Tuesday 1 May 2012

ITULAH MAKNA YANG TERSIRAT DAN TERSURAT ADA DI SASTRAMU SASTERAKU SAYANGKU PRADITA FIA




SASTRAMU SASTERAKU INDONESIAMU MALAYSIAKU
TERJALIN SUDAH IKATAN UKHUWAH ABADI SELAMANYA

SASTRAMU SASTERAKU

Pahlawan Sasteraku Yang Sentiasa Tersanjung Di Hatiku...

Terima kasih rakan seperjuanganku...
Adakalanya aku rasakan bagaikan mimpi
Dengan kehadiranmu dan rakan-rakan seperjuangan yang lain

Kerana :

minat yang sama dalam dunia sastra
matlamat yang sama pada sastra

Makanya kita ditemukan di alam maya
yang skripnya tiada terfikir oleh kita

Semuanya telah diaturkan oleh Tuhanku Yang Maha Berkuasa
Tiada Yang Mustahil Bagi-Nya Jika Dia menghendaki Sesuatu Terjadi
Dengan berkata "Kun Fayakun" maka terjadilah!

Karyamu karyaku dan karya rakan yang lain
Sentiasa berbaur kasih sayang kemanusiaan
Mencintai kemanusiaan sudah sebati dalam karya

Itu kerana kita telah dipilih menyebar luaskan kasih sayang
Kemanusiaan semurni hati-hati mereka yang ingin dimengertikan
Pengkarya-pengkarya seperti kau, aku dan rakan lain

Justeru tak kira di mana kita berada di benua mana
Kita terus berkarya terus- terusan

Samada mereka sudi mendengar atau tidak biarkan....
Berkarya terus berkarya...
Mana tahu suatu masa nanti karya kita akan bertebaran
di seluruh benua ini untuk mengobat rasa derita penghuninya
Yang ingin dibela penderitaan penghidupannya

Melalui karya kita setidak-tidaknya dapat menyapu
Air mata penderitaan penghuni bumi ini
Senyuman mereka itulah sebenarnya kebahagian kita.

Karya kita menyatukan kita
Karya kita menyatukan hati-hati terluka penghuni bumi
Kerana Sastramu Sasteraku!

Putri Rimba Niagara
1 Mei 2012
 ·  ·  · Yesterday at 8:12am
  • Pradita Fia and 4 others like this.
    • Pradita Fia 
      Hidayahmu hidayahku tersebar di penjuru dunia jika Pemberi hidup meridhoi semoga NUN yang tertulis menjadi obat bagi jiwa yang sunyi menjadi akar bagi Qalbu yang putih karena dalam silaturrahim yang kita bentang tak pernah ada jarak walau kita berbeda benua karena iman dan Islam akan menyatu di dasar Qalbu yang selalu merindu Ridho Nya... Bunda salam nanda dari kejauhan percayalah selama ombak masih berada dilaut begitu juga rindu nanda pada bunda...
      21 hours ago via mobile · 
    • Rabeah Mohd Ali Nanda...semakin kuatnya terjangan ombak ke aku begitulah kuatnya rindu dan cintaku ke kamu....comanya aku tak tega menangung sakitnya terjangan ombak itu hingga aku terjaga dari lena ...
      ya... aku benar-benar rindukan kamu dan kerana terlalu rindu , aku tidak boleh terima kau sepikan aku dalam hidupmu...sejujurnya aku tak tega kehilangan kamu sehinggalah nyawa menjemputku pulang.

      Tahu ke kau sehari tidak mendengar kabar berita darimu ...serasa bagaikan bertahun-tahun lamanya...jika seminggu... berbulan ...lagi aku tak boleh terima...jika terlalulah sibuknya dikau...aku rela kau sepikan aku...dan buanglah namaku jauh-jauh dari di sudut hatimu...kerana aku tak larat lagi mengharap balasan rindu darimu...
      aku tak larat lagi pergi ke ombak rindu...menyatakan aku rindu padamu dan bukan kau yang menjawab...coma gema suaraku sendiri yang menjawab....adakah kau tega melihat aku menanggung derita rindukan mu sepanjang hari sepanjang masa?
      Makanya balaslah rinduku biar pun seketika cuma...aku nggak bisa membuang rinduku padamu di ombak rindu.....kerna setiap yang hadir dalam hidupku biar pun cuma di alam maya...dia adalah lebih berharga daripada permata berharga...makanya hargailah rinduku ini tanpa alasan yang kau sibuk dengan duniamu....jika kau tak sanggup untuk menjadi sesetia ombak kepada pantai....makanya lepaskan rindu itu...biarlah ia pergi di bawa deruan ombak tanpa suara...bisu...sepi....kalau itu pengobat rindumu ke aku....dan aku rela sepi rindu ini disepikan tanpa penantian yang menjemukan.

      Moga di alam realiti kita dapat berjumpa menyatakan hasrat hati..
      yang kita adalah sahabat paling sejati selepas itu kita tidak perlu lagi mengungkapkan rindu serindunya hanya yang ada aku sayang kamu demi-Nya makanya terimalah persahabatan ini demi-Nya.

      ITULAH MAKNA YANG TERSIRAT DAN TERSURAT YANG ADA DI
      SASTRAMU SASTERAKU SAYANGKU PRADITA FIA....

      Moga apa yang bunda ukirkan di daunan kasih ini membuka hatimu untuk membalas rinduku...sayang....hihihi
      Jangan lupa sampaikan salam bunda kepada 4 budak tersayang...

      Yang merindui mu di ombak rindu,
      Bunda Rabeah Mohd Ali
      Malaysia.
      1 Mei 2012
      20 hours ago · 
  • (PETIKAN DARIPADA GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
    2 Mei 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;