Friday 16 November 2012

APALAH SALAHNYA MENGAKU KALAH DEMI AKHIRAT

  • BERUNDUR BUKAN BERARTI KALAH
    APALAH SALAHNYA MENGAKU KALAH DEMI AKHIRAT

    apa hendak diharapkan pada kesenangan yang tak pasti
    yang kuharapkan kawan sejati
    berkata selari dengan hati
    bukan membuat kita makan hati
    dendam yang ingin kupadam
    api yang dinyalakan
    makanya berapi-api jadinya
    dan api yang paling aku takutkan api neraka
    apabila dendam tak padam
    sabar yang diharapkan
    melebur dalam dendam
    aduhai malangnya aku jika
    dendam berapi ada di mana-mana
    aku berada
    apa yang disakitkan aku pun tak tahu
    makanya demi ketenangan hati
    agar selalu sabar tertanam di hati
    pergi melenyap
    dari pandangannya
    walaupun dia berada di sini
    kerana di mana aku berada
    dendamnya pasti akan
    memakan sabarku
    berundur bukan berarti kalah
    apalah salahnya mengaku kalah
    demi akhirat
    demi ketenangan roh dan jasad...

    RATU RIMBA NIAGARA
    1 Muharram 1434H
    14 November 2012
    Like ·
    Like · · · Wednesday at 11:08pm

    • Fatimah Bt Husin Tim My dear
      Berilah daku pengharapan
      untuk terus berjuang
      demi satu kepastian
      dalam kehidupan yang ria.


      berilah aku kesempatan
      menatap wajah ketenangan
      aku tak sanggup melihat
      dikau dihimpit keresahan

      aku ingin melihat
      kau tersenyum riang
      meniti hari dengan belaian
      puisi-puisi indahmu sayang..
      Wednesday at 11:30pm · Like
        • like this.
      • Salam Pagi my dear Ratu Rimba Niagara ingin ku beri mawar kesukaanku buatmu tersenyum bersama pagimu yang indah ...
        Salam Pagi my dear @[100000671730192:2048:Ratu Rimba Niagara] ingin ku beri mawar kesukaanku buatmu tersenyum bersama pagimu yang indah ...
        Unlike · · · November 13 at 10:21am

        • You and 4 others like this.
        • Ratu Rimba Niagara KUBALUT RINDUMU BERAROMA SETANGGI CINTA-NYA

          kubalut rindumu beraroma setanggi cinta-Nya
          kutemui kasih dan rindumu mendekati cinta-Nya
          terima kasih cinta hatiku hadirmu adalah kehendak-Nya

          makanya bersyukurlah aku sebanyak-banyak-Nya

          Selamat pagi bunga-bunga cinta,
          Secangkir mawar merah untukmu;
          Sudilah minum lambang cinta,
          Lambang ukhuwah kasih untukmu.

          RATU RIMBA NIAGARA
          (Kukirimkankan pantun ini istimewa untukmu sayangku Tim..
          Sebagai balasan mawar putih yang kau kirimkan padaku...
          biarpun kita tak pernah ketemu tapi kasih sayangmu dapat
          kuhidu dan sentiasa mewangi di hatiku...terima kasih kerana sudi menyayangiku)
          29 Zulhijjah 1433H
          14 November 2012

        • (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUISI ILAHI)
          3 Muharram 1434H
          17 November 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;