Saturday 17 March 2012

SALAM ZAMAN KARYA RAJESH MYSORE


    • Rabeah Mohd Ali shared Rajesh Mysore's photo.
      SALAM ZAMAN

      Aku pun meniup seruling senja
      sementara malam belum ada,
      kerana gerabak kayu api masih saja berat
      dan lembuku penat

      engkau coba lihat
      aku bercakap namastee
      sejahtera dan doa kecilku untuk kawan-kawan
      yang aku ketemu di jalan
      yang menjinjit bakul di kepala
      yang memboncengkan anaknya di belakang
      yang menghalau kambing lembunya ke kandang

      Namastee
      kulihat senja rebah mengalah
      perlahan langit menjadi hitam
      dan pedatiku sampai di pintu
      aku menurunkan kayu bakar
      mengambil selonggok dan membakar
      segala duka
      segala pedih rasa
      segala kecewa
      segala airmata & semua
      kubakar antara malam

      Biarlah mataku lena dan pejam
      dalam dingin suram
      menanti esok dengan harapan
      untuk menyambut kecerahan siang.

      Rajesh Mysore
       ·  ·  · 49 minutes ago
      • You and Zulkafli Mohd like this.
        • Rabeah Mohd Ali 
          Engkau kah itu Raja Namastee
          Biarpun kau anggap dirimu abdi
          Aku tetap hormatkan mu....
          Kerana sifat hormatmu padaku
          Biarpun aku bukan minta dihormati
          Tapi engkau masih mengiakan mahu aku dihormati
          Aku tak tahu kenapa kau begitu mahu aku dihormati
          Sedangkan mereka tidak pernah ada rasa hormat denganku
          Aku pun bukan gila sanjungan
          Bukan gila glamor
          Bukan gila nama
          Bukan gila kuasa
          Bukan gila harta
          Semuanya bukan
          Cuma yang aku mahukan terima aku dan karya aku apa adanya
          Barulah aku boleh terima mereka terlebih adanya
          Justeru pada rakan fbku yang bisu dan sepi
          Maafkan kerna terpaksa hanyutkan namamu di ombak sepi
          Namun kalian tetap ku , "NAMASTEE" di hati ini...
          38 minutes ago · 
      • (PETIKAN DARIPADA WALL RAJESH MYSORE)
        17 Mac 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;