Sunday 1 April 2012

DITELAN DERUAN OMBAK


      • k
        1
  • DITELAN DERUAN OMBAK RINDU

    Benar ke putraku rimbaku yang tercinta...
    Mimpikah aku?
    Kerna siapalah aku untuk menerima cintamu itu
    Kerna cinta-cinta di luar sana sentiasa mengelingimu
    Siapalah aku yang terperuk di rimba ini yang tiada siapa tahu
    Di mana tempat tinggalku....
    Aku ke sana kemari
    Menyebar luaskan kasih sayang
    Kepada yang sudi menghargai
    Karya daunan kasihku
    Tapi entah macam mana
    Aku terjatuh hati padamu
    Sedangkan selama ini
    Telah lama kukuncikan cintaku pada sesiapa
    Tapi kehadiranmu tanpa dugaku
    Telah mengetuk pintu cintaku
    Aduaii! Cinta Oh cinta
    Adakah aku harus menafikan cinta
    Demi perjuangan cita-citaku...
    Katakan duhai putra rimbaku
    Jika kau benar-benar cintakan aku...
    Agar kau mengerti siapa aku...
    Kekasihmu yang mengharapkan kau
    Mengerti perjuangan cita-cita ku....
    Katakan sayang aku menunggu jawapanmu...
    Jika tanpa jawapan darimu tahulah aku
    Kau tak ikhlas menyintaiku
    Dan izinkan aku undur diri
    Dari pencintaan ini
    Lupakan aku
    Dan hayutkan cinta dan rinduku
    Di ombak rindu...
    Agar rinduku rindumu
    Dapat dilupakan
    Ditelan deruan ombak rindu...

    Karya Rha NS
    1 April 2012
     ·  · 20 hours ago near Kuala Lumpur

0 comments:

Post a Comment

 
;