Monday 14 November 2011

MENCIPTA KASIH SAYANG DAN KEBAHAGIAAN DALAM REDHANYA


MOGA ALLAH HADIRKAN SAHABAT YANG MEMBAHAGIAKAN DUNIA AKHIRATKU

Aku mencari kawan bukan kerana dia:
kaya
berpangkat
bijak
pandai
cantik
Tapi yang kumahu dia:
memahami hatiku
kata-katanya menyejukkan hatiku
kata-katanya tidak ada berbaur membangga diri
sentiasa mengingatkan aku tentang akhirat
terima aku apa adanya sebagai seorang sahabat
Itulah lambang kebahagian aku...
Moga Allah hadirkan aku sahabat-sahabat
Yang membahagiakan dunia dan akhiratku
Amin Ya Rabbal A'Lamin

Karya Rha NS
14 November 2011
· · 13 hours ago

    • Lina Mohamad Lin Amin. InsyaAllah sis...setiap SAHABAT yang menjalin silaturrahim dengan niat tulus ikhlas tidak akan pernah menyusah dan menyakitkan kita.
      about an hour ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Sahabat begitulah yang aku diidami dan aku igaukan...pagi petang siang malam...hidup mencipta bunga-bunga cinta suci tanpa menyusahkan tanpa menyakitkan ikhlas semata keranaNya!
      Bersahabat denganya bukan untuk dipuji bukan untuk dibangga tapi hanyalah mencipta kasih sayang dan kebahagiaan dalam redhaNya.
      about an hour ago · · 1
      Lina Mohamad Lin InsyaAllah. Bermulalah bunga-bunga cinta persahabatan kita. Semoga telus dan berkekalan.
      about an hour ago · · 1

    • Rabeah Mohd Ali Insya-Allah...bilamana kita taksub dengan bunga-bunga cinta keranaNya serasa dunia ini milik kita berdua...bersama dalam pemburuan meraih CintaNya yang tanpa had. Moga cita-cita kita memiliki Istana Indah Di Syurga, Allah makbulkan. Amin Ya Rabbal A'Lamin.
      about an hour ago · · 1
    • Lina Mohamad Lin Amin, ya robbul a'lamiin.
      58 minutes ago · · 1


  • (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
    15 November 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;