Saturday 16 June 2012

AWAN PELANGI CINTA




  • Putri Rimba Niagara shared The beauty of the beauty's photo.
     ·  ·  · Yesterday at 8:17am · 
      • PELANGI CINTA ITU MENGUKIR NAMANYA NAMAMU NAMAKU SUBHANALLAH INDAHNYA DI KALA ITU

        ~Pelangi Indah~

        Saling menjaga perasaan di dalam hatii ...
        Terus menunggu satu jawaban yang tak pastii ...
        Mungkin jarak mampu memisahkan raga kita ..
        ... Namun jarak tak mampu memisahkan cinta yang ku ukir di hatimu ...

        ♥I.S.A♥
        By: Ihsan Sivam Abdullah

        AWAN PELANGI CINTA ITU MENGUKIR
        NAMANYA NAMAMU NAMAKU
        SUBHANALLAH INDAHNYA DI KALA ITU

        Putra Arjuna:

        Hari ini hujan turun mencurah...
        tembusi hati...
        datangan rasa...
        tik-tik bunyi melemaskan telingaku..
        bila hujan berhenti...
        renyai,mentari menyusur keluar..terbit pelangi...
        warna-warna itu...terukir di awan...
        membentuk namamu..sudahlah anganku...
        tidak pernah berhenti..dalam benak fikiranku..ini.
        Warna coklat,kebiru-biruan membentuk namamu di awan sana
        bersama rakannya lelangit ungu, kemerahan hati..antara kau dan aku..

        AWAN PELANGI CINTA

        Pelangi ...
        Kau indah
        Sungguh indah
        Warna-warnimu berkemilauan
        Membuatkan hatiku terpana keasyikan memuja-Nya
        Datang pula kelompok-kelompok awan warna-warni
        Pelangi nan indah membentuk nama-Nya
        Allahu Akhbar aku terkesima
        Betapa indahnya di kala itu
        Tanpa diduga kelompok awan berwarna coklat, kebiru-biruan
        Membentuk namamu PUTRA ARJUNA di sebelah kanan
        Awan pelangi yang tertera Kalimah ALLAH SWT
        Awan ungu , kemerahan hati tertera nama PUTRI RIMBA di kiri
        Terpesona aku di kala itu
        Menangis aku tanpa henti
        Melihat keajaiban yang Allah SWT perlihatkan padaku
        Syahdu aku bercampur kesyukuran yang kusambut
        Dengan lafaz
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

        Karya : Putri Rimba.
        24 April 2012
        (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)
        15 Jun 2012
      • KEABADIAN CINTA TERPATRI DI SYURGA

        Aku berjalan selalu di pantai ini. Antara pasir dan buih, Air pasang bakal menghapus jejakku. Dan angin kencang menyembur hilang buih putih. Namun lautan dan pantai akan tinggal abadi

        By: Putra Arjuna

        DI KAKI LANGIT SUDAH MEMBERI JAWAPAN
        YANG KAU CINTAKAN AKU

        Aku selalu bicara pada ombak dan pantai
        Ombak dan pantai seakan mengerti
        Betapa aku rindu sama kamu
        Malangnya rinduku kamu sepikan
        Dan aku menanti dan menanti tanpa jemu
        Mendengar deruan ombak
        Sudah cukup membahagiakan aku
        Seolah kau membalas rinduku
        Yang kau sepikan sejak sekian lama...
        Kutunggu...kutunggumu tapi penuh hampa
        Aku tersenyum pabila ku pandang di kaki langit
        Lambang cinta kasih suci ada di sana
        Tahulah aku bahawa kau pun rindukan aku
        Biarpun kau tidak merindukanku
        Di kaki langit sudah memberikan jawapan
        Yang kau cintakan aku
        Melebihi aku rindukanmu

        Karya Putri Rimba.
        30 April 2012
        (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)
  • Putri Rimba Niagara shared The beauty of the beauty's photo.
    ♥_♥
     ·  ·  · Yesterday at 8:16am · 
      • TIKET KE-SYURGA SEORANG WANITA

        Duhai ...
        Dinda Siti Ayuni....
        Izinkan kanda untuk berbicara pada mu sayang...
        Kenapa kau harus mendambakan cinta yang begitu
        Cinta yang tak mengajakmu ke Syurga-Nya
        Dia bilang mahu sediakan sebuah istana
        Hingga sekarang nggak ada
        Dia bilang mahu belikan mobil besar
        Hingga sekarang nggak ada
        Dia bilang mahu menjadikanmu bidadarinya
        Hingga sekarang nggak ada
        Semuanya nggak ada...

        Bila ku tanya bila dia mahu merealisasikan ikatan cinta mu ...
        Engkau diam tanpa jawapan
        Tapi napa kau masih mendambakan cintanya?
        Sedangkan engkau sendiri tahu dia sudah memiliki cinta yang sah
        Tapi kau mahu juga setia pada cintanya

        Oklah aku hormati dengan kesetiaan cinta mu itu...
        Tapi andai kata ditakdirkan dia mati hari ini
        Adakah kau akan setia dengan cintanya?
        Dan adakah kau yakin dia akan membawa cinta suci mu itu ke Syurga?
        Coba kau fikir di dunia lagi dia tidak mahu memberi tiket ke Syurga pada Mu mana bisa mungkin dia boleh membawa cinta setia mu ke Syurga

        Bagi seorang wanita tiada yang lebih mulia jika
        Mendapat tiket ke Syurga daripada seorang pria yang beriman

        Dengar lah dinda Ayuniku sayang...
        Dambakanlah cinta yang boleh membawa mu ke Syurga

        Jika kita dambakan cinta dunia....dunia akan tinggalkan kita
        Jika kita dambakan cinta akhirat...dunia akan mengejar kita

        Fikirlah dengan mata hatimu
        Jangan butakan mata hatimu
        Biar kita buta jangan buta hati

        Kerana dia yang kau cinta
        Menjadi pujaan hatimu
        Berdoalah pada Allah SWT agar lembut hatinya untuk memberi mu
        Tiket ke Syurga
        Agar cinta mu dan dia terpatri hingga ke Syurga
        Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

        Karya Putri Rimba.
        29 April 2012
        Yesterday at 12:31pm ·

        (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
        16 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;