun puan pernah delete sy tetapi add semula dan sy terima.disitu lah puan boleh lihat dan pandang baik atau buruk nya sikap sy......Org yg baik akan disayangi ramai.Betul tak sahabat baik ku Rabeah Mohd Ali........??
        23 hours ago ·  ·  2
      • Encik Asmyvi saya suka sbb datuk tak sombong...
        23 hours ago · 
      • Ainur Natasya sy suka sbb datuk mempunyai ilmu akhirat mahupun duniawi ... datuk sowg pemurah...tp datuk sibuk sgt smpi msg sy tak bls.....tu mls sgt nk komen kat wall datuk.. :)
        23 hours ago ·  ·  1
      • Datuk Jem Merajuk lah tu ya Ainur Natasya..Kekadang tu ada masa2 yg lapang dpt lah membals msg.sekiranya tiada terluang salam di angin lalu je lah yg penting hati ini sentiasa mengingati.sy dulu rasa bersalah pulak masa hari perkahwinan kakak Ainur dah siap meja tapi sy tak dpt hadir..maaf lah Insya'allah masa Ainur kawin nanti sy datang malah sy tolong masak lagi.hehehe.Sekarang dah mesra dgn Tuan Adie Adnan ia lah dia hensem.hahaha...Sy dah tua!!
        23 hours ago ·  ·  3
      • Diana Cherish Datuk sempoi,x sombong.. :D
        22 hours ago · 
      • Rabeah Mohd Ali Salutku pada sahabatku datuk jem...adakalanya kita terpaksa membela diri kita bukan untuk disanjung...tapi agar menjadi pengajaran kepada yang lain.... baik tak semestinya kita sewenang-wenangnya berkata tanpa menjaga perasaan....tegur boleh....tapi tegur cara kasih sayang....bagi saya amat menghargai sebuah persahabatan yang ikhlas tanpa ada prasangka apa-apa ...persahabatan bagi saya lebih berharga daripada permata yang berharga. Indahnyanya seperti indahnya pelangi di waktu malam. Makanya jagailah persahabatan yang setulus ikhlas tanpa menguris hati rakan-rakan yang dikasihi ....kalau boleh biarlah persahabatan yang indah ini kita bersama hingga ke SyurgaNya. Aamin.

        Kita bukanlah orang yang baik 100% kerna kita insan yang tak sempurna...apa salahnya kita jadi manusia yang ingin selalu menjadi baik...hari ini lebih baik daripada semalam dan merasakan hidup ini seperti ahli Syurga yang inginkan hidup di dunia ini berkasih sayang dan berbuat baik sesama insan hanyalah semata keranaNya bukan untuk dipuji atau dipandang orang....mana tahu berkat kita berbuat baik dan tolong menolong sesama insan dibalas Allah dengan redhaNya tidak hidup dan mati...Aaamin...itulah yang kita dambakan sebagai seorang hambaNya.
        Tidak gitu sahabatku Dato' Seri Jamhuri Abdul Rahman?
        22 hours ago · 
      • Ainur Natasya Datuk Jem sy tak kata datuk tua pun..tak pelah datuk mgkin time tu datuk bz n mungkin bkn rezeki datuk time tu nk bertandang ke majlis akak sy....ape?????? nk tgu sy kawen????? ntah bila la datuk..hehhehe...ermm datuk nk masak jgn tgu time sy nk kawen .... time sy bujang pun ape salah nye kan ....
        19 hours ago · 
      • Ainur Natasya ‎Adie Adnan kite ajak datuk join kite sembang...jd kite 3 sesame mesra.. hehhehe
        19 hours ago ·  · 

      (PETIKAN DARIPADA WALL JAMHURI ABDUL RAHMAN)
      3 April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;