• Bandung
    Joined over a year ago


    Joined over a year ago


    Team Leader at Kreatif Studio
    Joined over a year ago


    Blitar
    Joined over a year ago


    Universitas Otodidak
    Added by Eka Perdana about 12 months ago


    Sepuluh Nopember Institute of Technology
    Joined over a year ago


    Joined over a year ago


    Universitas Alam Semesta
    Joined over a year ago


    Indonesia universitas airlangga
    Joined over a year ago


    Joined over a year ago


    FISIP UNAIR
    Joined over a year ago


    Joined over a year ago


    Project Director at Awindo Creative
    Added by Deasy Ibune Rahman about 3 months ago


    Universitas Pasundan Bandung
    Joined over a year ago


    Works at Cat breader
    Joined over a year ago


    Joined over a year ago
    Add Friend


    • WARKAH UNTUK GRUP, 'JERNIH'

      BismillahirRohmanirRohim
      Aassalamualaikum wr wb


      Terlebih dahulu saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada rakan fb saya GatotKoco Suroso kerana sudi mengundang saya ke grup JERNIH...

      Setiap undangan saya ke grup amat saya sambut dengan rasa Syukur kerana bagi saya setiap grup dan semua ahlinya adalah Permata Surga Kurniaan Allah yang saya amat syukuri.

      Dunia saya adalah karya dan saya suka menulis sejak di
      alam anak-anak kecil sehinggalah sekarang.

      Untuk pengetahuan semua saya bukanlah tergolong dalam
      insan yang bijak pandai ..saya cuma ingin berkongsi apa yang ada di pemikiran saya dan setiap ilham yang datang saya syukuri kerana saya percaya setiap ilham yang baik adalah datang dari-Nya yang kurang itu adalah dari saya sendiri makanya jika terdapat karya saya yang kurang memuaskan boleh mengundang propaganda
      harap dilupuskan oleh pihak admin. Dan menarik keahlian saya pun saya izinkan asalkah niat di hati saya kehadiran saya di setiap grup membuatkan semua ahli grup tenang tika membaca karya-karya saya
      setiap kali bersiaran.

      Kepada ahli grup yang ingin menjadi rakan fb saya bukan saya tidak mahu terima kerana rakan fb saya terlalu terhad terdiri daripada mereka yang menyokong/dukungan yang semaksima mungkin memberi impak yang besar kepada dunia sastra saya jika kehadiran mereka di fb sekadar sepi menyepi saya terpaksa gugurkan tidak bermakna saya memutuskan talisiraturrahimi , harap semua tolong sedia maafkan saya dan sudi memahami dunia saya dan Allah ampunkan saya sepanjang saya berkarya .

      Saya ini suka bahasa-bahasa yang indah-indah dan kalau boleh bahasa yang boleh mengundang iman dan tenangkan jiwa...bahasa yang mengundang kemarahan dan mengundang sakit hati...saya jadi agak emosi...kalau boleh bahasa yang agak kesat dan jelek saya tak mahu balas dengan bahasa jelek tapi saya akan balas dengan kata-kata yang baik juga, "racun diberi penawar di balas," jika saya rasa tidak tega berada di sesuatu grup atas sebab-sebab tertentu harap tolong maafkan saya bukan saya sengaja untuk meninggalkan grup tersebut atau rakan fb tersebut...tapi demi kedamaian semua pihak agar semuanya aman damai dan sentiasa jernih.

      Moga grup JERNIH sentiasa jernih sejernih air di Kali SURGA. Moga dengan Keberkatan Grup Jernih ini kita semua bisa menyambungkan persahabatan nan indah ini Di Surga. Insya-Allah Aamiiin Ya Rabbal A'Lamin.

      Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,

      RATU RIMBA NIAGARA @ PUTRI ALAM NILAM PURNAMA
      ISTANA RIMBA NIAGARA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      (PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
      12 November 2012
      Like · · · 3 hours ago