Thursday 27 June 2013

NAWAITU SAYA CUMA SATU MAHU KEDUANYA BERTALISIRATURRAHIM SALING BEKERJASAMA DALAM BERBUAT KEBAIKAN MEMBANTU RAKYAT SENUSANTARA





  • PINNED POSTS
  • YARASUTRA (Yayasan Raja Sultan Nusantara) Insya Allah akan mengadakan Festival Keraton Nusantara dan Keraton seluruh Jalur Sutra (Seluruh Dunia), Tempat di TMII, Rencana Tanggal 24-27 Oktober 2013...Informasi Silahkan langsung Kontak Ketua Umum YARASUTRA Sultan Iskandar Mahmud Badaruddin (Sultan Palembang
    Darussalam)
    Like ·  · Follow Post · 14 hours ago
  • RECENT POSTS
  • DAMAILAH INDERAPURAKU DAMAILAH INDERAPURAMU

    Inderapura kau bisa berobah
    Merobah dari mundur kepada kemajuan
    Andainya rakyat kamu bersatu hati
    Tekad untuk sama-sama berjaya
    Sama-sama merealisasikan impian anak bangsa
    Biarpun perjuanganmu ramai yang mencantas
    Mencantas segala niat suci perjuanganmu
    Jangan pernah kau mengaku tewas
    Jika kau mengaku tewas
    Berarti kau sendiri yang menginjak-injak
    Cita-cita murni anak bangsamu sendiri
    Jika itu yang ada di jiwamu
    Segeralah kamu mundur
    Padamkan segala niat sucimu itu
    Pergi membawa haluan sendiri
    Karna kami tak perlu
    Berurusan dengan pejuang pengecut
    Bila diterjang ombak tsunami hilang segala hala tuju perjuangan!

    Maka dari itu awas pejuang Inderapura...
    Kamu bukan begitu
    Kamu adalah pejuang brani mati demi
    Agama , bangsa dan rakyatnya

    Tiga falsafah ini dipasakkan di kalbu hati
    Yang kau tak akan sesekali mundur ke belakang
    Sekalipun umurmu di ujung tanduk
    Kau tetap dengan perjuanganmu
    AKULAH PEJUANG ANAK BANGSAKU INDERAPURA
    AKU DITAKDIRKAN MENJADI SATRIA INDERAPURA
    AKU DITAKDIRKAN MENCINTAI INDERAPURA
    MELEBIHI KEPENTINGAN DIRIKU SENDIRI
    MAKANYA AKU TAK AKAN MUNDUR BIARPUN SETAPAK
    ITU JANJIKU
    ITU SUMPAHKU
    ANDAINYA ADA YANG COBA MAHU
    MEMBUNUH ANGANKU
    SILAKAN
    TURUN KE MEDAN JUANG
    MENUNJUKKAN KEHEBATANMU
    KEHEBATAN KUASAMU
    AKU SEDIA MENENTANGNYA
    SAMPAI UJUNG NYAWAKU
    AKAN KUPERTAHANKAN
    KARENA AKU COMA TAHU
    INDERAPURA COMA SATU
    TIADA DUA TIADA TIGA
    INDERAPURA NEGERI YANG KUCINTA
    SELAGI ADA NYAWA DI BADAN

    JIKA WUJUD DI NEGARA LAIN
    INDERAPURA ITU BERMAKNA BUKAN INDERAPURA
    ITU ADALAH PELANDUK DUA SERUPA
    LAIN IBU LAIN BAPA
    TAPI SIAPAPUN INDERAPURA MATLAMAT TETAP SAMA
    MAHU MEMBELA RAKYAT INDERAPURA INDONESIA
    MAHU MEMBELA RAKYAT INDERAPURA MALAYSIA
    AYUHLAH JANGAN BERPECAH KARENA NAMA YANG SAMA
    BERTALISIRATURRAHIMLAH KERANA ALLAH TAALA
    UNTUK SAMA MEREALISASIKAN PERJUANGAN SUCI MURNI
    PERJUANGAN ITULAH SEBAGAI MEMATRIKAN
    SUMPAH SETIA KITA SEMUA SEJAK DI ALAM ROH LAGI
    MAHU MENJADI KHALIFAH ALLAH DI MUKA BUMI-NYA INI
    BERSATULAH
    DALAM JIWA TAWAUDUK
    MAHU PULANG DALAM REDHA LADI DIREDHOI
    DALAM JIWA DAN ROH YANG TENANG....
    DAMAILAH SELAMANYA...

    DAMAILAH INDERAPURAKU
    DAMAILAH INDERAPURAMU
    BUKAN SEKADAR OMONGAN KOSONG
    TAPI KATA YANG SUDAH MENJADI SUMPAH
    SUMPAH YANG TELAH DISUMPAHKAN SEJAK DI AZALI LAGI
    MAHU MENJADI KHALIFAH ALLAH DI MUKA BUMI-NYA INI

    RATU RIMBA NIAGARA
    28 Jun 2013
    Like ·  · Unfollow Post · 2 hours ago
    • 2 people like this.
    • Tengku Wadinsyah Ratu Rimba Niagara, hati mulia namun Kerajaan siak Sri Indrapura di Kab. Siak Pov Riau milik Bangsa indonesia, Hati m u yg mulia tegaklah di atas adat dan jangan tegakan benang basah,
    • Tengku Wadinsyah Ratu Rimba Niagara berhati mulia dan Sholeha, Kerajaan siak Sri Indrapura di kab Siak Milik Bangsa indonesia mhn hargai jgn tegakan benang basah,
      about an hour ago via mobile · Like · 1
    • Ratu Rimba Niagara Tak perlu atas adat tapi atas silaturrahim kehendak Allah.
      Tak akan lah kerana ini hingga timbulkan pergaduhan dan memecah belahkan rakyat malaysia dan indonesia. Apa ayng ktia dapat...bila mati anak cucu menyambungkankan permusuhan ini. Adakah ini nam
      a adat yang baik?
      Hati mulia bukan terletak pada hati...
      Mulut menyebut hati baik
      Tapu kelingking berkait 
      Bahaya lho kalo bersahabat dengan orang begitu.
      Kita tak menegakkan benang basah tapi kita saling menyambung talisiraturrahim kerana Allah Taala.
      Terpulanglah kepada mereka nak terima puisi saya ini ...saya tak paksazpun . Ini sekadar karya yang diIlhamkan Allah untuk saya tulis. Dan saya percaya setiap yang baik datangnya dari Allah..saya amat yakin itu. 
      Jika selepas ini masih Tengku Wadisyah mengatakan saya menegakkan benang basah...saya akan tinggalkan group ini ...tanpa notis...
    • Tengku Wadinsyah Ratu Rimba Niagara yang amat santun dan sholeha tegakakan lah kerajaan siak Sri indrapura Milik RI. Smg Allah Swt meijabah doa pengakuan ratu kerajaan siak sri indrapura menjadi milik ratu amin.
    • Tengku Wadinsyah JADILAH Ratu Rimba Niagara yg di redhoi Allah Swt, Ya Allah Kerajaan siak Sri indrapura milik Kab.SIAK mlk Ri, yg Allah swt hal ini di akui oleh Ratu RImba niagara milik nya.
    • Ratu Rimba Niagara Terima kasih Tengku Wadinsyah atas pemahaman ini.
      Bukan saya menafikan apa yang tengku katakan
      Saya tidak juga menyebelahi Inderapura Malaysia
      Yang saya mahu keduanya saling berkerjasaam dan saling bertalisiraturrahim membuat kebajikan dengan menggunak
      an darjat sebagai raja untuk mebela rakyat Indonesia dan juga Malaysia.

      Jika tengku beranggappan saya menyebelahi Inderapura Malaysia sudah saya undurkan diri daripada grup tersebut atas alasan saya tak mahu mengganggu grup tersebut dengan kebanjiran karya-karya saya ..walaupun ktika itu saya sudah dicalonkan untuk ditauliahkan sebagai gelaran Sri Paduka Bonda Kesultanan Inderapura Malaysia. Lagipun bukan pangkat yang saya agungkan selama ini...saya berkarya bukan untuk itu ...saya berkarya kerana itu sudah minat saya...walaupun saya tidak menjadi ahli lembaga penerus Kesultanan Inderapura Malaysia ...namun saya masih mahu menyokong niat baik kerabat diRaja mahu membantu dan membela rakyat Malaysia tapi jika niat baik itu tidak diterima oleh kerajaan Malaysia...atas sebab-sebab tertentu... itu biarlah keaadaan menentukan sebab saya tidak tahu menahu syarat-sayarat untuk membuat kebaikan tapi yang saya tahu jika hendak membuat kebaikan tiada syaratnya...asalkan jujur ikhlas kerana Allah Taala.
      Yang saya tabik diRaja Kesultanan Inderapura Malaysia...masih mengajak kerabat-kerabat diraja Nusantara bergabung dan bekerjasama dengan kerabat diraja Inderapura Malaysia...saya amat kagum satu talisiraturrahim yang amat mengharukan saya. Jikalah kesultanan Inderapura Malaysia gilakan kuasa pastinya mereka tidak akan mahu mengajak semua kerabat diraja nusantara dan rakyat nusantara bergabung dengan mereka. Inilah terletaknya kemuliaan budi seseorang hamba Allah . Harap
      sudi maafkan saya jika apa yang saya katakan ini masih tidak lagi boleh diterima...saya tidak memaksanya.

  • Ratu Rimba Niagara Kenapa bilang kerajaan Inderapura milik saya . Mana saya mengaku Inderapura milik saya ye. Tiada niat di hati saya untuk mengaku apa tah lagi untuk memiliki Inderapura . Tuhan pinjamkan nyawa pada saya pun saya dah bersyukur. Bolehlah saya menambah amal yang sedikit ini andai kata dijemput Allah swt saat ini...SUBHANALLAH masih lagi tidak cukup amalan kerana di atas dunia hidup saya lebih tamakkan darjat dan harta milik Inderapura....Nuzubillah jika mati dalam hati mahu merampas harta bukan milikku...jangankan Ya Allah Kau kurniakan aku sifat tamak haloba yang masih tak cukup dengan apa yang Kau Kurniakan padaku.

  • Tengku Wadinsyah Ratu Rimba Niagara yg amat mulia, yg melebihi Syyeidina.. Yang saya tak suka Penerus Kesultan siak Sri indrapura, ya amat termulia SSk II Tdk py anak Subhanallah ya Allah knp Kamaruddin sani A,Mengaku jadi Pangeran rekayasa. Mhn di jwb?
  • Ratu Rimba Niagara Kenapa bilang kerajaan Inderapura milik saya . Mana saya mengaku Inderapura milik saya ye. Tiada niat di hati saya untuk mengaku apa tah lagi untuk memiliki Inderapura . Tuhan pinjamkan nyawa pada saya pun saya dah bersyukur. Bolehlah saya menambah amal yang sedikit ini andai kata dijemput Allah swt saat ini...SUBHANALLAH masih lagi tidak cukup amalan kerana di atas dunia hidup saya lebih tamakkan darjat dan harta milik Inderapura....Nuzubillah jika mati dalam hati mahu merampas harta bukan milikku...jangankan Ya Allah Kau kurniakan aku sifat tamak haloba yang masih tak cukup dengan apa yang Kau Kurniakan padaku.
  • Tengku Wadinsyah Ahli bait2 ribuan org amat menyesal atas tindakan Pangeran Palsu, beliau bkn kerabat kami.
  • Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah Tengku Wadinsyah menggelarkan saya melebihi syaeidina.... .terpulang pada individu masing-masinglah jika ramai ayng tak mengaku sudahlah apa nak dikisahkan...asalkan niatnya tidak mahu mengucar kacirkan hubungan di antara dua negara...tapi saya perhatikan tengku wadinsyah seorang saja yang memprotes ...kerabat raja lain tak ada pun...kenapa yang ...Tengku Wdisyah kerabat diraja mana pula ya...mana tahu akan menjadi raja di Inderapura...
  • Tengku Wadinsyah Wali kami Tengku Muktar Anon dan para ribuan kerabat Ahli bait mengutuk tindakan Kamaruddin Sani A, kami kerabat kerajan siak mengutuk dgn Nama Allah Swt.
  • Ratu Rimba Niagara Jika hendak mengutuk jangan gunakan nama Allah swt...
    dikuatiri kutukan yang dikutuk terlaknat kepada diri sendiri makanya jangan gunakan nama Allah jika mahu mengutuk kerana Allah Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...

    Andainya Tengku Kamaruddin Sani itu bagunkan kerajaan di Indrapura di Indonesia patutlah berantam sebegini hebat sampai tak mahu mengalah sedikit pun. Ini Tengku Kamaruddin Sani mengatakan tiada kena mengena dengan Indonesia mahupun Singapura.... Indrapura Malysia bukan Inderapura Indonesia...boleh faham ke apa maknanya itu...habis tu yang hendak marah sangat kenapa...? Jika begitu Tengku Muktar Anon datang ke Malaysia tubuhkan Inderapura Malaysia..habis cerita..tak ada lagi berantam-berantam macam ini...pening kepala saya...sampai otak pun udah bergegar mahu meledak....!

  • Tengku Wadinsyah Ratu Rimba Nianegara darajat mu memang melebihi Syyedin dan para Ahlul Bait dan kerabat Ahlul Bait mhn jangan bw kerajaan siak sri indrapura, tw tak Sultan kami tdk py anak dan mengapa beliau mengaku jadi Pangeran Palsu.
  • Ratu Rimba Niagara Tanyalah dia sendiri ..saya tak tahu menahu dalam hal ini...bukan kah saya katakan tadi...nawaitu saya coma satu mahu melihat keduanya bertalisiraturrahim saling bekerjasama dalam berbuat kebaikan membatu rakyat...salah kah saya?

  • Ratu Rimba Niagara Jika masalah ini menjadi masalah...panggillah kedua pihak Kesultanan Siak Inderapura Indonesia & Kesultanan Siak Inderapura Malaysia diadili oleh Majlis kerabat diRaja dan Pemangku Sri Adat untuk mendamaikan kedua belak pihak agar pesengketaan ini segera ditamatkan dan dendam membara ini tidak diteruskan oleh anak cucu Nusantara akan datang...tak akanlah kita nak mati dalam tulang belulang penuh dengan dendam membara-bara sepanas apa neraka? nauzubillah..makanya segera tamatkan perselisihan ini dengan segera. Janganlah kerana ini hendak membela kerabat diraja itu dan ini ...masalah kubur ktia pasti tak selesai dengan aman malah masalah dendam membara ini diteruskan oleh anak cucu kita...adakah adat ini yang hendak kita tumbuhkan di hati sanubari anak cucu nusantara kita?


(PETIAKN DARIPADA GROUP FESTIVEL KERATON NUSANTARA JALUR SUTRA (YARASUTRA)
28 Jun 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;