Tuesday 12 June 2012

PUTRI RIMBA MEMIKIRKAN KEJADIAN ALAM CIPTAAN TUHAN (1)




    • Putri Rimba Niagara shared Laksamana Mas's photo.
       ·  ·  · Sunday at 8:17pm · 


      • You like this.

        • MAAFKAN AKU RERAMA

          Sepi ...
          pergilah kau sepi...
          kau tak perlu hadir dalam hidupku lagi
          kerana kau telah mentsunamikan fikirku tenang
          jadi celaru tak menentu....

          untuk apa kau hadir dalam hidupku?
          kedatanganmu tak diundang...
          tapi kerana menyahut seruanmu
          untuk bergandingan memintal impian suci
          kuterima untuk sama memberi kerjasama....
          kita gelak ketawa bersama
          pelangi sentiasa tersenyum dikelilingi
          hilai ketawa mesra rerama yang mengindahkan
          lagi pintalan yang diimpikanmu

          sedang asyik membina pintalan impian nan indah
          tetiba kau dengan sengaja menguraikan pintalan
          impian itu dan pintalan itu musnah lalu
          kau campakkan ke longkang!
          aku terus kaku dan bisu
          setega itu dan aku tak tahu kenapa kau jadi begitu?

          tidak puas dengan itu kau kata ...
          kau akan gantikan pintalan yang baru dan akan kau
          bina bersama-sama rerama yang pandai membuat pintalan
          yang indah ...

          aku kau usir kerana tidak mahu aku mecacatkan pintalan
          rerama-rerama yang pandai lagi bijak membina pintalan...

          aku amat menghargaimu dan rerama-rerama yang ada di situ
          tapi kau buang aku sambil disahut dengan hilai ketawa rerama di situ
          apakah ini balasan yang kuterima darimu?

          jika aku tahu begininya engkau dan rerama di situ
          tak akan aku terima undangan namaku di situ
          tapi aku tak tahu....jadinya begini

          karena ini semua adalah ketentuan dari-Nya
          aku terima dengan redho

          aku berjanji dengan diriku tak akan mengganggu kau dan reramamu
          pintallah sebanyak mana mahumu memintal dengan reramamu yang
          bijak itu aku doakan moga kau dan reramamu berjaya menuju apa yang
          dicitakan dalam membina pintalan yang indah.

          cuma satu ku berharap pada kau dan rerama-rerama kau
          jangan pernah cuba kaitkan nama aku dan pintalan-pintalan yang
          pernah kubina di situ...musnahnya nama aku di situ musnahkan juga pintalan aku di situ.

          kepada rerama-rerama pengikutmu....
          maafkan aku kerana aku tak mahu ada hubung kait lagi dengan dia dan kamu ...biarpun begitu aku tetap mendoakan kejayaan untukmu duhai rerama dan aku tetap menghargai persahabatan kita sampai kapanun!
          Maafkan aku rerama ...aku tak sesuai terbang bersamamu untuk memintal impian bersamanya...
          kucuba...kucuba...tapi tak terdaya...
          maafkan aku ye rerama...

          Karya Putri Rimba Niagara
          12 Jun 2012



    • Putri Rimba Niagara shared Laksamana Mas's photo.
       ·  ·  · Sunday at 8:16pm · 


      • You like this.

        • RAJA RIMBAKU

          Duhai Raja Rimbaku...
          Kau setia padaku...
          Di kala aku berduka kau menceriakan hatiku
          Di kala aku disepikan kau ingatkan aku pada Tuhan
          Kau gunakan kuasamu untuk membantu semua penghuni rimba
          Sifat kepahlawananmu itu membuatkan aku jatuh cinta padamu
          Terima kasih kerana sudi mencintaiku kerana-Nya
          Moga percintaan kita yang suci ini diteruskan hingga ke Syurga

          KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
          1 Jun 2012

          21 hours ago · 
    (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA & LAKSAMANA MAS)
    12 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;