Friday 14 September 2012

DI SINI KULIHAT TEBARAN PASIR PUTIH SEMUA BAK MUTIARA DI ALAM SORGA





SAYA BAHAGIA APABILA BERSASTRA

Saya bahagia apabila saya bersastra
Saya bahagia jika rakan fb saya juga minat bersastra
Saya faham dia ...dia faham saya
Saya suka karya dia
Dia suka karya saya
Jika dia tak suka karya saya
Saya tak boleh paksa
Dia pun tak boleh paksa saya berhenti berkarya
Kerana berkarya itu adalah kebahagiaan saya

Kerana sama-sama suka
Makanya dialah kawan sastra saya
Saya bahagia banget
Dapat berkawan dengan dia
Terima kasih Tuhan kerana
Kurniakanku rakan sastra untukku...
Aku bersyukur sebanyak-banyak-Nya
Kami sama-sama berkarya
Berkarya memuji-Mu
Mengajak pembaca/pendengar untuk
Sama-sama jatuh cinta dengan-Mu
Lalu mencintai-Mu
Seikhlas hati
Makanya sinarkan Nur Hidayah Kasih-Mu
Sehingga nafas terakhir mencintai-Mu
Kepada kami dan semua pembaca dan pendengar
Yang membaca karya kami
Kerana kami tahu setiap yang baik
Datang dari-Mu
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
14 Sept 2012
Like ·  ·  · 21 hours ago
  • Temul Amsal and Haji Domeng like this.
  • Temul Amsal serupa tapi tak sama....sama-sama melangkah, hanya kaki yg beda....hehehe
    21 hours ago · Unlike · 1
  • Rabeah Mohd Ali ye kakimu ada ...kaki hamba tak hehehehe tapi si kunta si kunte penuh... hehehe tapi si kunta sikunte seiring sejalan denganku
    sentiasa memahamiku dan memberi sokongan padaku sehingga 
    nafas terakhir...itulah rakan sejati sastraku duniaku.
    21 hours ago · Edited · Like · 1
  • Temul Amsal entahlah....hahaha. entah dimana kaki berpijak, akupun tak tahu entah dimana hendak meletakkan jejak, karena disini ku lihat tebaran pasir putih semua...bak mutiara di alam sorga.
    21 hours ago · Unlike · 1
  • Rabeah Mohd Ali Setiap puisi yang baik semuanya mutiara dari sorga..Insya-Allah Aamiin.
    21 hours ago · Like · 1
  • Temul Amsal puisimu...puisiku...puisi kita semua ...saye nak kemasjid dulu. Salamku untukmu  Rabeah Mohd Ali. nanti jumpa lagi.
    20 hours ago · Unlike · 1
  • Rabeah Mohd Ali Terima kasih atas memahami rakan sastramu ini. Sudi doakan kejayaan dunia sastraku duniaku sastramu minatku. AAmiin.
    20 hours ago · 

    (PETIKAN DARIPADA WALL DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
    15 Sept 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;