Monday 12 November 2012

RATU RIMBA NIAGARA MY DEAR, MOGA HARIMU SECERIA MAWAR PUTIH DARIKU


  • Assalmulaikum Ratu Rimba Niagara my dear ,moga harimu seceria Mawar Putih dariku ini,salam pagi senyum selalu...............
    Unlike · · · 10 hours ago

    • You and Bong Fauzi like this.
    • Ratu Rimba Niagara WARKAH ISTIMEWA UNTUK FATIMAH BT HUSIN TIM
      'MOGA DI SYURGA KITA TERUSKAN PERSAHABATAN'

      Walaikummussalam sahabat dunia akhiratku
      Terima kasih sekuntum mawar putihmu


      Duhai Fatimah Bt Husin Tim penyejuk imanku
      Ketahuilah olehmu
      Setiap kata-kata
      Yang diluahkan
      Oleh para rakan alam mayaku
      Adalah Permata Syurga
      Makanya kehadiran semua rakan alam mayaku
      Adalah Permata Syurga
      Kurniaan-Nya padaku
      Yang harus aku syukuri
      Sepenuh jiwa sepenuh iman
      Dengan harapan
      Saling mentarbiyahkan diri
      Agar tenang di kala mati nanti
      Insya-Allah Ammin
      Moga dengan Rahmat Kasih-Nya
      Kita dapat menyambung kasih semua rakan-rakan alam maya ini
      di Syurga nanti
      Biarpun di dunia tidak bertemu
      Sekadar rakan bicara bisu sepi tapi bermakna untuk akhirat
      Itu adalah lebih bermakna dalam hidupku sementara menunggu mati
      Andai kata ku pergi dulu sebelummu
      Di Syurga saksi kasihku kasihmu kasih-Nya
      Cinta Para Kekasih-Kekasih-Nya
      Insya-Allah Aamiin...

      Aku ingin setia menjadi rakan Grup Puisi Ilahi..
      Seandainya ditakdirkan karyaku tiada di sini lagi
      Sudilah maafkan aku sayang...
      Percayalah kasih dan sayangku padamu dan pada
      Semua rakan-rakan alam mayaku
      Tetap segar dalam ingatan
      Biarpun hatiku terluka
      Sudah kulupakan
      Sudah kumaafkan
      Dengan harapan kau dan mereka yang pernah aku lukai
      Juga sudi memaafkan aku
      Hadirnya aku di mana-mana grup adalah kehendak-Nya...
      Jika tiada percayalah bukan aku sengajakan mahu berpisah
      Tapi demi kebahagiaan dan ketenangan semua....
      Kerna tujuan aku berfb/bergrup
      Semata-mata mahukan ketenangan abadi
      Kata-kata yang saling
      Mengajak aku ke Syurga-Nya

      Moga kau sudi memahamiku
      Memahami dunia karyaku
      Karya....karya...karya...
      Karya tentang erti
      Kasih...rindu...cinta..
      Sesama insan
      Sesama makhluk Tuhan
      Kerana semua yang hadir
      Adalah sumber inspirasiku berkarya

      Terima kasih kerana sudi
      Menjadi teman grupmu
      Yang setia setiap kali
      Karyaku bersiaran
      Moga Allah membalas segala kebaikanmu padaku..
      Moga persahabatan yang indah ini dapat
      Diteruskan hingga Ke Syurga-Nya
      Aamiin Aamiin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

      Sahabatmu yang menyayangimu kerana-Nya,
      Ratu Rimba Niagara
      12 November 2012
    • Ratu Rimba Niagara MA'AL HIJRAH MENUJU CINTA-MU

      Ya Allah ...
      Aku sepi tanpa perhatian-Mu
      Aku pilu tanpa hidayah-Mu

      Amalanku pasti tak bersinar
      Sepertimana mahu-Mu
      Malanglah aku jika begitu
      Karna terpedaya
      Dengan diri sendiri
      Betapa taksubnya aku dengan amalan tak berarti
      Karna kebanggaan memakan amalanku

      Ya Allah...
      Pakaian kebanggaan
      Pakaian kesombongan
      Hanyalah layak untuk-Mu
      Bukan untukku
      Hinanya aku Ya Allah...
      Menjadi hamba-Mu
      Yang baru diberi
      Setetes ilmu sudah sombong
      Diberi kekayaan sudah bongkak
      Diberi darjat lagilah aku sombong bongkak

      Ya Allah...
      Aku hamba-Mu
      Yang tak sempurna Ya Allah...
      Pesona dunia
      Darjat...
      Kekayaan...
      Kebijaksanaan..
      Telah memperdayakan imanku yang tandus...

      Ya Allah...
      Aku datang kepada-Mu Ya Allah..
      Merayu pada-Mu
      Agar Kau ampunkan
      Segala kekhilafanku pada-Mu
      Jika Kau tak ampunkan
      Tiadalah berarti lagi hidupku ini
      Karna
      Darjatku kekayaanku kebijaksanaanku
      Telah menzalimi diriku sendiri
      Sedangkan darjat kekayaan kebijaksanaan
      Adalah untuk bertambah zuhudku pada-Mu

      Ya Allah...
      Aku sudah sedar kekhilafanku
      Menjadi seorang hamba-Mu
      Sepertimana mahu-Mu
      Makanya ampunkan segala
      Kekhilafanku

      Ya Allah...
      Sempena Maal Hijrah 1434H..
      Dengan Rahmat Kasih-Mu Tanpa Batas...
      Kau bersihkan catatan buku amalanku
      Yang akan diangkat ke langit ke tujuh
      Disimpan menjadi saksi di Neraca Timbangan nanti
      Di hari itu segala darjat kekayaan kebijaksanaan
      Sudah tidak berarti dan membantu walau sebesar zahrahpun
      Yang ada amalan yang Kau terima walaupun sebesar zahrah
      Makanya dengan amalanku yang sebesar zahrah ini
      Kau pandanglah dengan Belas Kasihan dan Rahmat Kasih-Mu
      Ampunkan aku
      Ampunkan keluargaku
      Ampunkan sahabat-sahabatku
      Ampunkan pembaca karya-karyaku
      Ampunkan semua saudara seislamku
      Samada yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia
      Semoga kami semua diberi buku amalan diterima dengan tangan kanan
      Dan ringan timbangan buku amalan kami
      Insya-Allah Aamiin

      Ya Allah...
      Sempena Maal Hijrah 1434H
      Sinarkan Nur Hidayah Kasih-Mu
      Sehingga akhir hayat kami
      Satukan hati-hati kami
      Untuk kembali
      Ke jalan-jalan sebenar
      Menuju cinta-Mu
      Maal Hijrah Menuju Cinta-Mu

      Doa hamba-Mu yang kerdil..
      Dengan Belas Kasihan Dan Rahmat Kasih-Mu
      Makbulkanlah doaku dan doa semua yang
      Membaca karya doaku ini
      Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      12 November 2012
    • (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUISI ILAHI)
      12 November 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;