Sunday 11 March 2012

DUHAI BIDADARIKU ENGKAU TAU SETIAP KARYA-KARYAMU SERASA MENYENTUH HATI NURANIKU




SAYANGKU PADAMU TAKKAN HILANG KAN KUBAWA
HINGGA KE PENGHUJUNG NYAWA

Kala jari jemariku kaku
disela-sela tarikan nafasku
yang perih tak terdaya
segala kudrat untuk bernafas
pena dakwat tak mampu kucoretkan
di kertas putih yang sedia menanti
di kala aku tak sempat mengungkapkan kemaafan
di kala aku tak sempat mengucapkan kasih dan sayang
justeru kuungkapkan sekarang memohon maaf dan sayang
padamu duhai semua kasih yang sudah terpatri di hati
hadirnya kalian dalam hidupku sentiasa kusayangi
biarpun hati terluka perih...namun sayangku takkan hilang
kan kubawa hingga ke penghujung nyawa

Moga sisa-sia hembusan nafas
kusempat menyatakan betapa
aku sayang padamu yang terkasih di hati ini
aku sayang...aku sayang mu keranaNya
justru balaslah sayangku duhai kasih yang terkasih
dengan kemaafanmu padaku...
percayalah biarpun kita terpisah...
kasihmu tetap terpatri di hati ini!

Karya Rha NS
7 Mac 2012
 ·  · Yesterday at 5:30pm

  • Wahyu Utama likes this.

    • Wahyu Utama ‎.........................aku tak tau puisi itu ditujukan .... tapi aku tersentuh.......membacanya......puisi indah tapi pedih ... kurasakan dihati ini...... entah apa..... mungkin kepekaanku sebagia seniman .....serasa sangat syahdu ... diucapakan oleh seorang Putri Rimba Niagara Nan cantik ...jelita......ini kata hati..... nurani ..... Putri Rimaba ataukah sesungguhnya suara hati sang penulis yang cantik jelita anggun budi bahasanya.....??????

    • Rabeah Mohd Ali Pabila kasih jadi tersisih
      Pabila cinta jadi benci
      Pabila kata nan indah jadi racun
      Semuanya buat hati jadi luka perih
      Kata-kata kasih dan cinta sudah tak bermakna
      Kasih dan cinta hilang terpadam di hatinya
      Biarpun rayuan maafku turut dipadamkan
      Lalu ku tak bisa memohon ehsan kasih dan cinta lagi
      Dan ku sudah lupa akan cinta tersisih cinta perih memerihkan
      Biarpun aku dihukum hukuman tanpa salahku dengan cinta terluka
      Dan demi kebahagiaannya aku lupakannya
      Dan di ombak rindu telah kuhanyutkan segala
      Kasih tersisih
      Cinta terluka
      Agar cinta itu pergi bersama ombak rindu
      Dan tak akan kucuba mengingatinya lagi
      Aku sudah relakan kebahagiaanya bersama ombak rindu
      Dan rindu ....kasih ....cintaku padanya pun terpadam
      Kini aku tenang berkarya...berkarya...berkarya...
      tentang ombak rindu
      tentang cinta terluka
      agar tidak dialami dan dirasai orang lain yang berkasih bercinta
      dan aku bahagia kini dengan dunia karyaku...
      dunia fantasi tapi realiti
      yang kubina cinta seluhur kasih nan indah keranaNya
      itulah dunia cinta yang mahu kuciptakan di kalbu setiap insan!

      23 hours ago · 

    • Wahyu Utama Dunai bidadriku bila engkau tau setaiap karya karyamu serasa menyentuh hati nuraniku ... mungkin aku hanyut dibuatnya sair sair itupun membangkitakan perasaan rindu tentang ke indahan ke agungan cinta.... ini tadi saya menulis terlampau panjang untukmu dan untuk misi dunia filosofiku karena kepanjangan sulit saya enter lkan lalu aku kopi aku masukan melalai kolom pesan 8ment yang lalu semoga telah adinda bacakan.....dan sangat mengerti maksudku....
      22 hours ago · 

    • Rabeah Mohd Ali NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG!

      KeranaNya aku jatuh cinta dengan Mataram
      KeranaNya aku jatuh cinta dengan Indonesia
      KeranaNya aku jatuh cinta dengan bangsa Indonesia
      Moga cinta keranaNya ini bisa menjadikan Malaysia dan Indonesia
      dua negara berjiran
      sehati sejiwa
      senada seirama
      berpadu kasihkan negara
      negaramu kukasih
      negaraku kau sayang
      bila kasih sudah terpatri
      tak akan ada
      benci membenci
      dengki mendengki
      dendam mendendam
      jatuh menjatuh
      yang ada
      saling mempertahan cinta bernegara
      kau pertahan negaraku
      aku pertahankan negaramu
      saling mempertahankan
      itulah lambang cinta sejati
      antara dua negara
      bila cinta sejati terpatri
      di kalbu setiap rakyat
      negaramu negaraku
      kebudayaan negaramu disanjung
      kebudayaan negaraku dijunjung

      Apa saja perjuangan untuk mempertabatkan :

      Institusi diRaja Melayu
      Kepahlawanan Melayu
      Bangsa Melayu

      Kita sama bersumpah setia untuk saling sokong menyokong
      tanpa mengenal samada dia raja atau rakyat biasa yang penting dia ada semangat juang seperti kita...
      kerna dialah rakan seperjuangan kita sampai kapan pun!

      Karya Rha NS
      11 Mac 2012

      11 hours ago · 
  • (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
    11 Mac 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;