Tuesday 15 November 2011

DALAM REDHANYA DALAM CINTANYA


DALAM REDHANYA DALAM CINTANYA

Usiaku meniti jalan-jalan yang penuh berliku-liku
Dalam meniti jalan yang penuh berliku
Ada kalanya membuatkan aku jadi kaku
Aku jadi bisu
Dan aku terus lesu
Terasa lelah untuk teruskan hidup ini
Biarpun ku tak jemu nantikan pelangi
Namun gerhana tak jemu menghadang pelangi impianku
Aku tak tahu kenapa gerhana sakit hati dengan impianku
Salah kah aku untuk memiliki pelangi?

Di usia yang selewat ini
Aku mesti tabah untuk sampai ke penghujung usia
Biarpun pelangi tak juga kunjung tiba untuk bersamaku
Mengukir cinta sesetia Adam Dan Hawa
Telah kupasrahkan kepada Maha Pencipta Cinta
Kerna Dia Maha Tahu cinta yang bagaimana sesuai untukku

Telah kumohon pada Tuhanku
Jauhkan aku dari cinta yang
berada dalam bara gelombang ombak mengganas!
atau pun dalam lautan asid bergelora!

Apalah ada pada kecantikan yang telah dimamah usia
Apa lagi hendak dibangga dengan usia yang selewat ini
Amat rugi aku ...jika aku lalai dan terus leka dengan usia
Moga usia yang masih tersisa ini
Allah berkati dalam redhaNya Dalam CintaNya
Amin Ya Rabbal A'Lamin

Karya Rha NS
15 November 2011
· · 16 hours ago

0 comments:

Post a Comment

 
;