Monday 30 April 2012

AKU MAHU MENGHARGAI PARA PEJUANG MALAYSIA & INDONESIA YANG MASIH HIDUP ATAU YANG TELAH MENINGGAL DUNIA KERANA MEREKA RELA GUGUR DI MEDAN JUANG DEMI MERAIH KEMERDEKAAN NEGARA UNTUK ANAK CUCU RUMPUN MELAYU!




    • SAUDARAKU...AKU SUDAH BERKATA YANG BAIK

      Saudaraku... aku sudah berkata yang baik...tapi bangsamu sendiri yang menghina negaraku...sedangkan negaramu kujunjung..tapi inikah balasannya... kalau kau dalam keadaan aku gimana jika negaramu mahu digayang oleh negaraku? gimana adakah kau nak jawab,' blah blah blah,' seperti mana gambar yang kau kirimkan padaku?

      PUTRI RIMBA.
      30 April 2012
       ·  · about an hour ago · 
        • HuBa MarsupiLami Astaghfirullah allazzim maafkan kesalahan bangsa saya buk tapi tulisan ini tak ada kaitannya dengan menyangkut pertikaian diantara bangsa kita. yang terpenting kita menjaga lisan kita dan saling mengingatkan saudara saudara kita yang salah saling mengingatkan itu kuncinya, 80% diantara bangsa kita yang suka menghina dan menghujat serta melaknat ialah orang orang yang munafik ia mengaku nasionalis tetapi tak satupun ia terapkan konsep nasionalis hanya bisa berkoar bagai burung gagak,
          mari kita jungjung persatuan dan kedamaian apapun bangsa kita dan apapun suku kita, kita tetaplah satu berasal dari yang satu dan kembali kepada yang satu. buk rabeah tulisan ini tidak ada kaitannya dengan penghinaan bangsa, tulisan ini tentang berkata dengan perkataan yang baik.

          Tak ada niatan dan fikiran sedikitpun tentang perkataan seperti itu, saya menuliskan tulisan itu untuk mengingatkan kita dalam berbicara agar menggunakan kata kata yang baik , gambar itu menunjukkan seseorang yang berkata dengan yang tidak berguna dan tidak baik
          about an hour ago ·  ·  1
        • Garjito Gondokusumo INDONESIA+MALYSIA=NUSANTARA=MERAH-PUTIH. YG MEMBEDAKAN PETA JAJAHAN KOLONI..seharusnya satu. NATIONAL ESTATE INDONESIA ADALAH SRIWIJAYA-MOJOPAHIT...YG MUSUH KITA ADALAH KOLONIAL/IMPERLSM/KAPITALSM/NEOLIBLSM. saat ini adala para koruptor dan pejabat+cukong penjual perbudakan. Ayo..para persaudaraan indonesia-malysia lawan semua perbudakan yg DILARANG AGAMA DAN PERI KEMANUSIAN..(PBB)
          about an hour ago via mobile ·  ·  3
        • Rabeah Mohd Ali Terima kasih Putra Garjito ku...
          Kau datang di kala hatiku remuk redam
          Dan kini gerhana hitam telah kau usir jauh dari kalbuku
          Moga persahabatan antara dua benua ini
          Damai selamanya
          Selagi ada bulan dan matahari...
          Garudaku bawalah aku terbang bersamamu
          Agar sayap mu tak patah
          Kerna kalau sayapnya patah
          Garuda nggak bisa terbang setinggi-tingginya
          Untuk menggapai bintang kejora
          Agar dapat diberikan kepada
          Rakyatmu dan rakyatku jua....
          (Hehehehe)
          about an hour ago ·  ·  1
        • Garjito Gondokusumo AYO LAWAN REZIM PERBUDAKAN INDONESIA-MALYSIA..!!! ITU MELANGAR KONSTITUSI AGAMA DAN INTERNATIONAL. DEMI MASA DEPAN TATANAN DUNIA BARU.
          about an hour ago via mobile ·  ·  2
        • Rabeah Mohd Ali Fikirkan gimana caranya kamu mahu fikirkan untuk mereka yang anti perdamaian Malaysia-Indonesia terpulang.
          Aku sudah nggak larat lagi untuk memikirkan hal ini...yang kufikirkan aku mahu Menghargai pejuang Malaysia dan Pejuang Indonesia samada mereka masih hidup atau telah meninggal dunia kerna merekalah yang rela gugur di medan juang demi meraih kemerdekaan negara untuk anak cucu rumpun melayu.
          about an hour ago ·  ·  2
      • (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)
        30 April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;