Sunday 11 March 2012

DARAH MULIA LELUHUR AGUNG TELAH MENGALIR DIDALAM JIWA TUANKU PUTRI




Tg Pengeran Assyariff shared Sultan Mahmud Badaruddin III's photo.
SULTAN MAHMUD BADARUDDIN III
PRABU DIRADJA SEGENTAR ALAM
SULTAN PALEMBANG DARUSSALAM
 ·  ·  ·  · March 5 at 2:26am · 
    • Teungku Sayyid Deqy Gagahnya Tuanku Sultan...
    • Rabeah Mohd Ali Seorang Raja berjiwa pahlawan,
      Rela berkorban demi rakyat dan kemerdekaan Palembang
      Hidup mati baginda hanya demi Agama, Bangsa dan Negara tercinta!
      Itulah gagahnya Tuanku Sultan Mahmud Badaruddin III Sultan Palembang Darussalam!
      Prabu DiRadja Segentar Alam!
      4 hours ago · 
    • Teungku Sayyid Deqy Subhanallah...semoga Allah swt.melindungi Tuanku Sultan,keluarganya,rakyatnya dan kita semua.kalo boleh adinda tahu,dari manakah Tuanku Putri Rabeah Mohammad Ali berasal?dan dimanakah Tuanku Putri tinggal?...
      4 hours ago · 
        • Rabeah Mohd Ali 
          Allahu Akhbar...terima kasih kepada Teungku Sayyid Deqy kerana sudi bertanya kabar ...patik di Malaysia. Patik amatlah minat dengan dunia Kesultanan Melayu dan Kepahlawanan Melayu yang berjasa di dunia ini. Besar kemungkinan darah pahlawanmoyang patik ada mengalir di tubuh patik. Moyang patik adalah Hulubalang Raja Bugis menurut cerita bunda patik Bunda Fatimah Hussein. Moga talisiraturrahhim ini memberi kebaikan bersama antara dua benua Malaysia dan Indonesia. Amin.
          4 hours ago · 
        • Teungku Sayyid Deqy 
          Alhamdulillah Tuanku Putri telah menyambut dengan baik pertanyaan adinda ini dan ternyata Tuanku Putri ialah orang yang rendah hati lagi tinggi budi bahasanya juga budi pekertinya,hal ini melambangkan darah mulia leluhur agung telah mengalir indah didalam jiwa Tuanku Putri. begitu juga dgn adinda, ingin sekali melanjutkan tali silahturahmi yg telah terjalin baik antara leluhur kita terdahulu.subhanallah...ternyata tuanku putri adlah keturunan sri paduka jua dari Raja Bugis.Malaysia n indonesia adlah satu rumpun juga satu darah.apalagi mengenai kesultanan melayu.pada dasarnya kita ialah saudara se susur galur dalam silsilah.kalau adinda berasal dri kesultanan samudra pasai-aceh.namun skrang tinggal di Bangka-indonesia.ada jga salah satu.leluhur perempuan kami berasal dri pecahan kesultahan pahang.bagaimanakah kabar keluarga Tuanku Putri?adinda doakan semoga sihat selalu.amin Ya Rabbal alamin.kalau Tuanku Putri berkenan,tadi adinda baru saja add ke facebook Tuanku Putri.dan smoga Tuanku Putri bersudi konfirmasi kembali.sekali lagi adinda ucapkan banyak terimakasih kpd Tuanku Putri yg sudi kiranya menyambut silahturrahmi ink.amin
          3 hours ago · 
        • Rabeah Mohd Ali 
          Alhamdulillah ....kita diketemukan olehNYa dalam mana kita sendiri tidak menduga akan pertemuan ini. Semuanya telah dirancang olehNya. Moga pertemuan ini ada hikmah memberi kebaikan dunia akhirat kepada kita dan semua kerabat diRaja Bugisdan kepahlawanan moyang kita yang terdahulu.

          Kanda amatlah terharu kerana dinda sudi terima kanda apa adanya...
          dan Talisiraturrahim ini amatlah kanda sanjungi dan syukur ke atasNya. Amin.
          3 hours ago · 
        • Teungku Sayyid Deqy Begitu juga dgn dinda dan segenap keluarga,begitu sukacitanya bertemu dgn Tuanku Putri dari negeri seberang.semoga silahturahmi ini ttaplah berlanjut smpai akhir hayat.amin.semoga kedua negeri kita yg serumpun ini tetap rukun senantiasa dan juga damai sejahtera.
          3 hours ago · 
        • Rabeah Mohd Ali Amin Ya Rabbal A'Lamin.
          2 hours ago · 
    • (PETIKAN DARIPADA WALL TG PENGERAN ASSYARIFF)
  • 11 Mac 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;