Tuesday 11 September 2012

KITA HIDUP APA YANG KITA MATLAMATKAN





  • like this.
  • Zanag Zanovic berpuisi ...bersajak ...mau pun bermadah jgnlah di letak dgn harga sebuah pujian kerana bait2 ayat itu lahir dari hati yg memberi kepuasan bukan penghargaan........
  • Rabeah Mohd Ali JANGAN MENGUBAH DIRIMU HANYA KERANA PENDAPAT 
    ORANG LAIN TENGTANGMU
    JANGAN BIARKAN MEREKA BAHAGIA TAPI SENDIRI TERSEKSA

    PETIKAN DARIPADA RAKAN IT
    37 minutes ago · Like · 1
  • KITA HIDUP APA YANG KITA MATLAMATKAN

    Duhai Zanag Zanovic...
    Kalau aku mahukan penghargaan
    Sudah lama aku berhenti menulis
    Sudah lama aku tak bersiaran di grup ini 
    Biarpun karyaku tak di like aku tak kisah
    Tapi di fb aku kisah
    Kerana mereka adalah nadi sasteraku
    Kalau hadirnya sepi menyepi
    Ada seperti tak wujud
    Ada seperti tak dirasa kehadirannya
    Sedangkan Tuhan tak nampak tapi kita rasa
    Ada wujudnya
    Rasa ada-Nya dia
    Malangnya aku punya teman fb yang ada sekadar syarat saja ada
    Tapi hakikatnya tak pernah dia tahu kewujudanku 
    Ku tegur sapapun tak mahu jawab
    Sedangkan kawan fbku adalah permata yang amat bernilai
    Kerana dia adalah sumber inspirasiku berkarya
    Aku tak mahu bisunya bisuku 
    Sepinya sepiku
    Hingga bawa sepi selamanya 
    Aku tak tega begitu...
    Matlamat ku ber fb mencari rakan fb
    Yang benar-benar memahami dunia sasteraku
    Kerana masaku terlalu suntuk
    Dan rakan-rakan fbku terlalu terhad
    Jika ditakdirkan aku menjadi admin grup sastera
    Aku pastikan semuanya berkarya
    Jika sepi dan bisu je biarpun puluhan ribu ahlinya
    Tapi ahli yang aktif adalah tak sampai 10% saja
    Alangkah ruginya ada peluang bersuara
    Ada peluang berkarya
    Ada peluang memberi pendapat
    Tapi dipersiakan
    Tub...tub...dah mati...
    Rugilah,,,jika sampai ke mati tak dapat 
    Bersuara...sedangkan masa ketika hidup 
    Terbentang luas...
    Kita hidup apa yang kita matlamatkan
    Jadinya tak perlukan perhargaan 

    Karya Ratu Rimba Niagara
    11 Sept 2012
    a few seconds ago · 
    (PETIKAN DARIPADA  WALL GRUP OMBAK RINDU)
    11 Sept 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;