Saturday 17 March 2012

PANGGILAN MISKIN



    • PANGGILAN MISKIN

      Aku ada seorang rakan fb....
      Katanya ini nombor telefon nya ...call lah dia kalau sudi...
      aku bilang aku nggak ada kredit
      dia bilang buatlah panggilan miskin
      aku tanya apa itu panggilan miskin?
      missed call aje dia
      nanti dia akan call
      aku bilang lagi
      kredit untuk missed call pun nggak ada
      lalu dia membisu seribu bahasa...
      sampai kini aku tunggu ...
      dia masih diam juga
      aku pun diam
      makanya tahulah aku
      dia sibuk atau
      saja buat tak tahu
      sedihnya aku
      maklumlah aku
      tak sekaya dia
      namun aku tetap doakan dia bertambah kaya
      agar terbuka hatinya untuk call aku...
      yang tunggu panggilannya di ombak rindu...


      Karya Rha NS
      16 Mac 2012
       ·  ·  · 7 hours ago near Petaling Jaya, Wilayah Persekutuan
      • Norliza Liza and 6 others like this.
        • Jiwaku Rita Wow setia menanti...Huhuhu
          6 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Kalau kamu... setia ke?...huhuhu
          6 hours ago ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Sidia ni pasti pacarmu yer...kalau hanya rakan fb yg rapat dng kamu..dia pasti akan kol kamu dan menolong kamu...
          6 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Bukan ...aku sebagai penyokong kerjayanya ...pada pendapat kamu dia akan cuba call aku ngak?
          6 hours ago ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Mungkin ya mungkin tidak hehe...
          Kalau mungkin dia akan kol bila hp kamu sudah ditop-up...
          Kalau credit kamu tkde bagaimana bisa dia nk kol kamu kn kn....
          6 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Kalau engkau nak tahu mana bisa mungkin aku topupkan kredit aku kerana aku tinggal di Istana Rimba Niagara yang tak guna wang semuanya guna daunan kasih ...daunan kasih manalah laku....huhuhu
          6 hours ago ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Kalau kau sudi beri pendapat bagamana caranya dia mahu call aku tanpa aku topup kredit ....huhuhu
          6 hours ago ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Ohhh jadi kalau gitu kamu hanya perlu panggilan kasih sayang dari temanmu agar dia akan membuat panggilan rindu untukmu...hik3...
          6 hours ago via mobile ·  ·  1
        • John Rambo Pm jer atau sms kan jimat tu....leh borak-borak spai pagi...hihihihihi
          6 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Masalahnya sekarang aku mahu bagaimana caranya dia mahu call aku? tolong beri cadangan please...huhuhu
          6 hours ago ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Masalahnya John Rambo nak sms pun ngak ada kredit dong...adakah kau ngerti? huhuhu
          6 hours ago ·  ·  1
        • John Rambo Ku ngak gerti bu masalah kamu tu....
          6 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Tak apalah jiwaku Rita bisa ngerti ...aku tunggu cadangan darinya ...huhuhu
          5 hours ago ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Dia tak akan kol kamu...tapi dia akan dtg menemui kamu sang puteri hehehe...
          5 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Sekarang ni dia tak tahu alamat aku....dan tak tahu no fon aku...mana bisa mungkin dia temui aku ye...nanti kalau dia lambat ...dia terlepas peluang kerana Putera Raja Rimba datang melamar aku....huhuhu
          5 hours ago ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Aku baru turun dari dewa kayangan dari pungguk berlagu dtg kemari mencari teman...tapi sebaliknya aku menemui sang puteri yg menanti panggilan miskin huhuhu sadissss sungguh kamu sang setia huhu...
          5 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali biarpun aku miskin di mata kamu...tapi kami di rimba ini kaya dengan kasih sayang setulus hati rela taruhkan nyawa demi kasih sejati...setakat wang ringgit ni kami tak heran....huhuhu
          5 hours ago ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Jika gitu terima saja lamaran Putera Raja Rimba dan kamu akan dpt melupakan temanmu itu...yg tak pasti hatinya terhadap kamu...
          5 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Betul katamu itu...kerna dia tiada berkesungguhan untuk memiliki cinta aku bukan gitu? Mungkin hatinya sudah dimiliki cinta....sebab itu aku tidak diendahkannya...apa pendapatmu?
          5 hours ago ·  ·  1
        • John Rambo Dia akan ketemu dalam mimpi mu....
          5 hours ago via mobile ·  ·  2
        • Rabeah Mohd Ali Kalau dia ketemu dalam mimpi aku...maknanya aku aje yang terhegeh kasih padanya...aku tak suka cinta perasan sendiri ye...tak seperti Putera Raja Harimau berkesungguhan untuk menerima aku apa adanya...huhuhu
          5 hours ago ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Aku tak kata kamu miskin...aku juga seperti kamu..dtg dari curahan kasih sayang di istana pungguk berlagu dan aku berterima kasih sama kanda2 ku disana yg bnyk mengajarku tentang kasih sayang cinta sejati dan sebagainya...
          Pada pendapat aku lupakan saja dia ...usah menantikan yg tak kunjung tiba wahai sahabatku...
          5 hours ago via mobile ·  ·  2
        • Sang Kala Biru Maaf, dlm firasat ku, anda dan dia tiada keserasian, dan tidak dpt brsama.
          Usah buang masa fikir siapa akn call siapa, baik lupakan saja, gunakan masa dgn produktif...
          5 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Ye betul katamu...kau nak tahu napa Putera Raja Harimau jatuh cinta padaku...kerana hidupku penuh dikelilingi penghuni rimba yang saling bantu membantu dan saling berkasih sayang sejati...lebih mengharukan aku lagi katanya ingin menjadikan daunan kasih kepada wang jutaan ringgit agar daku lebih dapat menyebar luaskan kasih sayang seluruh dunia ini...itu yang membuatkan aku balas cintanya kerana terlalu terharunya aku...puteri pungguk berlagu....tika aku menulis isi hatiku ini padamu aku sedang menangis sedu sedan...dan penghuni rimba pun menangis...kami memang sehati sejiwa senada seirama...bahagiaku bahagiamu tangisanmu tangisanku...beginilah cara hidup kami dirimba niagara ini duhai puteri pungguk berlagu...
          5 hours ago ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Iya Sang Kala Biru...aku tiada masa untuk menunggu....kerana aku sudah kesuntukan waktu...aku mesti cari jalan-jalan untuk membawa bekalan pulang ke negeri pasti yang abadi dengan cintaNya dan hamba-hambaNya yang soleh...doakan cintaku bahagia hingga ke SyurgaNya dengan Putera Raja Harimau ye...duhai Sang Kala Biru yang kusanjungani...
          5 hours ago ·  ·  1
        • Sang Kala Biru Mmm...mmm...
          Itu lebih baik drpd mngharap, mnanti yg tidak pasti...
          Destinasi kita msh jauh.
          Pelabuhan kita, bukan d sini...
          Usah biar ombak rindu mmbadai bahtera hingga tersasar tujuan...
          4 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Mmmm kandaku disini rupanya yer....
          4 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Sang Kala Biru Yer, wahai puteri hati ku...
          Kanda baru masuk ni...
          4 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Jommm teman dinda kluar makan...dinda belum jamah makanan lagi ni kanda...
          4 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Sang Kala Biru Jom...ari ni dinda belanja.
          4 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Dinda belanja...kanda bayar erk...hehehe..
          4 hours ago via mobile · 
        • Rabeah Mohd Ali Nampakku kamu berdua sama aje dengan rakanku yang kaya raya tu...ketepikan aku...langsung tak pelawa aku...inikah erti kawan sejati...aku tak tega dijadikan begini...maafkan aku biarlah aku sendirian bersama dengan penghuni rimbaku yang takkan tinggalkan kawan biarpun dalam keadaan suka dan duka...bye...
          4 hours ago ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Maafkan hamba puteri rimba...jnglah bersedih hati yer..jom aku ajak kamu ikut sekali...kandaku dimana kamu...kita tunggu puteri rimba siap2 yer...
          4 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Puteri rimba jng bersedih lagi yer..aku bukan yg kamu sangkakan...aku sedia bersahabat dng siapa saja...ikhlas dihatiku...
          4 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Bener terluka kini biarlah aku sendirian...aku dah tak percayakan kejujuran...aku terdera kini... kusangkakan kaulah akan mennyejukkan jiwaku bersama Sangkala Biru...tapi rupanya lagi menjerukkan hatiku jadi lebih pilu...biarlah sendu ku ini menjadi sakski bisu perkenalan kita di sini...penghuni rimba segera....ambilkan beta daunan kasih pengubat liuka ....!!!!
          4 hours ago ·  ·  1
        • Sang Kala Biru Maaf, jiwaku.
          Kanda lmbt sikit, ni dok tarik tangan Puteri rimba ni, dah mrajuk2 plak.
          Meh kita heret gak dia gi gerai mamak...
          4 hours ago via mobile ·  ·  2
        • Rabeah Mohd Ali Kamu berdua tega melukakan hatiku...tak perlulah kau tarik tanganku...kerna hatiku udah digari kasih sejati dengan penghuni rimba yang sah2 kasih sayangnya tak pura-pura seperti kamu berdua....!!!! Aku tak tega....jika kamu paksa aku juga mahu ikut kamu pakai gerai mamak seluruh penghuni rimba akan kejar kamu!!!!!
          4 hours ago ·  ·  1
        • Jiwaku Rita Aduuhhhh jnglah merajuk hati wahai puteri rimba...bukan aku lupakan kamu...ku sangka kamu sudah ikut putera raja harimau...sedih kamu sedih aku juga...maafkan lah aku...jom mari ikut kami..
          4 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Aku ngak mahu....! Ngak mahu!!! Kamu ngak ngerti ngak! Tolong fahami daku...aku kena ambil masa untuk memahami kamu dari dunia sana...coba kamu fikir adakah si Sang Kala Biru ajak aku makan gerai mamak...apa dia ingat gigi aku sekuat dia ke...nak makan gerai mamak??
          4 hours ago ·  ·  1
        • Sang Kala Biru Oh ya...maaf ku trlupa, puteri rimba mana layak mkn d gerai2 seperti ku ini.
          Ku permisi dulu.
          Assalamualaikum wahai puteri.
          Tataaa.
          4 hours ago via mobile ·  ·  2
        • Rabeah Mohd Ali Tiada tataaa bagi mu beruda ok bye....hihihihuhuhhukhikhikhi selamat makan kedai mamak...aku di sini makan daunan pucuk paku hijau aje...
          4 hours ago ·  ·  1
        • John Rambo Sape yang sudi hamba buleh temankan walau sesuap ubi kayu....
          3 hours ago via mobile ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Akan ada yang sudi kerana cintanya padamu bukan pada harta benda ...makan ubi kayu hari-hari pun nggak apaan...hihihi
          about an hour ago ·

          (PETIKAN DARIPADA GROUP OMBAK RINDU)
          17 Mac 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;