Saturday 15 September 2012

INDAHNYA CINTA ANTARA BENUA




  • INDAHNYA CINTA LIMA BENUA


    BAHAGIA BILAMANA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA BERPADU SEHATI SEJIWA SENADA SEIRAMA SEPERTI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA DI TAMAN SYURGA MEWANGI DI HATIMU DI HA
    TIKU DI HATI DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA MENEROBOS KE ANGKASARAYA 
    MENYATAKAN INDAHNYA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA 

    BERTABURAN PERMATA-MATA SYURGA
    DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
    DI DARAT MENJADI BUNGA-BUNGA SYURGA
    DI LAUTAN MENJADI PULAU DAMBAAN HAMBA YANG MENCINTAI-NYA

    CINTA- NYA MENJADI BURUAN PENCINTA-NYA
    CINTA-NYA MENJADI DAMBAAN PENCINTA-NYA
    JIKA SYURGA MENJADI DAMBAAN
    MAKA RUGILAH MATLAMAT HIDUP SEBENAR
    SYURGA TANDA CINTA YANG DICINTAI DIBALAS-NYA
    KERANA ITU PASTI
    KERANA JANJI-NYA ADALAH PASTI
    TAPI YANG PASTI KITA SALING SAYANG DAN KASIH DEMI-NYA
    KITA BERSAMA MENUJU KE JALAN-NYA
    DAN KITA SAMA-SAMA DAPAT BERTEMU DI SYURGA-NYA
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

    INDAHNYA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
    MERENTANG BUMI MERENTANG LANGIT YANG TERBENTANG LUAS
    SELUAS CINTA-NYA SELUAS SYURGA-NYA...

    DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
    KASIHKU KASIH LIMA BENUA
    SENTIASA MEWANGI 
    SEWANGI SETULUS CINTA LIMA BENUA
    SEWANGI KUNTUMAN-KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SYURGA
    SYUKUR YA ALLAH KAMI MAHU PULANG KEPADA-MU
    DALAM HATI YANG SUCI BERSIH
    SALING SAYANG MENYAYANGI KERANA-MU
    TIADA YANG LAIN DIFIKIRKAN HANYALAH
    MAHUKAN RAHMAT DAN NUR KASIH-MU
    YANG ABADI HINGGA KE NAFAS TERAKHIR
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    10 September 2012


    • meskipun cita tak dapat berkata..tapi kita bisa mesakan...karena cinta adalah bahasa jiwa...bukan bahasa kata kata....
      Unlike ·  ·  · September 3 at 5:16pm

    • ‎"Aku ingin mencintaimu dengan sederhana... seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu... Aku ingin mencintaimu dengan sederhana... seperti isyarat yang tak sempat dikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada..." (Kahlil Gibran)
      Unlike ·  ·  · September 3 at 5:14pm

    • Hati dan otak kita ini makin bangkit.....badai mengancam makin kuat & makin dahsyat.......alamat kiamat bagi nafsu yang mempertahankan neraka atas dunia.......
      Unlike ·  ·  · September 6 at 5:24pm

    • Hati dan otak kita meluaskan kasih dan cinta merata bagi semua........
      Unlike ·  ·  · September 6 at 5:27pm

    • setia sampai mati.......

      Unlike ·  ·  · September 6 at 12:49am

    • Apabila cinta tidak berhasil…BEBASKAN dirimu…
      Biarkan hatimu kembali melebarkan sayapnya
      dan terbang ke alam bebas LAGI ..
      Ingatlah…bahwa kamu mungkin menemukan cinta dan
      kehilangannya..
      tapi..ketika cinta itu mati..kamu TIDAK perlu mati
      bersamanya…
      ( gibran )
      Unlike ·  ·  · September 3 at 5:22pm
      • You and 4 others like this.
      • Rabeah Mohd Ali CINTAMU TAK PERNAH MATI

        Duhai kasih yang terkasih...
        Terima kasih kerana sudi mencintaiku
        Sepenuh hati sepenuh jiwamu

        Kau bilang cintamu ke aku 
        Hingga ke nafas terakhirmu
        Tapi percayalah andai kata
        Aku mati sebelummu
        Cinta ku sentiasa ada untuk kamu
        Aku menunggumu di Pintu Syurga
        Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

        KARYA RATU RIMBA
        10 September 2012

    • KITA PATRIKAN CINTA HINGGA KE SYURGA

      KEHIDUPAN INI SETETES CUMA
      ALANGKAH RUGINYA JIKA MENAFIKAN
      CINTA SYURGA DI DUNIA UNTUK
      ...See More
      Like ·  ·  · September 10 at 10:07am

    • ZETTY ENDLESS LOVE CINTA DAN KASIH MU
      BERSERTA DOA KAMI UNTUKMU SAYANG
      SELAGI OMBAK RINDU MENDERU-DERU
      SELAGI ITULAH RINDU KAMI UNTUKMU SENTIASA ABADI SAYANG

      ...See More
      Like ·  ·  · September 10 at 9:40am

    • REHDAMU REDHA-NYA CINTA TERPATRI HINGGA SYURGA

      "ADINDA TERCINTA"

      Adinda...
      ...Continue Reading
      Like ·  ·  · September 9 at 9:09am

    • http://www.facebook.com/notes/sempak-waja/museum-galuh-pusaka-perlu-perhatian-pemkab-ciamis/466163460082508


      Museum merupakan tempat penyimpanan barang-barang  peninggalan para leluhur terdahulu, baik berupa benda pusaka ataupun  berbentuk tulisan/naskah kuno. Salah satu museum tsb yakni MUSEUM GALUH PUSAKA yang berlokasi di jalan Ir. H juanda no. 323 Kabupaten Ciamis. ...

      Like ·  ·  · September 8 at 12:56pm

    • PUISI PUNGGUK BERLAGU RINDU

      Wangi sungguh si bunga cempaka,
      Bunga kegemaran Si Putri Rimba;
      Duhai kawan ingatku jika aku terleka,
      ...Continue Reading
      Like ·  ·  · September 8 at 10:33am

    • KAU BIDADARI KIRIMAN TUHAN
      UNTUKKU SYUKURI

      Duhai teman
      Penawar jiwa terlara
      ...See More
      Like ·  ·  · September 7 at 6:13pm

    • WARKAH UNTUK YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA

      Assalamualaikum wr wb
      Yang disanjungi Kanda Wahyu Utama...
      Syukur Alhamdulillah yang tak terhingga kepada Allah SWT
      ...Continue Reading
      Like ·  ·  · September 7 at 3:13pm

    • KIBARAN SEMANGATKU KIBARAN SEMANGATMU

      "Kibaran Semangatku "

      Dalam persembahan..
      ...Continue Reading
      Like ·  ·  · September 7 at 10:11am

    • BERBALAS PUISI BERSAMA FIAPRADITA & RATU RIMBA NIAGARA
      BILA BICARA SOAL HATI PUJANGGA

      HATI PUJANGGA
      Fiapradita, 6 september 2012
      ...Continue Reading
      Like ·  ·  · September 6 at 5:58pm

    • Hati dan otak kita ini menjalar di tubuh......hidup menembus batu dan beton......mendobrak besi dan baja.....menyikat segala baksil teror massa.......
      Like ·  ·  · September 6 at 5:23pm

    • DI DUNIA NYATA DAN DI SYURGA SAKSI CINTA SUCI
      KITA KERANA-NYA

      Duhai kawan...
      Bilamana kau sudi berkawan denganku
      ...See More
      Like ·  ·  · September 6 at 1:08pm

    • PINTU TAUBAT SUDAH TERTUTUP UNTUKKU
      PINTU TAUBAT MASIH TERBUKA UNTUKMU

      Duhai kawan
      Beruntunglah kamu
      ...See More
      Like ·  ·  · September 6 at 8:40am

    • Hubungan di dasaran ku......"HARTA"......moal ngadatangkeun cinta jeung bagja.......tapi mun hubungan didasaran ku ....."CINTA"....... pasti di tuturkeun harta jeung bagja.........
      Like ·  ·  · September 5 at 10:32pm

    • SUBHANALLAH!

      Subhanallah sungguh indah!
      Kulihat nama-Mu
      Begitu indah
      ...See More
      Like ·  ·  · September 5 at 6:09pm

    • DI BUKU ANTOLOGI 5 NEGARA KAMI BERPUISI

      Tersebutlah kisah sahabat sasteraku,
      Haji Domeng pembaca setia karyaku;
      Terima kasih kerana sudi baca sasteraku,
      ...See More
      Like ·  ·  · September 5 at 10:46am

    • KISAH CINTA AJAIB
      Oleh Bert Toar Polii
      ♣ ✽ ♣ ✽ ♣ ✽ ♣ ✽ ♣ ✽ ♣

      Kisah ini terjadi di Beijing, China, seorang gadis bernama Yo Yi Mei memiliki cinta♡̬̩̃̊ terpendam terhadap teman✽ karibnya di masa sekolah. Namun ia tidak pernah mengungkapkannya, Ia hanya selalu menyimpan di dalam hati dan berharap teman✽nya bisa mengetahuinya sendiri. Tapi sayang teman✽nya tak pernah mengetahuinya, hanya menganggapnya tak lebih sebagai sahabat✽.
      ...Continue Reading
      Like ·  ·  · September 3 at 9:36am

    • JANJI ALLAH PASTI

      Apalah arti kesetiaan jika dibisukan dalam sepi
      dulu bilang setia...
      mahu sentiasa setia denganku...
      tapi kini terus disepikan
      aku kehilangan teman yang dulu
      ceria berpelangi cinta
      sekarang yang kutemui teman
      yang selalu mengeluh kesah
      tentang sepi
      tentang cinta
      tentang ketidakadilan takdir cinta
      kerana masalah itukah
      bikin kau sepikan aku ?
      kau tidak lagi menyokong kerjayaku
      kau tidak lagi memberi kata-kata perangsang padaku
      kau yang janji hendak menjadi pengganti
      tempat si kunta si kunte
      mula-mula aku percaya
      tapi sejak kebelakangan ini kau terus sepikan aku
      aku sedih ...
      setega itu kau pada ku
      kerana aku sudah terbiasa dengan situasi ini
      makanya aku diam dalam deraan hati terluka
      jika lukaku kian membarah...
      maafkan aku ...
      aku terpaksa lupakan
      penantian kesetiaan mu yang membosankan aku
      tapi janji jangan marahkan
      pada pengakuan ikhlas ku ini ye...
      janji kalau kau termarah padaku
      jangan lama-lama nanti kurindu
      kerana tak mahu rindukanmu
      kularutkan rinduku di ombak sepi tapi masih rindu
      rindu seorang sahabat kepada sahabatnya
      kerana ikatan ukhuwah tak semudah itu disepikan...
      di hati ini moga kau faham kenapa kau menjadi rakanmu
      semata mahu meniup suburkan dunia sasteraku
      kerana sasteraku nadiku
      ku sudi menjadi rakan mu
      jangan persiakan kepercayaanku padamu
      jika kau sahabat ku yang setia
      kau akan faham ....faham...faham..
      jika kau tak faham ...kenapa aku terpaksa sepikanmu di ombak rindu...
      aku hanya suka rakan ku seperti si kunta si kunte
      yang sentiasa memahami duniaku
      dan aku memahami duniamu
      kerana merasai hidup ini adalah win-win
      bukan saja sepikan perasaan kawan
      tapi amat memahami perasaan kawan
      kesetiaan kejujuran keikhlasan
      itulah kawan yang ada di hati ku
      sentiasa ceria dan senyum
      kerana senyum adalah satu sedekah....
      senyum tak perlu apa-apa
      jadi muda
      rasa muda
      sentiasa muda
      tiada stres
      sentiasa bersangka baik pada Allah
      manusia tak menjanjikan apa-apa walau dia berjanji
      tapi Allah apabila DIA berjanji pasti dikotakan
      JANJI ALLAH PASTI
      itulah cinta yang pasti
      tak perlu diragui!
      jadi jangan dikesahkan dengan janji manusia
      janji manusia seperti buih-buih di lautan
      nampak nyata kemudian hilang
      janji Allah nyata terbukti benar
      tak akan melupakan janji-Nya
      karna DIA tak pernah tidur

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      3 Sept 2012
      Like ·  ·  · September 3 at 9:10am

    • PUISIKU IBADAHKU

      Duniaku puisi
      hari-hari kukarang puisi
      puisi...puisi...puisi...
      karang...karang...karang...
      karang tanpa jemu...tanpa bosan...tanpa penat...
      tak jemu ke...tak bosan ke...tak penat ke...
      tak....tak....tak...
      dari pagi hingga petang....petang ke malam
      ku karang puisi
      kubaca puisi
      siapa yang like
      siapa yang komen
      aku suka...suka...suka...
      lagi mereka like lagi mereka komen
      lagi aku bersemangat untuk menulis
      bukan aku menulis kerana mereka like atau komen
      tapi setidak-tidaknya mereka membaca karyaku
      itu pun sudah memadai bagiku
      jika aku tiada di dunia ini
      karya aku masih ada
      di baca ...dan terus dibaca...
      dihayati sepenuh jiwa sepenuh hati
      datang Nur Hidayah Kasih dari Ilahi
      di iman pembaca yang tandus
      Syukur Alhamdulillah
      itulah matlamatku menulis
      memberi kebaikan dunia akhiratku
      memberi kebaikan dunia akhirat pembaca karya yang kukasihi

      Karyaku adalah lambang kasih sayangku pada Ilahi
      Karyaku adalah lambang kasih sayangku pada sekalian yang hidup
      Karyaku tanda aku pernah berhidup di muka bumi ini

      Moga dunia puisiku
      Sentiasa hidup biarpun aku sudah mati
      Makanya sebelum aku mati
      Aku mahu menulis yang baik-baik saja
      Yang ada Nilaian di Sisi-Nya
      Yang menyakitkan hati orang aku tak mahu
      Dan minta dijauhkan

      Tujuan aku menulis
      Adalah meraih kasih sayang Allah
      Berbuat baik kepada sekalian manusia

      Aku menulis puisi kerana
      Puisiku adalah ibadahku

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      3 Sept 2012
      Like ·  ·

      KAU BIDADARI KIRIMAN TUHAN
      UNTUKKU SYUKURI

      Duhai teman
      Penawar jiwa terlara
      Di kala datang puting beliung melandaku
      Digulung-gulung dilemparkan ke ombak rindu
      Tanpa ehsan
      Aku kelemasan tanpa dibantu
      Raungan derita laraku
      Kau sahut dalam perih pedih hatimu
      Kau merempuhnya
      Tanpa hiraukan keselamatanmu
      Kau selamatkan aku
      Dalam lemasan ombak membadai
      Dalam kelemasan ...aku
      Menyeru nama-Nya
      Tuhan apa salahku
      Kenapa manusia setega itu
      Zalim padaku?
      Sedangkan
      Tujuan aku berhidup
      Di muka bumi ini
      Menyebarkan kasih sayang setulus hati
      Membantu selagi terdaya
      Tapi mereka tetap juga kejam denganku
      Makanya jika hidupku
      Memberi kebaikan pada semua yang dikasihi
      Kau hidupkanlah aku
      Agar aku masih dapat berbakti dengan seikhlas hati
      Jika hidupku menyakitkan hati dan menzalimi insan
      Kau matikanlah aku
      Kerana aku tak mahu hidup menzalimi manusia
      Dengan kematianku boleh membahagiakan mereka
      Matikan aku Ya Allah

      Teman yang kukasihi dunia akhirat
      Allah masih panjangkan usiaku
      Dalam aku terkapai kapai kelemasan
      Kau merempuh puting beliung
      Yang amat dahsyat itu
      Dan dengan izin Allah
      Kau berjaya selamatkan aku
      Kaulah si pengganti tempat si kunta si kunte
      Memahami tanpa di pinta
      Menyayangi tanpa dipaksa
      Kasihmu kasihku setulus hati
      Tanpa ada muslihat memusnahkan
      Berkata seiring hati
      Bukan mengikut hati

      Bahasa diungkap
      Terlalu indah
      Mendatangkan iman
      Menenangkan jiwa
      Jiwa laraku kau obati
      Dengan doamu seikhlas hati
      Moga Allah merahmati

      Terima kasih teman
      Hadirmu
      Menyuburkan sumbu pelita hatiku
      Yang malap menunggu masa untuk terpadam
      Kau selalu di hatiku
      Kaulah bidadariku
      Kiriman Tuhan untuk kusyukuri

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      6 September 2012
      · ·
       
      DI DUNIA NYATA DAN DI SYURGA SAKSI CINTA SUCI
      KITA KERANA-NYA

      Duhai kawan...
      Bilamana kau sudi berkawan denganku
      Ku menangis
      Kerana Allah Kurniakan aku
      Permata dari Syurga
      Allah Kurniakan aku bidadari dari Syurga
      Aku bersyukur atas Kurniaan-Nya itu
      Hidupku seakan berpelangi cinta Syurga
      Tapi bilamana kau sepikan aku
      Seolah hadirku
      Menyakitkan hatimu
      Menyakitkan hati kawan-kawanmu
      Pasti aku terlara dalam rindu
      Aku mohon ehsanmu
      Agar jangan kau sepikan aku
      Jika kau merajuk denganku
      Jangan lama-lama
      Kerana ku terdera rindukanmu
      Nanti jika aku terdera rindu
      Aku terpaksa sepikanmu di ombak rindu
      Tapi tahukah kau jika aku sepikan mu
      Setiap kali deruan ombak menderu-deru
      Aku pasti menangis
      Kerana kehilanganmu
      Kerana terdera merindukanmu
      Makanya sejujurnya
      Aku tak tega sepikanmu di ombak rindu...
      Biarlah ombak rindu menjadi
      Saksi cinta suci kita kerana-Nya
      Berjanjilah padaku untuk setia padaku
      Seperti setianya ombak pada pantai
      Duhai kawan
      Bila hatiku dah sayang kerana-Nya
      Itulah lafaz dari hatiku
      Yang tak akan kupadam
      Dan kubawa mati
      Insya-Allah
      Kasih sayang itu
      Terpatri hingga ke Syurga
      Mogalah menjadi realiti
      Di dunia nyata dan Di Syurga
      Saksi cinta kita kerana-Nya
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      6 Sept 2012

      KITA PATRIKAN CINTA HINGGA KE SYURGA

      KEHIDUPAN INI SETETES CUMA
      ALANGKAH RUGINYA JIKA MENAFIKAN
      CINTA SYURGA DI DUNIA UNTUK
      DIPATRIKAN HINGGA KE SYURGA
      MAKANYA KITA RAIHKAN BERSAMA
      SYURGA DI DUNIA DAN SYURGA YANG ABADI

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      10 Sept 2012

      ZETTY ENDLESS LOVE CINTA DAN KASIH MU
      BERSERTA DOA KAMI UNTUKMU SAYANG
      SELAGI OMBAK RINDU MENDERU-DERU
      SELAGI ITULAH RINDU KAMI UNTUKMU SENTIASA ABADI SAYANG

      Zetty Endless Love
      sis jap lg dinda msk bilik operation, trakhiq dari dinda. Sis umumkn kisah cinta yg sis maksudkn dlm puisi sis adalah kisah zetty endles loves dn reza rules.. Dinda syg sis. Slmt tgl sis. Smuga ketemu lg sis. Post kat ceria juga ya sis

      9:23am
      Rabeah Mohd Ali
      SEKALI OMBAK MENDERU-DERU KAMI MERINDUKANMU SAYANG...
      Dinda Zetty kasih dan rindu kami di ombak rindu
      sentiasa ada untukmu dinda..
      rindu menderu-deru di kalbu ini....
      andai kata kau pergi dulu sebelumku
      aku terdera rindukanmu sayang...
      makanya kuatkanlah semangatmu sayang
      untuk berjuang demi kasihku dan rinduku padamu sayang...
      kami di ombak rindu sentiasa mendoakanmu agar Allah sudi meminjamkan kasihmu untuk kami semua di sini...sayang...
      kita berjanji hidupkan grup ini seperti taman-taman
      Syurga agar kita semua dapat hidup bersama di Syurga kelak...
      persahabatan dan kasih sayang setulusnya kerana-Nya kita bersama semuanya di Syurga nanti...Moga kasih dan rindumu berpadu
      bersama kita menguntumkan senyuman di Syurga .
      Aamiiin Ya Rabbal A'Lamin
      Itulah hikmahnya kenapa Allah bukakan hatimu menubuhkan grup Ombak Rindu...
      Kerana saling rindu-rinduan
      Rindukanmu
      Rindukan-Nya
      Rindukan Syurga
      Jika adalah teruntuk pahala berkat penubuhan grup Ombak Rindu ini
      akan masuk juga ke akaun akhiratmu akhiratku akhirat semua ahli grup
      itulah matlamat semua yang menjadi ahli grup ini sayang....
      Setiap kali ombak rindu menderu-deru
      Aku rindukanmu sayangku Zetty Endless Love...
      Cintamu sentiasa hidup di setiap kalbu penghuni Ombak Rindu....
      Kami yang menyayangimu dunia akhirat,
      MEWAKILI SEMUA KASIH DAN RINDU AHLI OMBAK RINDU,
      KEKANDA RATU RIMBA NIAGARA
      10 September 2012

      Kanda juga sayang kan Zetty dunia akhirat.
      Ya Allah Kau pinjamkanlah kasih sayang hamba-Mu untukku Allah
      Kerana aku mahu bersamanya di Syurga Allah...
      Selamatkan dia dari pembedahan ini Ya Allah...
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
      Seen 9:26 AM

      KANDA RATU RIMBA NIAGARA
      10 September 2012
      Like ·  ·
      (PETIKAN DARIPADA GRUP PUISI LOVERS NUSANTARA)
      15 Sept 2012
      · 

0 comments:

Post a Comment

 
;