Saturday 16 June 2012

PELANGI CINTA MENGUKIR NAMAMU NAMAKU





PELANGI CINTA ITU MENGUKIR NAMANYA NAMAMU NAMAKU SUBHANALLAH INDAHNYA DI KALA ITU

~Pelangi Indah~

Saling menjaga perasaan di dalam hatii ...
Terus menunggu satu jawaban yang tak pastii ...
Mungkin jarak mampu memisahkan raga kita ..
... Namun jarak tak mampu memisahkan cinta yang ku ukir di hatimu ...

♥I.S.A♥
By: Ihsan Sivam Abdullah

AWAN PELANGI CINTA ITU MENGUKIR
NAMANYA NAMAMU NAMAKU
SUBHANALLAH INDAHNYA DI KALA ITU

Putra Arjuna:

Hari ini hujan turun mencurah...
tembusi hati...
datangan rasa...
tik-tik bunyi melemaskan telingaku..
bila hujan berhenti...
renyai,mentari menyusur keluar..terbit pelangi...
warna-warna itu...terukir di awan...
membentuk namamu..sudahlah anganku...
tidak pernah berhenti..dalam benak fikiranku..ini.
Warna coklat,kebiru-biruan membentuk namamu di awan sana
bersama rakannya lelangit ungu, kemerahan hati..antara kau dan aku..

AWAN PELANGI CINTA

Pelangi ...
Kau indah
Sungguh indah
Warna-warnimu berkemilauan
Membuatkan hatiku terpana keasyikan memuja-Nya
Datang pula kelompok-kelompok awan warna-warni
Pelangi nan indah membentuk nama-Nya
Allahu Akhbar aku terkesima
Betapa indahnya di kala itu
Tanpa diduga kelompok awan berwarna coklat, kebiru-biruan
Membentuk namamu PUTRA ARJUNA di sebelah kanan
Awan pelangi yang tertera Kalimah ALLAH SWT
Awan ungu , kemerahan hati tertera nama PUTRI RIMBA di kiri
Terpesona aku di kala itu
Menangis aku tanpa henti
Melihat keajaiban yang Allah SWT perlihatkan padaku
Syahdu aku bercampur kesyukuran yang kusambut
Dengan lafaz
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

Karya : Putri Rimba.
24 April 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)
30 April 2012

ALAM FIRDAUS SELUAS LANGIT DAN BUMI

Putra Arjuna:

Dalam dunia yang sempurna, atau dalam alam Firdaus seluas langit dan bumi, atau dalam alam Nirwana, atau dalam alam Janna, atau dalam alam dunia baru nanti, seluruh umat manusia hanya memiliki satu kewarganegaraan yaitu : Warga Negara Kerajaan Surga, satu bahasa dan satu Agama, di mana dunia binatangpun akan hidup harmonis berdampingan dengan umat manusia, Anda percaya? Saya percaya!

Putri Rimba:

Yang penting dalam merealisasikan impian Negara Kerajaan Surga semua umat manusia harus saling faham memahami, bertolak ansur dan hidup berbelas ehsan dalam kasih sayang semurni hati demi-Nya
Insya-Allah hadirlah Keberkatan dan Rahmat dari Illahi. Aamin.

(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
30 April 2012

KEABADIAN CINTA TERPATRI DI SYURGA

Aku berjalan selalu di pantai ini. Antara pasir dan buih, Air pasang bakal menghapus jejakku. Dan angin kencang menyembur hilang buih putih. Namun lautan dan pantai akan tinggal abadi

By: Putra Arjuna

DI KAKI LANGIT SUDAH MEMBERI JAWAPAN
YANG KAU CINTAKAN AKU

Aku selalu bicara pada ombak dan pantai
Ombak dan pantai seakan mengerti
Betapa aku rindu sama kamu
Malangnya rinduku kamu sepikan
Dan aku menanti dan menanti tanpa jemu
Mendengar deruan ombak
Sudah cukup membahagiakan aku
Seolah kau membalas rinduku
Yang kau sepikan sejak sekian lama...
Kutunggu...kutunggumu tapi penuh hampa
Aku tersenyum pabila ku pandang di kaki langit
Lambang cinta kasih suci ada di sana
Tahulah aku bahawa kau pun rindukan aku
Biarpun kau tidak merindukanku
Di kaki langit sudah memberikan jawapan
Yang kau cintakan aku
Melebihi aku rindukanmu

Karya Putri Rimba.
30 April 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA)

SIMFONI NUR HIDAYAH KASIH-MU

Kasih...
Kau kata
Cintamu ke aku
Seperti simfoni terindah
Lalu aku senyum
Senyumku berpelangi cinta
Hatiku yang mendung terus berpelangi cinta
Di mana-mana
Cinta...cinta....cinta...
Suatu ungkapan
Yang boleh menghidupkan segala yang suram
Hidup yang sepi... muram....suram
Terus ceria seperti bunga kembang pagi
Hari-hari ceria...ceria...ceria...
Seceria pelangi cinta
Indah dipandang mata
Indah di kalbu
Hari-hari berlagu rindu
Hari-hari berlagu kasih
Agar kasih tak tersisih
Saling cinta
Saling sayang
Saling memahami
Saling mengerti
Saling berbaik sangka
Tiada rasa terluka
Tiada rasa disakiti hati
Melainkan bahasa-bahasa Syurga
Yang membuatkan semua mendengar terasa
Tenang roh dan jasad
Hidup di dunia dirasakan di Syurga
Sedangkan Syurga adalah teramat indah
Daripada dirasakan di dunia ini
ALLAHU AKHBAR
Syurga idaman semua yang mencintai-Nya
Cintakan-Nya mudah dilafazkan
Untuk buktikan...
Ramai yang gagal
Kerna ujian untuk buktikan cinta seikhlas-Nya
Terlalu hebat
Sehebat cinta-Nya
Jika kita jatuh cinta pada-Nya sekali
DIA akan balas bekali-kali tak terkira banyak-Nya
ALLAHU AKHBAR
Bila cinta-Mu wujud takkan hilang
Hingga KAU bawa ke Syurga-Mu
Memang benarlah KAU Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Kasihku dan amalanku yang terlalu sedikit
KAU balas dengan berganda-ganda banyak-Nya Ya Allah
ALLAHU AKHBAR
Malu aku Ya Allah
Syahdu hatiku
Betapa Kau
Maha Pengasih
Maha Penyayang
Tanpa Batas
Tanpa Had
Cinta-Mu pada hamba-Mu
Yang mencintai-Mu
Tanpa syarat siapakah status hamba-Mu itu
Asalkan ikhlas mencinta-Mu
Sanggup berkorban apa saja demi meraih cinta-Mu
Apa yang dibuat bukan mahu pandangan manusia
Tapi hanya mahu pandangan-Mu Ya Allah

Ya Allah kami semua mengaku sebagai hamba-Mu
Kami mahu taat pada semua perintah-Mu
Kami mahu kasih pada-Mu
Kami mahu cinta-Mu
Maka-Nya balaslah kasih dan cinta kami
Agar kasih kami tak KAU sisih
Agar kami tak menyesal setelah kami mati

Di dunia kami bertemu-Mu tika solat
Tika nafas terhenti roh kami diangkat bertemu-Mu
ALLAHU AKBAR
Saat betapa indahnya pertemuan di kala itu
Pasti hanya KAU dan HAMBA-MU saja yang tahu
Betapa indah-Nya Pertemuan di kala itu

Maka-Nya sebelum kami
Bertemu-Mu
Limpahkan Nur Hidayah Kasih-Mu
Pada kami hamba-Mu

Simponi Nur Hidayah Kasih-Mu
Mengajak
Semua hamba-Mu
Meng-Agungkan-Mu
Di sebilang masa dan ketika
Agar roh dan jasad
Kami tertabiyah
Untuk menuju jalan-jalan
Nur Hidayah Kasih-Mu
Selagi hayat di kandung badan

Perkenankanlah Ya Allah
Perkenankan hajat-hajat kami
Untuk menuju jalan-jalan ke Syurga-Mu

Aaamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA: PUTRI RIMBA.
29 April 2012

PABILA DIA MEMBALAS CINTA

Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu
Tapi di kalbu tertera nama-Nya
DIA kupuja
Kau kusayang
DIA kurindui
Kau kuingati

Kerana-Nya aku menyayangimu
Kerana-Nya ku jatuh cinta padamu

Jika kasihmu tiada kepada-Nya
Jangan kau coba mendekati aku
Bukan aku tak sudi
Tapi hatiku tiada ke kamu
Bila tiada hati cinta tak bererti
Cinta akan jadi mati
Cinta terus terhenti

Makanya cintailah DIA
Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna

Ketahuilah kamu duhai kasihku
Kasihku ada ke kamu
Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
Maka disitulah kunci cintaku padamu
Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
Makanya undurkanlah cintamu
Biarkan aku bahagia bersama
Cinta yang pabila Dia membalas cinta
Bahagia dunia akhiratku
Insya-Allah Aamin.

Karya Putri Rimba.
29 April 2012

TIKET KE-SYURGA SEORANG WANITA

Duhai ...
Dinda Siti Ayuni....
Izinkan kanda untuk berbicara pada mu sayang...
Kenapa kau harus mendambakan cinta yang begitu
Cinta yang tak mengajakmu ke Syurga-Nya
Dia bilang mahu sediakan sebuah istana
Hingga sekarang nggak ada
Dia bilang mahu belikan mobil besar
Hingga sekarang nggak ada
Dia bilang mahu menikahi kamu
Hingga sekarang nggak ada
Semuanya nggak ada...

Bila ku tanya bila dia mahu menikahi mu ...
Engkau diam tanpa jawapan
Tapi napa kau masih mendambakan cintanya?
Sedangkan engkau sendiri tahu dia sudah memiliki cinta yang sah
Dan punya cahaya mata...
Tapi kau mahu juga setia pada cintanya

Oklah aku hormati dengan kesetiaan cinta mu itu...
Tapi andai kata ditakdirkan dia mati hari ini
Adakah kau akan setia dengan cintanya?
Dan adakah kau yakin dia akan membawa cinta suci mu itu ke Syurga?
Coba kau fikir di dunia lagi dia tidak mahu memberi tiket ke Syurga pada mu
Mana bisa mungkin dia boleh membawa cinta setia mu ke Syurga

Bagi seorang wanita tiada yang lebih mulia jika
Mendapat tiket ke Syurga daripada seorang pria yang beriman

Dengar lah dinda Ayuniku sayang...
Dambakanlah cinta yang boleh membawa mu ke Syurga

Jika kita dambakan cinta dunia....dunia akan tinggalkan kita
Jika kita dambakan cinta akhirat...dunia akan mengejar kita

Fikirlah dengan mata hatimu
Jangan butakan mata hatimu
Biar kita buta jangan buta hati

Kerana dia yang kau cinta
Menjadi pujaan hatimu
Berdoalah pada Allah SWT agar lembut hatinya untuk memberi mu
Tiket ke Syurga
Agar cinta mu dan dia terpatri hingga ke Syurga
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

Karya Putri Rimba.
29 April 2012

BIDADARI SYURGA SEBAGAI BALASAN CINTAMU

Bila mana kau terdiam
Ini bermakna api cintamu sedang membara
Kepada dia yang kau puja dalam diam
Yang kau cinta dalam bisu
Tanpa menyapa hatimu yang kelam
Kerna cintamu kelam
Segerhana malam tak berbintang
Menanti mu penuh harap
Kedatangan cinta bila menyapa
Dalam diam dalam kelam
Angin rindu datang menyapa
Lalu kau terjaga dari sepi
Malam yang kelam
Bertukar berbulan berbintang
Bergemerlapan
Kau pun suka
Dan kau menangis hiba
Kerna cinta-Nya adalah lebih hebat
Dari hamba-Nya yang dijadikan dari
Tulang rusuk kirimu
Tuhan Maha Memakbulkan dan Memahami
Kerana-Nya kau lebih menghargai cinta-Nya
Makanya kau Dikirimkan cinta dari
Bidadari Syurga sebagai balasan
Kau mencintai-Nya
Setulus hati tanpa tenggelam
Keasyikkan cinta pesona dunia.

Karya Putri Rimba.
23 April 2012

CINTA KITA TERPATRI HINGGA KE SYORGA

Andainya akulah Bidadarimu
Cinta dan kasihku hanya padamu
Tiada yang lain bertahta di hatiku melainkanmu
Kerana padamulah terletaknya Kunci Pintu Ke Syorga-Nya

Kenapa harus kutolak
Cintamu ke aku ikhlas kerana-Nya
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Menangis aku di sejadah cinta-Nya
Merayu-rayu mendayu-dayu
Esakkan tangis
Sambil tersedu-sedu penuh syahdu
Bertambah rinduku pada
Yang Maha Pencipta Cinta
DIAlah Tuhanku

Tuhan...
Kau hadirkan cinta dia ke aku
Tanpa mengurangkan sedikit pun
Cinta aku pada-Mu

Tuhan...
Kau Amat Memahami
Kau Amat Memakbulkan Segala Yang Diinginkan
Bila Kau Memakbulkan
Keinginan Mendahului Apa Yang Diinginkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

Bidadaraku...
Yang tampan menawan iman
Terima kasih kerana sudi
Mencintaiku
Setulus hati kerna-Nya
Kau cinta aku kerna-Nya
Aku membalas cintamu kerana-Nya
Semuanya kerana-Nya
Tiada yang lain semuanya kerana-Nya
Jika ada niat lain selain-Nya
Rela kuminta Tuhan mencabut nyawaku
Kerna yang kudambakan
Cinta kerana-Nya
Bukan kerana pesona cinta dunia
Bukan kerana menjadi Bidadari Syorga
Tapi adalah kerana
Ingin mendapat balasan
Cinta-Nya
Redho-Nya
Rela kupertaruhkan
Segala bakti suci kepada Bidadaraku demi-Nya

Syukur Ya Allah
Kerana Mengurniakan Bidadara dari Syorga
Untuk mengisi kekesongan cinta yang kudambakan demi-Mu

Di jari manisku ini
Menjadi saksi
Cincin Cinta Syorga
Yang bertahtakan
Permata dari Syorga
Berkemilauan
Seperti bintang kejora
Bersinar-sinar
Seperti indahnya sinar bulan purnama

Kukucup Cincin Cinta Syorga itu
Penuh dengan linangan air mata
Ku menangis sendu
Mengharu birukan kalbuku
Yang bergelora
Keasyikkan
Memuji Kebesaran Tuhanku
Kekuasaan-Nya Mengatasi Segala-Nya
Dalam aku memuja cinta-Nya
Tak kira masa
Di setiap waktu
Dia membalas cinta-Nya ke aku
Dengan dikirimkan Bidadara Dari Syorga-Nya
Untuk mengisi kekosongan cintaku

Aku beribadat untuk mendapat balasan cinta-Nya
Tiada terfikir untuk mendapat cinta bidadara dari Syorga-Nya
Kerana sifat-Nya
Yang Maha Pengasih daripada segala kekasih
Kerana sifat-Nya
Yang Maha Penyayang daripada segala yang penyayang
Kerana sifat-Nya
Yang Maha Pemurah daripada segala yang pemurah
Dikurniakan Bidadara Syorga untukku
Agar amalanku menjadi berlipat kali ganda pahala
Agar memudahkan aku memdapat balasan Syorga-Nya
Kerna Kunci Pintu Syorga
Ada pada Bidadara Yang DiKurniakan padaku
ALLAHU AKHBAR
Menangis aku
Tersungkur aku di sejadah cinta-Nya

Tika Bidadara Syorga
Menyarungkan Cincin Cinta Syorga
Ke jari manisku sambil berkata,
"Dinda...kanda cintakan dinda kerana-Nya
Kunci Pintu Syorga ada pada kanda
Simpanlah sepenuh imanmu
Kerana redho kanda
Adalah redho Allah
Mulai saat ini dan detik ini
Kanda meredhoi dinda di kala hidup dan mati
Cincin Cinta Syorga ini menjadi saksi
Cinta kita terpatri hingga ke Syorga
Aamin Ya Rabbal ALamin"

KARYA PUTRI RIMBA
30 April 2012

(PETIKAN DARIPADA GRUP OMBAK RINDU)
30 April 2012
 ·  · 

(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
              16 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;