Saturday 15 September 2012

JIKA ALLAH IZINKAN AKU MAHU SEHIDUP SEMATI DENGANMU





JIKA TUHAN IZINKAN AKU MAHU SEHIDUP SEMATI DENGANMU

Duhai Fatma Wati
Kamu bilang
Kamu suka sama aku
Kamu sayang sama aku
Kamu cinta sama aku

Duhai Fatma Wati
Aku jawab
Aku pun suka sama kamu
Aku pun sayang sama kamu
Aku pun cinta sama kamu

Duhai Fatma Wati
Kita saling sayang
Kita saling kasih
Kita saling cinta
Semuanya kerana-NYa

Duhai Fatma Wati
Kita saling berbalas kasih demi-Nya
Kasih dan sayang kita ikhlas demi-Nya
Tiada siapa yang dapat pisahkan kita kecuali-Nya

Duhai Fatma Wati
Berjanjilah sama aku
Kau tak akan tinggalkan aku
Kau tak akan sakiti hatiku
Kau tak akan kecewakan aku
Biarpun tsunami datang membadai-badai
Kasih dan sayang kita tak akan terpadam
Sentiasa membara-bara bernyala-nyala
Seperti nyalaan obor api perjuanganku
Kaulah teman yang sentiasa ada
Untuk meniup obor api perjuanganku
Itulah teman yang ku nantikan
Bersama melangkah
Seiring sejalan
Bergandingan
Seikhlas hati
Semurni
Kasihmu kasihku
Suci dan ikhlas kerana-Nya

Duhai Fatma Wati
Kaulah satu-satunya teman
Yang ku ada
Yang sudi memahamiku
Di kala susah senangku
Aku amat terharu
Dalam derita yang mencengkam
Aku bersyukur sebanyak-banyaknya
Bilamana aku disepikan teman yang kupercaya
Kau sentiasa sudi untuk membalut lukaku yang parah
Dan kau jahit lukaku dengan benang cintamu
Aku amat hargainya

Duhai Fatma Wati
Di kala aku kesepian merindu-rinduan
Kau datang menyahut rinduku
Kau hiburkan aku
Dengan gurindammu yang
Menyejukkan hati menyejukkan imanku

Duhai Fatma Wati
Andai kata bulan boleh bergurindam
Kan kuseru bulan
"Bulan oh! Bulan...Bergurindamlah kau
Gurindam Cinta Gurindam Rindu...
Kepada sahabatku bernama Fatma Wati ..
Berada di Indonesia...biar dia tahu betapa
Aku sayang
Aku kasih
Aku cintakannya demi Ilahi"

Duhai Fatma Wati...
Makanya di kala bulan mengambang
Perhatikan bulan bacakan gurindam
Yang kukarangkan ini
Istimewa untukmu sayang
Buah hatiku pengarang jantung

Duhai Fatma Wati...
Andai Allah izinkan
Aku mahu sehidup semati denganmu
Kerana aku cinta aku sayang sama kamu demi-Nya

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
14 Sept 2012
(PUISI INI DIKARANG ISTIMEWA UNTUK SAHABAT SEPERJUANGANKU
YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT FATMA WATI MOGA CINTA DAN KASIH KITA DEMI-NYA TERPATRI SEHINGGA KE SYURGA AAMIIN)


    • Dalam keterkejutan aku sadar sendiri dan tahu diri
      Tapi yang kurisaukan kenapa orang lain yang tak suka dengan kehadiranku
      Atau dia merasa lebih baik dan memang itulah yang dia maksudkan
      Sehingga jika ada yang baik dan yang terbaik dia marah sebelum orang itu berkembang.....Saya tahu saya orang yang mereka maksudkan.....
      Unlike ·  ·  · Thursday at 3:47pm
      • You like this.
      • Rabeah Mohd Ali Semua orang tak suka aku...tapi kau sentiasa suka padaku..
        Terima kasih sahabatku kerana menghargai persahabatan kita.
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali aku sahabatmu yang sayang padamu....
      • Rabeah Mohd Ali Alhamdulillah kita sama-sama sayang kerana Allah moga terpatri hingga di Syurga. Aamiin.
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali bolehkah aku bertanya sesuatu hal yang penting...?
      • Rabeah Mohd Ali Tanyakanlah sayang...jika itu boleh membahagiakan kamu...
      • Rabeah Mohd Ali Airmatamu airmataku...
        Kita diketemukan bukan untuk berpisah...
        Kita diketemukan untuk menyatukan hatimu hatiku
        Terpatri di dunia terpatri di Syurga. Amiin Ya Rabbal A'Lamin.
      • Fatma Wati Apakah Rabeah Mohd Ali dan Abang Werdys Kalbary masih saling berkomunikasi.....karena aku ingin semuanya tetap ok lagi....
      • Rabeah Mohd Ali Kenapa kamu bilang gitu sayang...
        Kerana aku sudah redha dia bukan milik ku lagi...
      • Rabeah Mohd Ali Berundur demi kebahagiaannya apalah salahnya.
      • Fatma Wati Bukankah dia kasihmu yang kutahu.....?
      • Rabeah Mohd Ali Itu katamu...tapi dia tidak...dia yang memutuskan gara-gara sipendengki tentang apa itu makna cinta sebenar. makanya aku relakan perpisahan ini demi kebahagiaan semua. Sudah ditakdirkan aku menjadi lilin buat selamanya Fatma.
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali kamu cantik dan baik....abang Werdys Kalbary cuma seorang diri saja.....dia cinta padamu.....
      • Rabeah Mohd Ali Mana kamu tahu dia seorang diri dan cinta padaku...fatma..
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali dan Abang Werdys Kalbary aku ingin kalian bersatu kembali.....dan menjadi satu serta utuh lagi.......
      • Rabeah Mohd Ali Sebenarnya dia sudah tak perlukan aku lagi hadir dalam hidupnya fatma...makanya demi kebahagiaanya aku relakan perpisahan ini...
        kamu manalah tahu keadaan sebenar keadaan aku dan dia sudah lama terputus ...biarlah fatma sudah begitu kemahuannya dan telah kuturuti...kemahuannya itu...
      • Fatma Wati kamu cantik Rabeah Mohd Ali.....aku sayang denganmu....aku tahu kamu sedang dilanda sedih karena abang Werdys Kalbary.......
      • Rabeah Mohd Ali Sudah kuberi hati setulusnya setelah dia sendiri menyatakan betapa dia setulusnya mencintaiku tapi kerana gara-gara si pendengki cinta ...dengan sekelip mata saja cintanya hilang padaku...adakah ini adil untukku? Dan kerana aku tak mahu terus terusan terluka biarlah aku kesendirian begini takdri cinta dari Ilahi siapakan Adam untuk bersamaku meneruskan segala cita-citaku dan jika tiada aku redha dengan takdir Ilahi kerana aku tahu Cinta-Nya sentiasa ada untukku..DIA sentiasa sudi membalas cintaku...apalah hendak kukisahkan dengan cinta di dunia ini..ada aku syukur tak ada aku redha...fatma...
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali siapakah gerangan si pendengki cinta itu sayangku.....?
      • Rabeah Mohd Ali Tak apalah aku sudah lupakan fatma...biarlah werdys bahagia dengan kehidupannya sekarang fatma...
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali abang Werdys Kalbary seorang yang sangat baik....
      • Rabeah Mohd Ali Dia baik dengan kamu dan semua orang kecuali aku fatma...kalau tidak kenapa setega itu dia memutuskan ikatan kasih denganku...aku yang memperjuangkan cinta kami berdua daripada si pedengki cinta...dia semudah itu memutuskan fatma...kebaikannya bukan untuk ku fatma...aku sudah redha akan keputusan dia memutuskan...
      • Fatma Wati aku cinta padamu Rabeah Mohd Ali....aku takkan putuskan cintaku darimu....semoga abang Werdys Kalbary juga begitu.....
      • Rabeah Mohd Ali Cintamu sentiasa ada untukku fatma...tapi kuharap padamu jangan kau paksa lagi cinta orang yang sudah tak sudi lagi padaku...dia yang memulakan cinta dia yang memutuskan cinta ...berarti selama dia mengatakan dia cinta dan sayangkan aku setulus ikhlas kerana-Nya cuma di bibir saja bukan di hati fatma...aku bukan membalas cinta lelaki aku cuma membalas cinta Adam yang kesetiaannya dan cintanya pada Hawa tidak berbelah bahagi kerana Adam amat menghargai cinta Hawa Kurniaan Allah untuknya. Itulah Adam yang menjadi dambaanku fatma.
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali nasib kita sama ya....saya makin sayang padamu...karena senasib...tapi saya tak susah karena saya tahu Allah sayang pada kita....semoga Allah SWT cinta pada kita....
      • Rabeah Mohd Ali Sebab itu Allah temukan kita fatma...apapun aku doakan kau akan ketemu cinta Adam kerana kau masih muda lagi Aamiin. 
        Insya-Allah bila ada undangan darimu kuhadir untuk menyaksikan hari bahagiamu nanti fatma...DERITAMU DERITAKU BAHAGIAMU BAHAGIAKU.
      • Fatma Wati aku cinta padamu Rabeah Mohd Ali.....sangat cinta....doaku untukmu juga....aku sayang padamu Rabeah.....tanggal 1 November 2012 aku genap berusia 39 tahun.....aku lahir 1 November 1973.....
      • Rabeah Mohd Ali Cuma satu yang kuharapkan padamu Fatma...biarpun tsunami datang membadai...badai...jangan pernah sekali kau bilang mahu berpisah denganku krana bilamana aku sudah kasih dan cinta tak semudah itu aku melupakannya pengakuan cintanya yang ikhlas, Tahukah kau fatma cinta yang ikhlas kerna-Nya jangan dibuat main-main fatma...nanti memakan diri...makanya aku tak mahu kau merana fatma makanya kau harus menjadi insan yang selalu benar dalam berkata-kata fatma kerana itulah teman sejatiku dunia dan akhirat.
      • Rabeah Mohd Ali Andai kata di izinkan Allah segala cita-cita kuberjaya nanti...sudikah kau menjadi teman seperjuanganku fatma...seperjuangan untuk ke jalan-jalan--Nya fatma....
      • Fatma Wati aku cinta padamu karena Allah dan aku kasih padamu karena Allah dan aku sayang padamu karena Allah juga.....Rabeah Mohd Ali kamulah ilhamku selama ini....walau aku terkadang melupakanmu bukan karena aku lupa tapi karena aku tak buka FB....aku akan jadi teman seperjuangan denganmu....aku berjanji karena aku cinta....jangan lupakan aku....karena kamu sumber inspirasiku....
      • Rabeah Mohd Ali Allahu Akbar Syukur Alhamdulillah Allah Kurniakan aku permata daripada Syurga yang nilainya lebih berharga daripada alam dan seisinya. Aamiin. Moga Allah membalas segala kebaikanmu padaku. Dalam hidupku yang kudambakan rakan-rakan seperjuangan dunia akhirat bukan cinta pesona dunia yang membuatkan aku lalai tentang akhirat krana siapalah aku manusia yang tidak lari daripada kelalaian...aku manusia lemah ...fatma...makanya kaulah sumber kekuatanku...fatma...
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali aku kasih karena Allah...dan yang terpenting karena dirimu cerdas dan pintar....aku suka dengan orang cerdas dan pintar.....karena aku ingin cerdas dan pintar juga....aku cinta padamu Rabeah....aku akan jadi teman seperjuanganmu....aku akan belajar denganmu karena kamu PANDAI....aku suka kamu dan aku pemuja semua karyamu.....kamu HEBAT.....
      • Rabeah Mohd Ali Cuma kau doakanlah moga apa yang aku usahakan berjaya...dan bilamana berjaya kita akan mulakan stratergi kita seterusnya. Kau tunggulah aku di sana untuk melamarmu dengan perjuanganku senada seirama seiring sekata ..dan berkat usaha doa tawakal kita berjaya fatma...Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
      • Fatma Wati Insya Allah Rabeah Mohd Ali karena kamu Pandai aku suka padamu, tak mungkin aku melepaskanmu karena aku cinta padamu....aku tunggu dirimu selalu....aku cinta padamu selalu....kaulah cinta terindah dalam hatiku.....kaulah hidup yang terindah dalam hidupku....kaulah kehebatan yang terpatri dalam kalbuku....semoga Allah juga mencintaiku karenamu......
      • Rabeah Mohd Ali Moga samalah kita saling mencintai kerana-Nya duhai fatma sahabat dunia akhiratku. Aamiin Rabbal A'Lamin.
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali aku janji takkan lupa padamu.....
    (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP LUAHKAN HATIMU SEHINGGA KAU TENANG)
    15 Sept 2012 

0 comments:

Post a Comment

 
;