Tuesday 1 May 2012

WARKAH UNTUK GROUP KISAH-KISAH SEJARAH DI NUSANTARA


    • W
      ARKAH UNTUK GROUP KISAH-KISAH SEJARAH DI NUSANTARA

      BismillahirRahmanirRahim
      Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
      Salam hormat dan salam kenal
      Dari saya Putri Rimba Niagara
      Saya ucapkan terima kasih kepada rakan saya
      Mohamad Tedja Arum Rochematulloh
      Kerana sudi menjemput saya di group Kisah-Kisah Sejarah Di Nusantara.
      Saya bukanlah arif tentang sejarah Nusantara tapi minat berpuisi pelbagai tema
      Antaranya sejarah....secara kebetulan rakan-rakan fb saya... asal Indonesia...
      Hasil daripada artikel yang dikirimkan oleh rakan, saya banyak dapat ilham untuk Berpuisi mengenai Sejarah Nusantara....
      Saya terpanggil untuk menyumbang bakti kepada rakyat Indonesia selagi mereka
      Sudi menerima karya-karya saya sebagai tanda kasih sayang saya pada negara Indonesia dan seluruh rakyatnya
      Tiada niat di hati saya untuk menyuburkan kebencian antara Raja, rakyat dan Pemerintah Indonesia...tapi yang ada di hati saya agar satu masa nanti kesemuanya Bersatu hati demi rakyat dan negara Indonesia agar sejahtera selamanya hingga ke Anak cucu selagi ada bulan dan matahari...
      Saya mohonlah jasa baik rakan-rakan di sini jika setiap kali puisi saya bersiaran
      Harap dapat memberi pendapat anda mengenai puisi yang dihasilkan dan jika ada bahasanya yang tidak betul atau ejaan harap dapat diperbetulkan agar puisi tersebut menepati kehendak pembaca Indonesia...jika tidak sesuai dengan kehendak pembaca Indonesia tentang puisi saya...saya boleh terima kok...
      Moga jalinan ukhuwah ini membawa keberkatan dan redho Illahi. Aamin.

      Yang Ingin Berbakti Pada Negaramu,
      Putri Rimba Niagara Malaysia
      29 April 2012
       ·  ·  · Sunday at 7:01pm
    • BERILAH AKU PELUANG UNTUK MEMBAWA BEKALAN YANG KAU REDHOI

      Tuhan,
      Hidup mati ku hanyalah untuk-Mu
      Aku pasrah segala Ketentuan dari-Mu
      Aku ingin hidup dalam ketenangan
      Matipun dalam ketenangan
      Makanya tenangkan jiwaku
      Dalam menempuh segala dugaan hidup
      Sebelum aku dijemput oleh-Mu
      Berilah peluang padaku
      Untuk membawa bekalan
      Yang Kau redhoi
      Dan balaslah cintaku dan redhoilah
      Hidup dan matiku
      Aamin Ya Rabbal A'Lamin

      Karya: Putri Rimba.
      29 April 2012
       ·  ·  · Sunday at 6:15pm
      • 2 people like this.

        (PETIKAN DARIPADA GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
        2 Mei 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;