Sunday 23 June 2013

MARI KITA BERDOA SEMOGA API SEGERA PADAM AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN





    • MAAFKAN SAYA KARNA SAYA INSAN YANG TAK SEMPURNA

      Semua-Nya sama di Sisi Allah Taala tida bedanya. Maka salinglah kita menghargai silaturahmi demi akhirat kita yang tak pasti kita mengecapi Syurga jika kita ketepikan masalah silaturahmi di dunia ini. Sesungguhnya saya amat kuatiri akan keretakan silaturahmi gara-gara ketidak sefahaman masalah remeh temeh dunia yang pastinya jika tidak diselesaikan akan meretakkan talisiraturahmi.
      Makanya saya minta maaf pada semua ahli group di sini atau di mana-mana group atau sapa-sapa yang mengenali karya saya di alammaya harap dapat maafkan saya jika saya telah menyakiti hati anda samada sedar atau tidak. Sesungguhnya saya insan yang tak sempurna...makanya maafkanlah saya. Kemaafan dari kalian semua akan meringankan beban saya dalam bertalisiraturrahmi biarpun sudah terpisah kasih di alam maya ini tapi percayalah talisiraturrahmi antara kita masih mewangi sampai nafas terakhir.

      RAKAN ALAMMAYAMU,
      RATU RIMBA NIAGARA
      23 Jun 2013
      Like ·  ·  · Promote · 2 minutes ago · 
    • ALLAH PILIHlLAH AKU MENJADI KEKASIH-MU

      ALLAH KAULAH KEKASIHKU YANG SUDI MEMBALAS CINTAKU TANPA MENGIRA SIAPAPUN AKU...CINTA-MU TERLALU AGUNG DAN SUCI TIADA TANDINGAN-NYA.

      ALLAH LAGI KUSEBUT NAMA-MU LAGI KURINDU LAGI KUCINTA.

      KU SEPI TANPA MENYEBUT NAMA-MU ALLAH MAKA-NYA IZINKAN AKU MENYEBUT NAMA-MU DI SEBILANG WAKTU HAYATKU MENYEBUT NAMA-MU...AAMIIN.

      ALLAH MENYEBUT NAMA-MU BERULANG KALI RASA TAK JEMU-JEMU
      SUNGGUH INDAH DIDENGAR SUNGGUH INDAH DIMAKNAKAN DALAM
      SETIAP AMALAN SUBHANALLAH INDAH-NYA MENCINTAI DAN MERINDUI-MU.
      PILIH AKU MENJADI KEKASIH-MU.

      ALLAH MENYEBUT NAMA-MU BERGETAR JANTUNGKU
      KAU KURINDU KAU KUPUJA KAU KUCINTAI SEHINGGA TIADA HUJUNG-NYA
      MAKANYA YA ALLAH BALASLAH CINTAKU AAMIIN

      KEKASIH-MU YANG MENCINTAI DAN MERINDUI-MU SELALU,
      AKU HANYALAH MILIK-MU
      SINARLAH NUR HIDAYAH KASIH-MU SELALU
      AGAR AKU TAK KEHILANGAN CINTA-MU
      AAMIIN YA RABBAL A' LAMIIN.
      Like ·  ·  · Promote · 19 minutes ago · 
    • Perjalanan kehidupan ini tak ubahnya seperti hamparan lautan yg gelombangnya slalu berubah selagi ada angin yg berhembus.
      Like ·  ·  · 18 minutes ago via mobile · 
      • 4 people like this.
      • Meri Andriani hmmmmmzzz,,,
      • Ratu Rimba Niagara Tapi tenyata kamu yang berubah...dulu prihatin kepada karyaku
        sekarang tidak lagi karyaku kamu sepikan...mana janjimu untuk menjadi teman setia karyaku roza. JIka kamu terusan begini maafkan aku jika aku berlalu pergi..karna ku tak mahu disepikan oleh seorang yang dulu lain sekarang lain.
SEKALUNG BUNGA SILATURAHMI ANTARA DUA BENUA MALAYSIA & INDONESIA ATAS SEGALA KERJASAMA YANG DIBERIKAN KEPADA SASTRA NUSANTARA KARYA RATU RIMBA NIAGARA. KALIAN SUMBER KEAZAMANKU TERUS BERKARYA.

Sent Today
Forumkomunikasi Pondokpesantren likes your status: "KITA BERKASIH SAMPAI SYURGA Salam..." 7:59pm
Forumkomunikasi ...See More
  • Tengku Wadinsyah Allah Zat yg Maha tau Amin
    51 minutes ago via mobile · Unlike · 1
  • Tengku Wadinsyah Mhn ke Arifan Adat budaya Amin
    50 minutes ago via mobile · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Salam silaturahmi selagi hayatku ada... In Shaa Allah Aamiin.
    46 minutes ago · Like · 1
  • Tengku Wadinsyah Waalaikumussalam Assamualaika ya Syyedina ya Rasullah Saw ana Habiby Ahli bait Mu Amin
    15 minutes ago via mobile · Unlike · 1
  • Tengku Wadinsyah Ana Ahli bait Sultan Siak Sri Indrapura Amin:)
    14 minutes ago via mobile · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Semua-Nya sama di Sisi Allah Taala tida bedanya. Maka salinglah kita menghargai silaturahmi demi akhirat kita yang tak pasti kita mengecapi Syurga jika kita ketepikan masalah silaturahmi di dunia ini. Sesungguhnya saya amat kuatiri akan keretakan silaturahmi gara-gara ketidak sefahaman masalah remeh temeh dunia yang pastinya jika tidak diselesaikan akan meretakkan talisiraturahmi. 
    Makanya saya minta maaf pada semua ahli group di sini atau di mana-mana group atau sapa-sapa yang mengenali karya saya di alammaya harap dapat maafkan saya jika saya telah menyakiti hati anda samada sedar atau tidak. Sesungguhnya saya insan yang tak sempurna...makanya maafkanlah saya. Kemaafan dari kalian semua akan meringankan beban saya dalam bertalisiraturrahmi biarpun sudah terpisah kasih di alam maya ini tapi percayalah talisiraturrahmi antara kita masih mewangi sampai nafas terakhir.


HIDUPLAH SALING BEKERJASAMA DAN MENGHARGAI

Oyong Yong tingkat kesejahteraan Orang Indonesia mana bisa disamakan dengan Luar negeri, contoh: berapa banyak Orang Indonesia yang berebut mau jadi warga negara Malaysia, semua faktor kesejahteraan, tak lain, tak lain....

Ahmad Ryan Kurniawan Bung ferdiansyah ini orator ulung lo, menyebut presiden dengan sebutan komo dan sebagainya, BBM itu sudah seharusnya naik dari 2012, kenapa harus ditunda2, langkah pemerintah sudah sangat tepat, apagi di Riau, mau protes apa lagi kita? Dari pilek batuk sampai beranak sudah di tanggung pemerintah, bantuan bos, raskin, perumkin, apalagi yg mau di tuntut, kesalahan terbesar pak Presiden menurut saya adalah, membuat bangsa kita terlalu manja dengan setumpuk bantuan yg rakyatnya sendiri tak tau berterimakasih.

Ahmad Ryan Kurniawan Bung oyong, kamu aja yg jadi watrga malaysial. Aku tak sudi. Tak ada yg berebut, kau aja yg sibuk.

Ratu Rimba Niagara Ahmad jika kamu nggak mahu jadi warga Malaysia nggak apa-apa tapi janganlah hina negara ku ya...nanti kamu termakan sumpah diri kamu sendiri. Melayu kan penuh adap ...santunlah sikit...setiap apa yang kamu katakan dibaca oleh sobat dari negara jiran...bahasamu itu pasti akan mengundang ikatan silaturahmi yang nggak baik gitu...berpikirlah sebelum berkata di masa hadapan. Karena kamu masih muda makanya aku maafkan kamu. JIka kamu ulangi lagi aku nggak bisa maafkan kamu. SALAM DAMAI DARIKU DARI MALAYSIA!

Ahmad Ryan Kurniawan Jadi kalau kau malaysia gua mesti bilang waw gitu, kau siksa tki, kau klaim budaya kami, kau ambil pulau kami, kau geser patok perbatasan dan yg terakhir kau bakar hutan kami, masih ngaku kau saudara, saudara tidak menyakiti. Sampai kapanpun malaysia tetap aku anggap rendah sebagai bangsa yg tidak berdikari, sebagai peliharaan kolonialis. JAYALAH INDONESIA

JANGAN JADI MANUSIA YANG SOMBONG LAGI BONGKAK

Kenapa kamu setega bilang begitu pada negaraku
bukankah kamu sedia maklum
kemerdekaan negara kamu sudah diiktirafkan dunia
kemerdekaan negara ku telah diiktrafkan dunia
jika masih tidak diktirafkan
pasti sampai sekarang
Indonesia dan Malaysia tak bisa aman
pasti akan menjadi rebutan kuasa
oleh musuh-musuh dari negara luar
yang rakus akan kuasa untuk memerintah sesebuah negara
makanya hormatilah arti kemerdekaan sesebuah negara
kamu pelajarilah sejarah tentang kemerdekaan Indonesia dan Malaysia
agar kamu boelh berpikir sebelum berkata duhai anak muda Indonesia
jangan kamu cuba menumbuhkan bibit kebencian di antara dua negara yang berjiran
baik sejak dulu lagi.

Kau tuduh negara kami maling budaya kamu...
apa kamu tidak tahu ke rakyat negara kamu sudah lama bertapak di Malaysia ini...
bila sudah bertapak di Malaysia mereka tidak akan mahu pulang ke negara asal
kerana di Malaysia mereka boleh hidup dengan aman dan mudah mencari rezeki
tanpa ada yang mengganggu ...mereka beranak pinak dan mati di Malaysia
mereka datang pastilah membawa budaya mereka sekali dan budaya Indoneia
itu diwariskan ke anak cucu...yang mana anak cucu mereka sudah jadi rakyat Malaysia
mendapat pengiktirafan menjadi rakyat Malaysia kerana bapa dan ibu mereka
berkahwin dengan rakyat Malaysia...secara tidak langsung budaya Indonesia telah
menjadi budaya di Malaysia dan dihargai di Malaysia tapi sayang telah disalah anggapkan oleh Indonesia dengan menuduh sewenangnya negara Malaysia maling budaya Indinesia macamlah di Malaysia ini tidak kaya dengan seni dan budaya Jika kamu tidak percaya datanglah di Malaysia kamu lihat sendiri berapa banyaknya budaya seni Kami...dan punya beruntung nya sinetron Indonesia ditayangkan di semua stesen TV di Malaysia hingga kami merasakan seolah kami berada di negara Indonesia pula ya...tapi kami tak kisah sebagai menghargai persahabatan dua negara yang berjiran patut saling menghargai...iayakan

Begitu juga karya-karyaku di hargai oleh negara kamu. Walaupun aku bukan rakyat Indonesia tapi mengarangkan kisah-kisah pahlawan negara kamu...andai kata karya-karya ku diterbitkan di Indonesia...aku tidak kisah dan tidak akan menuduh negara kamu maling karya-karyaku...sebab aku tahu rakyat Indonesia menghargai karya-karya yang kutuliskan untuk negara mereka. Alangkah indah jika dua negara saling berbagi dan menghargai seni dua buah negara berjiran baik selamanya?

Kamu bilang negaramu terbakar gara-gara negara aku juga. Tuduhan apa ni...semuanya negaraku yang jahat ke atas negara kamu...kamu ada empat orang saksikan menuduh negara kami yang menyebabkan negara kamu terbakar...bila pula negara kami pergi ke negara kamu...membakar negara kamu...pikir secara lojiklah sikit bro...kami tak sejahat itulah sehingga hendak membakar negara orang. Kamu tahu ke..negara kamu yan terbakar...negara kami yang menanggung kadar udara yang tidak sihat...berjerubu pandangan kabur dan boleh mengakibatkan bahayakan kesihatan...sehingga banyak sekolah ditutup.. adakah kamu ambil tahu ini semua...lain kali jangan jadi katak dibawah tempurung jadi katak dibawah cermin sakti..kamu akan memberi ide kepada kerajaan negara kamu segera dipadamkan api yang tak padam-padam itu ..minta bantuan dari negara-negara jiran memadamkannya jika bersatu hati negara jiran tetangga pasti boleh....dan jika negara kamu tidak cuba mahu memadamkannya dengan bantuan negara-negaran jiran silap hari bulan Indonesia terbakar semuanya dan janganlah sampai jadi begitu baru mahu minta bantuan. Hiduplah kita saling berkerjasama pasti semua rakyat bisa senang. Yang aku kasihan penghuni rimbaku pasti ramai yang mati terbakar...kasihan mereka aku tak bisa menolong...harap kebakaran ini dapat dipadamkan dengan segera.

Cukuplah sekadar ini saja aku jelaskan padamu duhai anak muda Indonesia. Terpulanglah kepada kamu hendak mendengar jawapan dariku ini. Jika kamu tidak mahu mendengar...hiduplah kamu dalam kesombongan kamu sampai ke kubur...
Harap maaf jika ada kata-kataku yang menyinggung perasaan kamu...aku manusia biasa yang cintakan negaraku...dan aku takkan biarkan negaraku diperhinakan oleh orang yang tidak menghargai sebuah talisiraturahmi yagn suci murni....kerana aku sudah ditakdirkan menyayangi negaraku dan negara kamu juga.

Sekian Wassalam.

Yang benar,

RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
23 Jun 2013

(PETIKAN DARIPADA GRUP KHAIRUDDIN AL-YOUNG RIAU)
23 Juni 2013
18Like ·  · Unfollow Post ·  · Promote
  • Hamdan Zulfa Bakunyung raja diraja dilima benua ada di jawa timur tepatnya raja brawijaya yang berpanglima patih gajah mada panglima yang bersumpah palapa dimana ada pohon kelapa disitulah kekuasannku kata beliau
  • Tengku El Habib Saya membaca petikan dialog di atas dan prihatin ada perbincangan yg tdk sepatutnya. Sebagai warga Indonesia, saya menyatakan bahwa ucapan saudara kita tsb tdk mewakili orang Indonesia. Mungkin beliau bermaksud nasionalis namun cara berpikirnya salah. Silang sengketa antara hubungan 2 negara itu biasa terjadi. Lazimnya kita bertetangga rumah, tentu sesekali ada selisih paham mengenai tindakan-perbuatan dlm pergaulan. Tapi saling dialog-komunikasi yg baik akan mempertemukan titik masalah. Terlebih Indonesia dan Malaysia sebenarnya dari moyang yg sama dan masih bangsa yg sama yaitu bangsa Melayu. Hanya krn perbedaan politik dan akibat kepentingan penjajah pada masa lalu yg membuat ke-duanya masing-masing menjadi negara merdeka yg berdaulat sendiri. Namun masih dari akar yg sama. Kesultanan Melayu yg ada di Sumatera (Aceh, Pagaruyung, Langkat, Deli-Serdang, Siak Sri Inderapura, Riau-Lingga, Jambi, dsb) berkaitan erat dan berhubungan kerabat pertalian darah dengan Kesultanan Melayu yg ada di Malaysia. Oleh karena itu tidak patut ada perdebatan yg menggunakan bahasa yg saling menyakitkan hati. Orang Indonesia tentu akan bersikap nasionalis dan patriotik dlm pembelaan terhadap negaranya. Saya sebagai warga negara Indonesia jg memiliki semangat nasionalis yg sama. Dan tentu juga orang Malaysia akan bersikap nasionalis yg sama dalam wujud kecintaannya kepada tanah air mereka. Oleh karena itu, mari kita berdiskusi dgn cara yg bijak dan santun, saling menghargai. Mengenai permasalahan hubungan diplomatik antar negara, biarlah itu menjadi ranah tanggung jawab pemerintah masing-masing dlm menjalankan fungsinya sebagai pelindung warganya. 
    Kedua negara ini saling membutuhkan. Dan sesekali akan terjadi kesalah pahaman. Tapi tdk membuat keduanya serta merta menjadi bermusuhan. 
    Salam saya dari Jakarta.
  • Ratu Rimba Niagara MARI KITA DOAKAN SEMOGA API SEGERA PADAM AAMIIN

    JOHOR BAHRU: Sultan Johor Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar hari ini mengingatkan rakyatnya untuk bertenang dan mengelak daripada panik berikutan status darurat yang diisytiharkan di Muar dan Ledang setelah bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) melebihi 750 setakat 7 pagi ini.

    "Ia adalah kecemasan untuk menggalakkan orang ramai berada di rumah juga untuk kebaikan mereka sendiri... jangan bimbang, tidak ada rusuhan," titah baginda dalam satu temu bual telefon.

    Sultan Ibrahim yang sedang dalam perjalanan ke Kuala Lumpur untuk menghadiri Persidangan Majlis Raja-Raja sempat singgah di Muar untuk melihat keadaan dan merancang bersemayam di sana selama dua malam apabila tamat mesyuarat nanti.

    "Semoga jerebu yang sedang melanda ini sebagai pengajaran kepada kita. Mari kita memahami kesan dan menghentikan pembakaran terbuka," tambah baginda lagi.

    Baginda meminta rakyatnya mematuhi nasihat kesihatan yang dikeluarkan pihak berkuasa dan berada di rumah sehingga ia ditarik balik.

    Credit: JAS

    Ratu Rimba Niagara
    SELURUH NEGARA KAMI DALAM KECEMARAN UDARA MELAMPAU
    MAKANYA INDONESIA SEGERA BERTINDAK BERGABUNG DENGAN NEGARA JIRAN BAGI MEMADAMKAN SEGERA API JIKA TIDAK TERBAKARLAH SEMUA BENUA ASIA INI ...
    TUHAN BERILAH BANTUAN PADA KAMI UNTUK MEMADAMKAN API INI...KASIHANLAH KAMI BANTULAH KAMI TIADA DAYA UPAYA KAMI LAGI MELAINKAN DENGAN PERTOLONGAN-MU...AAMIIIN YA RABBAL A'LAMIIN.



WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;