Sunday 11 March 2012

DERITAMU DERITAKU KITA LONTARKAN KE LAUTAN YANG TERBENTANG LUAS!


‎~Rinduku semakin dalam~
 ·  ·  · Friday at 12:56pm
  • You and 2 others like this.
    • Rabeah Mohd Ali 
      BERKOMUNIKASI MELALUI BAHASA PUISI

      Sahabatku biarpun cuma di alam maya kita bertemu
      Kita bergandingan berpuisi bersama
      Suka duka bersama
      Airmatamu yang mengalir
      Airmataku yang mengalir
      Biarpun sama-sama diheret ombak mengganas!
      Lalu dihempas ke pantai
      Lalu kita meraung di laut yang terbentang luas bersama
      Tanpa disedari kerna deritamu deritaku
      Makanya kau sentiasa memahami aku
      Dan aku memahami kau
      Kita saling faham
      Saling mengerti
      Berkomunikasi melalui bahasa puisi
      Dan kita menghayati bahasa itu
      Penuh indah...penuh syahdu
      Cuma kau dan aku saja yang faham
      Isi hatimu
      Isi hatiku
      biarpun kita tanpa bicara
      kalbu tetap memahami
      deritamu
      deritaku
      dan pada Allah
      kupohon dariNya
      agar datangkan
      takdir bahagia
      untuk kita berdua
      lalu kita bersyukur
      atas KurniaanNya!

      Karya Rha NS
      8 Mac 2012
      Yesterday at 4:36am ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali AGAR CINTA ITU PERGI BERSAMA OMBAK RINDU

      Pabila kasih jadi tersisih
      Pabila cinta jadi benci
      Pabila kata nan indah jadi racun
      Semuanya buat hati jadi luka perih
      Kata-kata kasih dan cinta sudah tak bermakna
      Kasih dan cinta hilang terpadam di hatinya
      Biarpun rayuan maafku turut dipadamkan
      Lalu ku tak bisa memohon ehsan kasih dan cinta lagi
      Dan ku sudah lupa akan cinta tersisih cinta perih memerihkan
      Biarpun aku dihukum hukuman tanpa salahku dengan cinta terluka
      Dan demi kebahagiaannya aku lupakannya
      Dan di ombak rindu telah kuhanyutkan segala
      Kasih tersisih
      Cinta terluka
      Agar cinta itu pergi bersama ombak rindu
      Dan tak akan kucuba mengingatinya lagi
      Aku sudah relakan kebahagiaanya bersama ombak rindu
      Dan rindu ....kasih ....cintaku padanya pun terpadam
      Kini aku tenang berkarya...berkarya...berkarya...
      tentang ombak rindu
      tentang cinta terluka
      agar tidak dialami dan dirasai orang lain yang berkasih bercinta
      dan aku bahagia kini dengan dunia karyaku...
      dunia fantasi tapi realiti
      yang kubina cinta seluhur kasih nan indah keranaNya
      itulah dunia cinta yang mahu kuciptakan di kalbu setiap insan!

      Karya Rha NS
      10 Mac 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;