Saturday 17 March 2012

CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI


  • CINTAILAH AKU SEBAGAIMANA SETIANYA OMBAK PADA PANTAI!
     ·  ·  · about an hour ago
    • You and Wahyu Yudi like this.
      • Rabeah Mohd Ali

        CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI

        Kasih yang terkasih
        Aku tak tahu bagaimana hendak kuluah hatiku ini
        Sejujurnya kukatakan aku amat-amat mengasihimu
        Biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku
        Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak bertahta di hatimu ...
        begitu lama aku menanti jawapanmu itu

        Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
        Aku cemburu pada pantai
        Aku cemburu pada ombak
        Biarpun ombak mendera pantai
        Tapi pantai masih setia pada ombak
        Pantai bilang....
        Duhai ombak....
        Seksalah aku semahumu!
        Kalau itu boleh membahagiakan mu...
        Percayalah aku tetap setia padamu....
        Selagi kau mendera aku
        Selagi itulah kau heret rinduku bersamamu
        Dan aku terharu apabila mendengar deruan ombak mu
        Aku tahu kau membalas cintaku
        Kalau tak masa kan kau membawa rinduku sekali bersamamu...
        Biarpun kita terpisah alam
        Namun deruan rindumu rinduku
        Tak akan terpisah selamanya
        Tahulah aku yang kau kasih dan sayangkanku
        Makanya terimalah senyumanku untukmu duhai ombak yang kucinta..

        Justeru duhai kasih
        Berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
        Seperti setianya ombak pada pantai...
        Ke mana kau pergi bawalah rindku bersamamu
        Biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
        Kenang daku dalam doamu.

        Karya Rha NS
        17 Mac 2012

        (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
        18 Mac 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;