Friday 16 November 2012

AHMAD TAJUDDIN BIARPUN PANGKATMU TINGGI TAPI KAU TETAP BERJIWA SEORANG HAMBA TABIKKU PADAMU!


  • CINTA KERANA-NYA BAHAGIA ROH DAN JASAD

    Lyn Sulaim lebih baik kita bercinta dengan Tuhan, kerna hanya Tuhan yang tahu menghargai cinta kita...
    22 minutes ago · Like

    Ratu Rimba Niagara

    CINTA KERANA-NYA

    Dengan manusia pun aku cinta
    kerana manusia ciptaan Allah juga
    semua yang ada di langit aku cinta
    kerana cinta adalah Kurniaaan Tuhan yang aku syukuri
    jika aku tak punya rasa cinta pada mereka
    pastilah aku tak boleh mengarang
    cinta pada Tuhan
    cinta pada manusia
    cinta...cinta...cinta..
    kerana-Nya bawa bahagia
    roh dan jasadku
    cinta kerana-Nya

    (KARYA RATU RIMBA NIAGARA)
    2 Muharram 1434H
    16 Novemaber 2012M
    Like · · · 18 hours ago
  • WARKAH UNTUK TUAN AHMAD TAJUDDIN
    'YE TUAN AKU TABIK HORMAT KERNA SANTUNMU'

    Namamu Ahmad Tajuddin...
    kerja sebagai askar melayu
    di tanah melayu

    Seorang gagah perkasa
    bersemangat patriotik
    penyayang
    hormati sesama rakan
    berjiwa jiwang-jiwang gile-gile

    Rakan-rakanmu
    terdiri daripada
    perajurit pelbagai pangkat
    semuanya kau sanjung dan hormat

    Yang paling aku pelik tapi benar
    dalam jiwa keperkasaanmu
    kau dikelilingi oleh rakan-rakan pujangga
    bahasa mereka semuanya puitis
    bahasamu pun puitis
    kerna biarpun satu perkataan
    bisa jadi igauan semua
    rakan pujanggamu
    kelakar pun ada
    tergelak aku
    hendaknya
    permaisurimu tak cemburu
    mungkin permaisuri faham
    kerenahmu yang ramah tamah
    sayangkan kawan-kawan
    tanpa ada rasa ingin melukai hati kawan
    semuanya engkau kawan
    engkau jalinkan ikatan
    talisiraturrahim
    dalam suasana paling harmonis
    bahasamu santun
    sesantun jiwamu yang penyayang
    pada
    Tuhanmu
    Keluargamu
    Kawan-kawanmu

    Pabila melihat senyumanmu
    seolah melihat
    pelangi di malam hari
    yang tersenyum indah
    di matamu ada senyuman pelangi
    kerna itu aku
    tabik hormat padamu 10 kali...
    ye tuan aku tabik hormat kerna santunmu...
    seindah pelangi cinta
    Moga kau sekeluarga bahagia dunia akhirat
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    Ingatan tulus ikhlas daripada rakan pujanggamu,
    RATU RIMBA NIAGARA
    2 Muharram 1434H
    16 November 2012M
    Like · · · 18 hours ago
  • CINTA PADA TUHAN TIADA SIAPA CEMBURU

    CINTA PADA TUHAN TIADA SIAPA AKAN CEMBURU
    KERANA CINTANYA BERHAK DIMILIKI OLEH SEMUA HAMBA-NYA
    DAN DIA SENTIASA SUDI MEMBALAS-NYA TANPA SYARAT
    HANYA IKHLAS DALAM BERAMAL BUKAN UNTUK
    MENDAPAT PANDANGAN MANUSIA ATAU PENGHARGAAN MANUSIA

    TAPI JIKA CINTA DENGAN MANUSIA
    AKAN RAMAI YANG CEMBURU WAL HAL CINTA ITU BUKAN MILIK
    MUTLAKNYA KERANA BILA-BILA MASA MAUT MENJEMPUT.
    BILA MATI CINTA YANG DICINTAI PUN PADAM
    CINTA PUN BERALIH ARAH...

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    2 Muharram 1434H
    Like · · · 19 hours ago
  • KUNCI

    Ia tetap di sana. Tertutup penuh rahasia. Aku berulangkali coba membuka. Berulangkali juga aku berjumpa Pembuat Kunci. Dan berulangkali juga Pembuat Kunci menempa dan menerka agar aku punya kunci yang sempurna. Untuk membuka hanya sedaun pintu yang lama terperap. Jalar-jalar lumut terlekat pengap. Membentuk larik-larik hitam menakutkan.

    Bukan sekali, bukan dua, aku coba mendobrak pintu itu dengan menghempaskan tubuhku. Namun aku yang lelah sendiri. Terpatah segala tenaga dalam gundah. Tergadah menahan geram yang parah. Hingga dalam tidur, aku pernah tanpa arah, dengan jambak kunci yang mendenting, coba demi coba membukanya. Basah sakalian wajah, dengan peluh menyimbah. Cemas menggigil, dalam ketar jiwa menujah kunci demi kunci agar pintu itu terbuka.
    ...See More
    KUNCI 

Ia tetap di sana. Tertutup penuh rahasia. Aku berulangkali coba membuka. Berulangkali juga aku berjumpa Pembuat Kunci. Dan berulangkali juga Pembuat Kunci menempa dan menerka agar aku punya kunci yang sempurna. Untuk membuka hanya sedaun pintu yang lama terperap. Jalar-jalar lumut terlekat pengap. Membentuk larik-larik hitam menakutkan.

Bukan sekali, bukan dua, aku coba mendobrak pintu itu dengan menghempaskan tubuhku. Namun aku yang lelah sendiri. Terpatah segala tenaga dalam gundah. Tergadah menahan geram yang parah. Hingga dalam tidur, aku pernah tanpa arah, dengan jambak kunci yang mendenting, coba demi coba membukanya. Basah sakalian wajah, dengan peluh menyimbah. Cemas menggigil, dalam ketar jiwa menujah kunci demi kunci agar pintu itu terbuka.

Malam ini aku bertanya pada awan, jika kusuak hitam pada bulan, apa cahayanya akan memelukku diriba nyaman. Malam ini kutanya bintang, kalau-kalau kelipnya membentuk arca, sehingga kemilaunya menjadi kunci makna. Sehingga pintu itu dapat kubuka, dan rahasianya dapat kuteroka.

"Engkau,.....apakah kunci itu dapat kugapai dalam lena atau jaga?"
    Like · · · Thursday at 9:41pm
  • MENGIKIS SIFAT SOMBONG BAGI MERAIH CINTA-NYA

    SEMUANYA TENTANG CINTA-MU (I)

    MA'AL HIJRAH MENUJU CINTA-MU

    Ya Allah ...
    ...Continue Reading
    Like · · Unfollow Post · about an hour ago

    Ahmad Tajuddin likes this.

    Lyn Sulaim

    "hari ini...nyanyian ketakutan kembali bergoncang, batinku bergemuruh
    suara malam mulai mengusik tidurku, seolah berpesan padaku bangunlah dari tidurmu selama ini, jangan kau sia-siakan hidup ini
    hidup hanya sekali , ingat Rabb yang menciptakanmu, kau hanya makhluk hina, ketika dirimu berkata
    "ya, Rabb , hilangkan dari diri-diri ini, sifat sombong ? Rabbmu berkata tidak d ` tidak akan dihilangkan kau yang harus menyerahkannya kepadaku, renungkan awal dan akhir hidupmu, kita hanya makhluk-makhluk yang sedang menunggu mati, sudah siapkah menghadap tuhanmu, teruslah bertanya seperti itu, mudah-mudahan kau tersadarkan, angan pernah merasa memiliki dan dimiliki kecuali merasa memiliki dan dimiliki oleh Rabbmu...
    27 minutes ago · Edited · Like

    Ratu Rimba Niagara

    Betul itu Lyn Sulaim...kita semuanya sama, ada sifat sombong diri tak banyak sikit tanpa kita sedari seolah hidup kita semuanya sempurna tapi kita semua haruslah sedaya upaya mengikis daripada merebak menjadi barah kerana sifat sombong itulah syaitan tidak mahu tunduk kepada Bapa kita Nabi Adam . Lalu Tuhan murka dan syaitan bersumpah dan antaranya akan menumbuhkan sifat sombong dan dendam kesumat yang membara kepada kita semua.

    Justeru sama-samalah kita muhasabah diri dan berusaha mendapat keredhaan dariNya tidak kiralah dengan cara penulisan yang kita cuba sebarkan di alam maya ...

    (PETIKAN DARIPADA GRUP PUISI ILAHI)
    2 Muharram 1434H
    16 November 2012
    Like · · · Yesterday at 11:15am

    • Rajendranath Tagore likes this.

    • CINTA KERANA-NYA BAHAGIA ROH DAN JASAD

      Lyn Sulaim lebih baik kita bercinta dengan Tuhan, kerna hanya Tuhan yang tahu menghargai cinta kita...
      22 minutes ago · Like

      Ratu Rimba Niagara

      CINTA KERANA-NYA

      Dengan manusia pun aku cinta
      kerana manusia ciptaan Allah juga
      semua yang ada di langit aku cinta
      kerana cinta adalah Kurniaaan Tuhan yang aku syukuri
      jika aku tak punya rasa cinta pada mereka
      pastilah aku tak boleh mengarang
      cinta pada Tuhan
      cinta pada manusia
      cinta...cinta...cinta..
      kerana-Nya bawa bahagia
      roh dan jasadku
      cinta kerana-Nya

      (KARYA RATU RIMBA NIAGARA)
      2 Muharram 1434H
      16 Novemaber 2012M
      Like · · · 18 hours ago

      (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUISI ILAHI)
      3  MUHARRAM 1434H
      17 November 2012M

0 comments:

Post a Comment

 
;