Monday 14 November 2011

MOGA KITA BERSAMA MENDAPAT RAHMAT SERTA BERKATNYA AMIN



Rabeah Mohd Ali
JIKA AKHIRATKU KELAM
ROH DAN JASADKU MERANA SEUMUR HIDUP DAN MATIKU!

Amin Ya Rabbal A'Lamin
Sebab itu Allah hadirkanmu dalam hidupku walaupun wujud di alam maya.. wal hal sudah belasan tahun terpisah...kerana ketulusan hatimu pada sebuah persahabatan makanya Allah temukan semula tali persahabatan yang sudah terputus...mesti ada hikmah di sebalik persahabatan ini...
Bersangka baik dengan Allah
Bersangka baik dengan manusia
Itulah yang sentiasa kumuhasabah diriku
Yang serba tidak sempurna ini
Yang kuburu kebahagiaan dunia Jua Kebahagia Akhirat
Jika takdir kebahagiaan di dunia bukan milikku
Aku Redha
Tapi jika  akhiratku kelam
Roh dan jasadku akan merana seumur hidup dan matiku!
· · 12 hours ago

    • Lina Mohamad Lin ‎'Talian kasih' seorang SAHABAT waima menguratnadikan suatu kenangan yang tidak terlupakan.
      about an hour ago ·
    • Rabeah Mohd Ali Jika aku disuruh pilih... jutaan ringgit atau sahabat sesuci hati sesuci jiwa...kanku pilih sahabat itu...kerna bagiku talian persahabatan suci lebih bermakna daripada jutaan ringgit...itulah aku...kehadirannya menenangkan aku kehadirannya membahagiakan roh dan jasadku untuk mengingatiNya
      Kehadiranmu tanpa dugaku duhai sahabatku...menyejukkan hatiku...
      Mendamaikan jiwaku....aku tenang dengan senyuman ikhlasmu....moga kau dan aku sentiasa mencipta bunga-bunga cinta kasih sayang dalam redhaNya tanpa prejudis!
      about an hour ago · · 1
    • Lina Mohamad Lin Dunia PERSAHABATAN tiada sempadannya duhai sahabatku Rabeah Mohd Ali. Tidak kenal rupa, status, budaya, bangsa dan agama. Kita semua umpama BERSAUDARA andai kita tahu menghargai dan memahami erti persahabatan. Lelaki atau wanita tak jadi masalah, andai kita tahu di mana batas dan sempadan. Budi bahasa serta tuturkata perlu dijaga. Andai tiada sahabat yang akan tersinggung hati dan tersilap tafsir. Begitu ingatanku pada diri.
      about an hour ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Duhai sahabat ku Lina Mohamad Lin...Aku menghargai setiap persahabatan yang menerima aku apa adanya ikhlas keranaNya
      dan aku amat tak tega memiliki rakan di hati tak seiring bicara...
      Aku insan yang tak pernah sempurna.. pada sahabatlah tempatku untuk muhasabah diriku bagi meraih CintaNya. Sahabat begitulah yang menjadi igauanku . Kehadiranya itulah lambang kebahagian dunia akhiratku.Sama-sama mencipta cinta demi meraih CintaNya!
      40 minutes ago · · 1
    • Lina Mohamad Lin InsyaAllah, semoga kita bersama mendapat rahmat serta berkatNya. Amin!
      39 minutes ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Amin Ya Rabbal A'Lamin
      38 minutes ago ·


  • (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
    15 November 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;