Monday 14 November 2011

SEMUA ORANG INGIN MENIKMATI KEBAHAGIAAN YANG HAKIKI


  • Rabeah Mohd Ali
    MOGA ALLAH HADIRKAN SAHABAT YANG MEMBAHAGIAKAN DUNIA AKHIRATKU

    Aku mencari kawan bukan kerana dia:
    kaya
    berpangkat
    bijak
    pandai
    cantik
    Tapi yang kumahu dia:
    memahami hatiku
    kata-katanya menyejukkan hatiku
    kata-katanya tidak ada berbaur membangga diri
    sentiasa mengingatkan aku tentang akhirat
    terima aku apa adanya sebagai seorang sahabat
    Itulah lambang kebahagiaan aku...
    Moga Allah hadirkan aku sahabat-sahabat
    Yang membahagiakan dunia akhiratku
    Amin Ya Rabbal A'Lamin

    Karya Rha NS
    14 November 2011
    · · · about an hour ago

    • Ayahanda Chik and 2 others like this.
      • Ayahanda Chik Rabeah Mohd Ali ...kita dilahirkan dengan kuasa untuk mencipta keBAHAGIAan diri sendiri dan berhak menikmati BAHAGIA yang hakiki....sama-sama berkongsi rasa sama-sama berkongsi keBAHAGIAan-Nya...
        about an hour ago · · 2
      • Rabeah Mohd Ali
        Amin Ya Rabbal A'Lamin
        Sebab itu Allah hadirkanmu dalam hidupku walaupun wujud di alam maya.. wal hal sudah belasan tahun terpisah...kerana ketulusan hatimu pada sebuah persahabatan makanya Allah temukan semula tali persahabatan yang sudah terputus...mesti ada hikmah di sebalik persahabatan ini...
        Bersangka baik dengan Allah
        Bersangka baik dengan manusia
        Itulah yang sentiasa kumuhasabah diriku
        Yang serba tidak sempurna ini
        Yang kuburu kebahagiaan dunia Jua Kebahagiaan Akhirat
        Jika takdir kebahagiaan di dunia bukan milikku
        Aku Redha
        Tapi  jika akhiratku kelam
        Roh dan jasadku akan merana seumur hidup dan matiku!
        40 minutes ago ·

    • (PETIKAN DARIPADA PENAWAR BAGI HATI)
      14 November 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;