Tuesday 13 November 2012

KUTAKUT BILA RINDU BERTUKAR BENCI

    •  
  • Salam Pagi my dear Ratu Rimba Niagara ingin ku beri mawar kesukaanku buatmu tersenyum bersama pagimu yang indah ...
    Salam Pagi my dear @[100000671730192:2048:Ratu Rimba Niagara] ingin ku beri mawar kesukaanku buatmu tersenyum bersama pagimu yang indah ...
    Unlike · · · Yesterday at 10:21am

    • You and 4 others like this.
    • Ratu Rimba Niagara KUBALUT RINDUMU BERAROMA SETANGGI CINTA-NYA

      kubalut rindumu beraroma setanggi cinta-Nya
      kutemui kasih dan rindumu mendekati cinta-Nya
      terima kasih cinta hatiku hadirmu adalah kehendak-Nya
      makanya bersyukurlah aku sebanyak-banyak-Nya

      Selamat pagi bunga-bunga cinta,
      Secangkir mawar merah untukmu;
      Sudilah minum lambang cinta,
      Lambang ukhuwah kasih untukmu.

      RATU RIMBA NIAGARA
      (Kukirimkankan pantun ini istimewa untukmu sayangku Tim..
      Sebagai balasan mawar putih yang kau kirimkan padaku...
      biarpun kita tak pernah ketemu tapi kasih sayangmu dapat
      kuhidu dan sentiasa mewangi di hatiku...terima kasih kerana sudi menyayangiku)
      29 Zulhijjah 1433H
      14 November 2012
  • BACALAH PUISIKU KAU AKAN TAHU
    BETAPA AKU SAYANGKAN KAMU

    Allahu Akbar
    bilamana kasih menyatu
    hati terasa rindu
    kerana tak mahu berpisah denganmu
    kutanggung segala luka di hati
    bertambah luka bilamana
    kau sepikan aku
    atas kesibukanmu
    dan kufaham itu adalah tugasmu
    dan aku beginilah
    duduk di rimba
    berkarya...berkarya...berkarya
    menunggu sapa-sapa yang sudi
    menyapa karyaku
    ada kalanya seharian kutunggu
    ku pulang dengan hampa
    tiada yang sudi menyapa
    aku hampa
    tanpa canda rakan-rakanku di alam maya
    hari-hari
    kusabar menahan rindu
    ku takut sangat
    bila mana rindu
    bertukar benci
    bernci bertukar dendam
    ah! malang jika terjadinya begitu
    rela kuundurkan diri
    daripada menjadi
    boneka kebencian
    sedangkan igauanku
    punyai seramai mungkin
    rakan alam maya
    yang sayangku demi-Nya
    sebagaimana aku sayangkan
    mereka demi-Nya juga
    bacalah puisi-puisi kasih dan rinduku padamu
    kau akan tahu betapa aku sayangkan kamu...
    abadi selama-Nya
    hingga di Syurga kita bersaudara
    Insya-Allah Aamiin.

    Sahabat yang ingin setia denganmu,
    RATU RIMBA NIAGARA
    12 November 2012
    Like · · · Monday at 11:13pm
  • WARKAH ISTIMEWA UNTUK FATIMAH BT HUSIN TIM
    'MOGA DI SYURGA KITA TERUSKAN PERSAHABATAN'

    Walaikummussalam sahabat dunia akhiratku
    Terima kasih sekuntum mawar putihmu

    Duhai Fatimah Bt Husin Tim penyejuk imanku
    Ketahuilah olehmu
    Setiap kata-kata
    Yang diluahkan
    Oleh para rakan alam mayaku
    Adalah Permata Syurga
    Makanya kehadiran semua rakan alam mayaku
    Adalah Permata Syurga
    Kurniaan-Nya padaku
    Yang harus aku syukuri
    Sepenuh jiwa sepenuh iman
    Dengan harapan
    Saling mentarbiyahkan diri
    Agar tenang di kala mati nanti
    Insya-Allah Ammiin
    Moga dengan Rahmat Kasih-Nya
    Kita dapat menyambung kasih semua rakan-rakan alam maya ini
    di Syurga nanti
    Biarpun di dunia tidak bertemu
    Sekadar rakan bicara bisu sepi tapi bermakna untuk akhirat
    Itu adalah lebih bermakna dalam hidupku sementara menunggu mati
    Andai kata ku pergi dulu sebelummu
    Di Syurga saksi kasihku kasihmu kasih-Nya
    Cinta Para Kekasih-Kekasih-Nya
    Insya-Allah Aamiin...

    Aku ingin setia menjadi rakan Grup Puisi Ilahi..
    Seandainya ditakdirkan karyaku tiada di sini lagi
    Sudilah maafkan aku sayang...
    Percayalah kasih dan sayangku padamu dan pada
    Semua rakan-rakan alam mayaku
    Tetap segar dalam ingatan
    Biarpun hatiku terluka
    Sudah kulupakan
    Sudah kumaafkan
    Dengan harapan kau dan mereka yang pernah aku lukai
    Juga sudi memaafkan aku
    Hadirnya aku di mana-mana grup adalah kehendak-Nya...
    Jika tiada percayalah bukan aku sengajakan mahu berpisah
    Tapi demi kebahagiaan dan ketenangan semua....
    Kerna tujuan aku berfb/bergrup
    Semata-mata mahukan ketenangan abadi
    Kata-kata yang saling
    Mengajak aku ke Syurga-Nya

    Moga kau sudi memahamiku
    Memahami dunia karyaku
    Karya....karya...karya...
    Karya tentang erti
    Kasih...rindu...cinta..
    Sesama insan
    Sesama makhluk Tuhan
    Kerana semua yang hadir
    Adalah sumber inspirasiku berkarya

    Terima kasih kerana sudi
    Menjadi teman grupmu
    Yang setia setiap kali
    Karyaku bersiaran
    Moga Allah membalas segala kebaikanmu padaku..
    Moga persahabatan yang indah ini dapat
    Diteruskan hingga Ke Syurga-Nya
    Aamiin Aamiin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    Sahabatmu yang menyayangimu kerana-Nya,
    Ratu Rimba Niagara
    12 November 2012
    Like ·
    Like · · · Monday at 9:53pm

0 comments:

Post a Comment

 
;