Sunday 23 June 2013





    • ALLAH PILIHlLAH AKU MENJADI KEKASIH-MU

      ALLAH KAULAH KEKASIHKU YANG SUDI MEMBALAS CINTAKU TANPA MENGIRA SIAPAPUN AKU...CINTA-MU TERLALU AGUNG DAN SUCI TIADA TANDINGAN-NYA.

      ALLAH LAGI KUSEBUT NAMA-MU LAGI KURINDU LAGI KUCINTA.

      KU SEPI TANPA MENYEBUT NAMA-MU ALLAH MAKA-NYA IZINKAN AKU MENYEBUT NAMA-MU DI SEBILANG WAKTU HAYATKU MENYEBUT NAMA-MU...AAMIIN.

      ALLAH MENYEBUT NAMA-MU BERULANG KALI RASA TAK JEMU-JEMU
      SUNGGUH INDAH DIDENGAR SUNGGUH INDAH DIMAKNAKAN DALAM
      SETIAP AMALAN SUBHANALLAH INDAH-NYA MENCINTAI DAN MERINDUI-MU.
      PILIH AKU MENJADI KEKASIH-MU.

      ALLAH MENYEBUT NAMA-MU BERGETAR JANTUNGKU
      KAU KURINDU KAU KUPUJA KAU KUCINTAI SEHINGGA TIADA HUJUNG-NYA
      MAKANYA YA ALLAH BALASLAH CINTAKU AAMIIN

      KEKASIH-MU YANG MENCINTAI DAN MERINDUI-MU SELALU,
      AKU HANYALAH MILIK-MU
      SINARLAH NUR HIDAYAH KASIH-MU SELALU
      AGAR AKU TAK KEHILANGAN CINTA-MU
      AAMIIN YA RABBAL A' LAMIIN.
      Like ·  ·  · Promote · 11 hours ago · 
    • Perjalanan kehidupan ini tak ubahnya seperti hamparan lautan yg gelombangnya slalu berubah selagi ada angin yg berhembus.
      Like ·  ·  · 11 hours ago via mobile · 

  • ♥ ♥ AMALAN DI BULAN SYA'BAN ♥ ♥

    Kalau untuk bulan Rejab, ada amal dan doa yg di anjurkan Nabi (S.A.W.) untuk mengerjakanya, maka bulan Sya'ban jg sesuatu doa dan amal yg khusus di kerjakan, antara lain hadis ada menyatakan: " Barang siapa yg menghidupkan malam 'Idain ( 1 Syawal & ,10 Dzulhijjah ) dan malam 15 Sya'ban, tidaklah mati hatinya sewaktu matinya segala mati." sesuai dgn itu, sebagai menyambut bulan Sya'ban, kita kerjakan sebagai berikut:

    1. Tegakkanlah solat sunat 12 rakaat pada malam 1 Sya'ban. Dgn 6 salam. Di baca pada tiap2 rakaat sesudah Fatihah akan surah Ikhlas 5 kali. Semoga di ampuni Allah dosanya.

    2.banyakkanlah mengucapkan pada bulan Sya'ban itu:
    لا ا له الاالله ولا نعبد الا ايا ه مخلصين له ا لدين ولو كر ه الكا فر ون
    Maksud;
    Tiada tuhan, melaikan Allah, dan tiada yang kami beribadat melainkan kepadanya, ikhlas bagi_nya agama, walau pun benci orang-orang kafir itu".

    3. Ada meriwayatkan bahawa Nabi (S.A.W.) menganjurkan supaya berpuasa 3 hari awal Sya'ban 3 hari dari pertengahan dan 3 hari pada akhirnya. Dengan melakukan tersebut, Allah mencatat pahala 70 Nabi.

    4. Hendaklah di waktu hampir buka puasa Sya'ban itu, memperbanyakkan selawat dan zikir.

    Wallahu'alam bisshawab ..

    Semoga amal ibadah kita diterima Allah subhanahu wata'ala. Amin insha'allah ..
    Like ·  ·  · 10 hours ago via mobile · 
  • MAAFKAN SAYA KARNA SAYA INSAN YANG TAK SEMPURNA

    Semua-Nya sama di Sisi Allah Taala tida bedanya. Maka salinglah kita menghargai silaturahmi demi akhirat kita yang tak pasti kita mengecapi Syurga jika kita ketepikan masalah silaturahmi di dunia ini. Sesungguhnya saya amat kuatiri akan keretakan silaturahmi gara-gara ketidak sefahaman masalah remeh temeh dunia yang pastinya jika tidak diselesaikan akan meretakkan talisiraturahmi.
    Makanya saya minta maaf pada semua ahli group di sini atau di mana-mana group atau sapa-sapa yang mengenali karya saya di alammaya harap dapat maafkan saya jika saya telah menyakiti hati anda samada sedar atau tidak. Sesungguhnya saya insan yang tak sempurna...makanya maafkanlah saya. Kemaafan dari kalian semua akan meringankan beban saya dalam bertalisiraturrahmi biarpun sudah terpisah kasih di alam maya ini tapi percayalah talisiraturrahmi antara kita masih mewangi sampai nafas terakhir.

    RAKAN ALAMMAYAMU,
    RATU RIMBA NIAGARA
    23 Jun 2013
    Like ·  ·  · Promote · 10 hours ago · 

  • Caang Bulan purnama,,,,,
    Like ·  ·  · 10 hours ago via BlackBerry · 


 Andi Bachtiar's photo. — withBate Manriwa Gau' and 31 others.
KEUTAMAAN DAN AMALAN BULAN SYA'BAN
-------------------------------------------------

Suatu waktu sahabat Usamah bin Zaid bertanya kepada Rasulullah saw.: “Wahai Rasulullah, aku tidak pernah melihatmu memperbanyak berpuasa (selain Ramadhan) kecuali pada bulan Sya'ban? Rasulullah saw. menjawab: "Itu bulan dimana manusia banyak melupakannya, yaitu antara Rajab dan Ramadhan. Di bulan itu segala perbuatan dan amal baik diangkat ke Tuhan semesta alam, maka aku ingin ketika amalku diangkat, aku dalam keadaan puasa". (HR. Abu Dawud dan Nasa'i).
Like ·  · 10 hours ago · 

SEMPENA NISFU SYAABAN SAYA MEMOHON AMPUN DAN MAAF KEPADA SEMUA
TANPA TERKECUALI YANG MENGENALI KARYA SAYA SEPANJANG BERSIARAN.

Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari
Malam nisyfu Sya'ban jatuh pada hari AHAD 23 JUN malam ISNIN (tutupnya buku amalan).,.
Jadi Sebelum terlambat saya menyusun 10 jari memohon ampun Dan maaf kalau ada salah baik di sengaja atau yg tidak sengaja, kerna
NABI MUHAMMAD SAW bersabda: barang siapa yg mengingatkan kedatangn bulan ini, HARAM API NERAKA baginya.

Ratu Rimba Niagara MAAFKAN SAYA KERANA SAYA INSAN YANG TAK SEMPURNA

Semua-Nya sama di Sisi Allah Taala tida bedanya. Maka salinglah kita menghargai silaturahmi demi akhirat kita yang tak pasti kita mengecapi Syurga jika kita ketepikan masalah silaturahmi di dunia ini. Sesungguhnya saya amat kuatiri akan keretakan silaturahmi gara-gara ketidak sefahaman masalah remeh temeh dunia yang pastinya jika tidak diselesaikan akan meretakkan talisiraturahmi.
Makanya saya minta maaf pada semua ahli group di sini atau di mana-mana group atau sapa-sapa yang mengenali karya saya di alammaya harap dapat maafkan saya jika saya telah menyakiti hati anda samada sedar atau tidak. Sesungguhnya saya insan yang tak sempurna...makanya maafkanlah saya. Kemaafan dari kalian semua akan meringankan beban saya dalam bertalisiraturrahmi biarpun sudah terpisah kasih di alam maya ini tapi percayalah talisiraturrahmi antara kita masih mewangi sampai nafas terakhir.

RAKAN ALAMMAYAMU,
RATU RIMBA NIAGARA
23 Jun 2013
Like ·  ·  · Promote · 10 hours ago · 

ALLAH ITU MAHA INDAH MAKANYA BERBAHASALAH YANG INDAH-INDAH

Ratu Rimba Niagara
SELURUH NEGARA KAMI DALAM KECEMARAN UDARA MELAMPAU
MAKANYA INDONESIA SEGERA BERTINDAK BERGABUNG DENGAN NEGARA JIRAN BAGI MEMADAMKAN SEGERA API JIKA TIDAK TERBAKARLAH SEMUA BENUA ASIA INI ...
TUHAN BERILAH BANTUAN PADA KAMI UNTUK MEMADAMKAN API INI...KASIHANLAH KAMI BANTULAH KAMI TIADA DAYA UPAYA KAMI LAGI MELAINKAN DENGAN PERTOLONGAN-MU...AAMIIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

Zamz Fhadlye Zamz Sbgai warga indonesia... Saya malu.............
about an hour ago via mobile · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Kenapa kamu bilang gitu?
about an hour ago · Like · 1

Zamz Fhadlye Zamz Expor asap,bkn kli ini aja bro.....
about an hour ago via mobile · Like

Bang Aððý Ya Allah ya tuhan kami, tuhan yg berkuasa atas segala sesuatu, jika Ini adalah Azab darimu, cukup lah pelajaran buat anjing2 yg tak ber otak, dan hindarkan lah bencana bagi hamba2 yg tak bersalah..
about an hour ago via mobile · Like · 1

Ratu Rimba Niagara Habis tu tak akan nak dibiarin berterusan bro...
about an hour ago · Like

Ratu Rimba Niagara Siapa yang dimaksudkan anjing yang tak berotak itu...
about an hour ago · Edited · Like

Bang Aððý Siapa yg merasa saja lah !
54 minutes ago via mobile · Like

Ratu Rimba Niagara Setahuku melayu bila bercakap dia beradap sebab pake otak...makanya kamu bercakap guna iman jangan semberono ok...berdoa dengan Tuhan tapi gunakan bahasa jelek sedang Allah itu sukakan bahasa yang indah-indah sebab DIA Maha indah...pasti doa kamu tidak diterimanya malah melaknat atas kamu yang suka berbahasa jelek. Lain kali kalau masuk masuk ke wall aku pastikan bahasa mu beradap sikit ok.

(PETIKAN DARIPADA WALL DAPUR POLITIK RIAU)
23 Jun 2013

MAAFKAN AKU KARNA AKU TAK PANDAI BERPOLITIK SEPERTI KAMU

Assalamualaikum wr wb
Kepada Admin Grup Dapur Politik Riau...

RASA TIDAK PUAS HATI PADA AHLI GRUP DAPUR POLITIK RIAU

Saya dijemput di sini untuk saling berbagi ide . ilham dan apa saja yang boleh dimanfaatkan bersama. Saling berbagi ilmu dan pendapat dalam suasana yang harmonis.

Tapi saya tidak sangka ada di kalangan ahli di sini tiada mempunyai etika dalam berbicara ...berbicara macam tak ingat nak mati ...rasa diri sendiri yang sempurna orang lain di anggap hina tiada rasa hormat langsung.

Saya harap admin di sini pantau setiap bahasa yang boleh mengundang keretakan dalam bertalisiraturahmi. Jika sesama grup di sini tiada rasa hormat menghormati masih mengamalkan budaya kutuk mengutuk, jelek menjelek di antara satu sama lain sejujurnya saya sudah tidak berminat lagi berada di grup ini.

Bukanlah saya mahu dihormati dan disanjungi cukuplah sekadar menghormati perasaan saya sebagai seorang hamba Allah yang nawaitunya mahu saling berbagi ilmu yang diKurniakan Allah tapi dibalas dengan bahasa yang amat menyedihkan hati saya.

Saya memohon maaf sekali lagi andainya saya berundur dari grup ini karena bahasa yang jelek pasti menumpulkan pemikiran saya untuk berkarya. Harap maafkan saya barangkali saya tidak layak berada di grup ini kerana ahli-ahli semuanya bijak berpolitik saya tidak pandai ....sudah tidak ada rezeki saya untuk menikmati ilmu politik di sini....kepada ahli grup yang mengenali karya saya sekali lagi saya memohon maaf .

'SIAPALAH AKU DI HATIMU
SEKADAR DAGANG MAK MALAU
BERKARYA MAHU MENABUR BAKTI
NAMUN DIBALAS DENGAN BAHASA YANG MENYEDIHKAN HATI
MAAFKAN AKU IZINKAN AKU PERGI MEMBAWA DIRI
JADILAH AKU SI PUNGGUK YANG RINDUKAN SEMUA AHLI DI SINI'

Rakan grupmu yang sedih hiba,
RATU RIMBA NIAGARA
23 Juni 2013
Like ·  ·  · Promote · 8 hours ago · 
  • Hamdan Zulfa Bakunyung emang kenapa kamu sedih ambil hikmah yg baik buang yg buruk kata gus dur gitu aja kok repot ya kan he he he he he
  • Ratu Rimba Niagara pagi petang siang dan malam kerja ku perah otak...jika masuk bahasa yang membuatkan otakku rosak sebelum rosak hingga aku tak dapat berkarya...lebih baik aku pergi bawa diri...hehehe makanya setiap rakan fbku yang berkata semberono maaf cakaplah ku akan pergi darinya tapi talisiraturahmi masih mewangi kok...hehehe
  • Hamdan Zulfa Bakunyung y aiyalah gitu aja kok repot ha ha ha ha ha
  • Ratu Rimba Niagara Di grup masih nggak apa tapi jangan di fbku sebab di fbku adalah medan juangku berkarya...bukan untuk dicanda-candakan. Semua rakan fbku adalah sumber inspirasiku berkarya. Jika dia sengaja mahu merosakkan otakku pastinya dia pasti ku removekan...termasuk juga kamu jika kamu nggak jaga adap dalam bertutur...di wall ku...
  • Hamdan Zulfa Bakunyung jangan berprasangka buruk ujar nabi maka bukan otak saja yg rusak malah2 hti juga ikut rusak
  • Ratu Rimba Niagara Duhai hamdan zulfa bakunyung sepanjang aku bersiaran kau tak pernah nak like jauh sekali memberi komentar? apa tujuan kamu mahu menjadi rakan fbku adakah sekadar suka-suka? Kalau sekadar suka-suka maaf cakaplah karyaku terpaksa pergi darimu.
  • Ratu Rimba Niagara Tahukah kau di sini aku pentingkan kawan sejati bukan ramainya kawan ok bukan mahu bersangka buruk atau apanya...jika kau tak sudi mahu menjadi pejuang sastraku ...lebih baik kau cari kawan yang setaraf dengan pemikiranmu ok..
  • Ratu Rimba Niagara Barangkali ilmumu tinggi ...sebab itu kau tak pandang aku sebelah mata pun ...selamat dengan duniamu tolong memahami duniaku...duniaku tidak mengganggu urusan orang lain...duniaku hanya mahu saling berbagi ilmu dan saling menghargai satu sama lain sebelum mati...bukan saling mendoakan yang tidak baik ok..
  • Hamdan Zulfa Bakunyung aku tidak memandang siapa pun dimuka dunia ini kecuali perintah allah swt dan rosulullah aku tau kau suka sastra atau yg lain namun jangan kau berprasangka buruk ambilah kaidah hukum yg baik ketahuilah fb itu sebenarnya informasi yg komplek disitu ban...See More
  • Ratu Rimba Niagara jika kamu rasa kamu baik dan aku tak baik blokir saja aku..aku redho terlebih dahulu maafkan aku dan aku udah maafkan engkau duhai hamdan zulfa bakunyung. selamat menjaga hati-hati semuanya .

  • likes a photo.

    RELATED POST
    • Like Page
      ♥- Mutiara Nasehat -♥
      @Silahkan dishare, semoga bermanfaat.

      Jika kematian datang...
      Tidak ada teman... Tidak juga keluarga... Dan tidak ada harta kekayaan yang akan menyertai kita, yang ada hanya diri kita sendiri dan amal kita.

      Ya Allah, ampunilah dosa-dosa kami dan wafatkanlah kami dalam kondisi husnul khatimah. Allahumma aamiin.

      Allah Ta’ala berfirman :
      Katakanlah: "Sesungguhnya kematian yang kamu lari daripadanya, maka sesungguhnya kematian itu akan menemui kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah), yang mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu Dia beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan". (QS. Al-Jumu'ah Ayat 8.

      Semoga kita bisa mengambil pelajaran. Aamiin.

      Sumber : FP Belajar Al-Quran Dan Hadist. Kumpulan nasehat bermanfaat, update setiap hari insyaAllah.

      -Mari terus berbagi KEBAIKAN-
      Bagikan/Share, Semoga menjadi KEBAIKAN Anda.
      ================================
      Rekomendasi untuk sahabat: Toko buku Islami online di Facebook, Klik dan suka FP Belanja Murah dan Halal.

      Dapatkan buku-buku Islami pilihan, beragam tema penting utk muslim dan muslimah, buku Islami untuk anak, Novel Islami Kisah Nyata, Motivasi Islami, perpustakaan mini Islami MURAH, Al-Qur'an terjemah dll.

      Sahabat mau lihat buku-buku bagus ? very recommended.

      Cek Album fotonya di sini : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.338091856281711.80670.337250583032505&type=3.

      *Semoga Bermanfaat*
       — with Achmad Jayadi and 9 others.
      Like ·  ·  · 8 hours ago · 
  • Syekh-Mufti Kesultanan Palembang Darussalam was tagged inCirebon Heritage's photo. — with Prabu Raksa Bumi Kusuma and 31 others.
    MALAM INI SALAH SATU MALAM TERINDAH "NISFU SYA'BAN"
    TERPANCAR DARI KHOLBU YANG PALING DALAM
    IZINKAN SAYA MOHON MAAF ATAS SEGALA KEHILAPAN, KESALAHAN, YANG DISENGAJA YANG TIDAK DISENGAJA, YANG TERASA YANG TAK TERASA
    SILATUROHIM INI TERLAU INDAH, SEHINGGA KADANG TAK TERASA SUKA MENIMBULKAN SEDIKIT CELA...

    KITA HAMBA2-NYA SEMOGA SELALU TERJAGA DALAM SILATUROHIM YANG INDAH
    MARI KITA SALING MEMAFFKAN..SUPAYA DOSA KITA ADA DI "NOL METER"
    DAN TABUNGAN PAHALA BERTAMBAH

    SALAM SANTUN, SALAM BUDAYA, SALAM SILATUROHIM
    DARI KOTA WALI, KOTA PUSAKA NAGARI CARUBANLARANG-CIREBON
    FOTO : KANJENG SULTAN, SENOPATI DAN PASUKAN SANTRI KERATON KAPRABONAN CIREBON

(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN-RAKAN FB)
24 Jun 2013
WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;