Wednesday 2 May 2012

WARKAH BUAT RAKAN FB KU LAKSAMANA MAS YANG TERSANJUNG DI HATI




    • BUAT RAKAN FBKU YANG TERSANJUNG DI HATI...

      Semakin kuatnya terjangan ombak ke aku
      begitulah kuatnya rindu ke kamu....
      comanya aku tak tega menangung sakitnya
      terjangan ombak itu hingga aku terjaga dari lena ...
      Ya... aku benar-benar rindukan kamu dan kerana terlalu rindu,
      aku tidak boleh terima kau sepikan aku dalam hidupmu...
      sejujurnya aku tak tega kehilangan kamu sehinggalah
      nyawa menjemputku pulang.

      Tahu ke kau sehari tidak mendengar kabar berita darimu ...
      serasa bagaikan bertahun-tahun lamanya...jika seminggu...
      berbulan ...lagi aku tak boleh terima...jika terlalulah sibuknya dikau...aku rela kau sepikan aku...dan buanglah namaku jauh-jauh dari di sudut hatimu...kerana aku tak larat lagi mengharap balasan rindu darimu...aku tak larat lagi pergi ke ombak rindu...menyatakan aku rindu padamu
      dan bukan kau yang menjawab...coma gema suaraku sendiri yang menjawab....adakah kau tega melihat aku menanggung derita
      rindukanmu sepanjang hari sepanjang masa?
      Makanya balaslah rinduku biar pun seketika cuma...
      aku nggak bisa membuang rinduku padamu di ombak rindu.....
      kerna setiap yang hadir dalam hidupku biar pun cuma di alam maya...dia adalah lebih berharga daripada permata berharga...
      makanya hargailah rinduku ini tanpa alasan yang kau sibuk dengan duniamu....jika kau tak sanggup untuk menjadi sesetia ombak kepada pantai...makanya lepaskan rindu itu...biarlah ia pergi di bawa deruan ombak tanpa suara...bisu...sepi....kalau itu pengobat rindumu ke aku...dan aku rela sepi rindu ini disepikan tanpa penantian yang menjemukan.

      Moga di alam realiti kita dapat berjumpa menyatakan hasrat hati..
      yang kita adalah sahabat paling sejati selepas itu kita tidak perlu
      lagi mengungkapkan rindu serindunya hanya yang ada aku
      sayang kamu demi-Nya makanya terimalah persahabatan ini demi-Nya.

      ITULAH MAKNA YANG TERSIRAT DAN TERSURAT YANG ADA DI
      SASTRAMU SASTERAKU

      Moga apa yang aku ukirkan di daunan kasih ini membuka hatimu untuk membalas rinduku...agar aku tak sepikan kamu di ombak rindu... maaf aku terpaksa begitu kerana kutahu sepi itu adalah pengubat rindumu...
      makanya biarlah kita sepi.. dan terus sepi....dalam bahasa yang kita sendiri faham apa itu makna sepi tanpa kabar berita.....

      Yang merindui mu di ombak rindu,
      Putri Rimba Niagara.
      1 Mei 2012
       · 
      • Laksamana Mas likes this.
        • Laksamana Mas 
          Duhai ratna manikam Nuswantara ku,..jangan kau kira tali persahabatan dan persaudaraan ini tidak meneteskan getah rindu..............tapi bila teringat pesan para leluhur kita,....lanjutkanlah perjuangan ini tanpa menoleh kekanan dan ke kiri,...apa daya ku,.........aku hanya seorang cucu yang mencoba memegang sumpah setia demi kebahagian leluhur di alam sana,...karna suatu hari kelak, kitapun akan menyusulnya,......terbayangkan oleh mu apa yang akan ku sampaikan nanti,.....jika aku lalaikan apa yang ditugas pada ku,........biarlah kerinduan ini menjadi milik pelangi yang menyatu dalam bias cahaya pada bening air telaga jiawa di dalam dada,....karna diketika ia muncul maka sgala kerinduan yang ada akan sirna,.......menjadi decak syahdu kekaguman rasa,.....rasa yang sama,..rasa perjuangan kita,...demi dan untuk anak cucu kelak suatu ketika,..........salam hormatku saudara ku,...usah kau pergi ke pantai ombak rindu,..karna bayu tlah ku utus untuk menghantarkan kidung ku ini kepada mu...........
          Yesterday at 5:49pm ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali 
          Duhai Laksamana Mas pahlawan melayu nusantara yang berhati waja...semangat mu aku tabik 10x berjuanglah selagi daya dan mampumu jika itu jalan yang kau pilih...kau sendiri kata kau tak akan berganjak walaupun seinci dengan pendirianmu demi kebahagiaan leluhur di alam sana dan demi sebuah senyuman anak cucu masa kini dan akan datang... syahdu aku mendengar pengakuan ikhlas mu itu...pasti hari-hari hidupmu penuh dengan perjuangan tiada hari tanpa perjuangan ....berjuanglah...berjuanglah segala mampu dan diberi peluang oleh-Nya...ku doakan moga perjuanganmu ada nilaian di sisiNya. Aamin

          Comanya aku di sini saja yang macam nggak faham dengan tugasmu yang memerlukan komitmen yang tinggi ...dan aku yakin kau akan berjaya dalam segala tugas yang dipertanggungjawabkan kepadamu kerana kamu adalah insan yang mementingkan leluhur budi dan bakti. Moga Allah saja yang dapat budi baktimu pada semua rakyat Nusantara Aamin.

          Kini kerna aku sudah faham dengan tugas mu ...dan dalam kesibukan mu kau tidak lupakan aku...makanya aku sudah boleh tersenyum pelangi di malam hari...tambahan pula bayu rindu yang telah kau utuskan itu telah sampai kepadaku ...
          Terima kasih kerana sudi tidak menyepikan aku dan merindui aku biarpun hanya di ombak rindu ini aku menunggu utus rindumu setiap hari ...aku akan terus menunggu biarpun di musim tengkujuh kerna kasih sudah bersemi aku rindu...rindu serindu-rindunya padamu...hihihihi senyum ada pelangi nampak...nuwun
          20 hours ago ·  ·  1

          (PETIKAN DARIPADA WALL LAKSAMANA MAS)
          2 Mei 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;