Sunday 13 November 2011

YA ALLAH PANJANGKAN USIAKU KERANA BEKALKU BELUM MAMPU UNTUK MENEBUS SYURGAMU


  • Rabeah Mohd Ali
    ULAT ROH

    Semua orang pasti mati
    tak tahu bila masanya
    akan mati
    mahu tak mahu pasti tempuhi juga
    muda atau tua
    pasti mati
    aku tak terkecuali
    pasti mati
    adakah aku takut?
    Ya ...aku takut
    kalau matinya aku
    tanpa bekalan
    kalau aku yakin ada bekalan
    tapi aku tetap takut
    takut bekalan yang kubawa
    tidak diterimaNya
    lalu aku dicampakkan ke Neraka
    itulah yang kutakuti
    bukan aku takut mati
    aku takut...aku takut bekalanku tak diterimaNya nanti.

    Apabila mati...
    Jasadku tentu membusuk
    dimakan jutaan ulat
    jika itu hukum alam
    aku redha
    tapi jika amalanku
    dimakan ulat-ulat rohku
    macam mana?
    Allahu Akbar
    merana rohku
    merana yang tak tertebus!
    Nak menangis pun tak berguna
    jasad dah hancur dimakan ulat
    tangisan roh percuma saja.

    Ya Allah ... aku rela jasadku dimakan ulat
    tapi aku tak mahu amalanku dimakan ulat-ulat roh
    tolonglah Ya Allah kasihanlah aku
    izinkan aku melakukan amalan ikhlas semata keranaMu
    agar ianya menjadi
    bekalan yang Kau terima
    dan jauhkan bekalanku dimakan ulat-ulat roh.
    Amin Ya Rabbal A'Lamin.
    · · · 10 hours ago

      • Albanna Mutiara Ilmu ‎>:
        >: Abu Thayyib berkata:

        لَاتَلْقَ دَهْرَكَ إِلاَّغَيْرَ مُكْتَرٍِ * مَادَامَ يَصْحَبُ فِيْهِ رُوْحَكَ الْبَدَنُ

        "Janganlah kau sambut waktumu, melainkan dengan sikap tidak peduli selama rohmu masih menyertai badanmu".
        10 hours ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Sebelum Pejam Mata
        Hidup ini memang
        Melekakan!
        Melalaikan!
        Aku terkedu
        dalam kelekaanku.
        aku terkesima
        dalam kelalaianku.

        Sebelum pejam mata
        ingin aku berbuat baik
        pada Tuhan
        jua sekelian manusia
        di muka bumi ini.

        Sebelum pejam mata
        ampunkan aku Tuhan
        maafkan aku manusia
        atas segala dosa padaMu
        jua kesilapanku pada
        sekelian manusia.

        Izinkan aku bertemu dengan
        Kekasihku dalam wajah yang
        tenang dan berseri
        jika itulah yang kudapat
        hidup ini adalah satu kepuasan buat diriku
        dan aku redha dengan segala ujian
        yang tertimpa ke atasku
        syukur Ya Tuhan aku dihidupkan
        hanya untuk membalas cintaMu.
        9 hours ago · · 1
      • Athaya Nabila ternyata aku belum siap untuk mati ya Allah amalan ku belumlah cukup..bekalku belum lah mampu menembus surga Mu Ya Allah berilah waktuku untuk lebih baik lagi..
        9 hours ago via mobile · · 2
      • Rabeah Mohd Ali Amin Ya Rabbal A'Lamin
        8 hours ago · · 2

    • (PETIKAN DARIPADA PENAWAR BAGI HATI)
      13 November 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;