Wednesday 26 June 2013

BULAN MENJELMA SETELAH HABISNYA JERUBU



    • MAKA KAU IZINKAN SEGALA KEBAIKAN YANG KUDAMBAKAN YA ALLAH

      BismillahirRahmanirRahim
      Assalamualaikum wr wb

      Duhai sahabat akhiratku yang bernama Sya'ban
      Kedatannganmu kunanti penuh rindu
      Moga kau sudi mentarbiyahkan aku
      Agar aku dapat beribadat tanpa lelah demi redha Ilahi

      Duhai sahabat akhiratku yang bernama Ramadhan
      Ganjaran pahala berlipat kali ganda akan diKurniakan Tuhanku
      Makanya kau selalulah tarbiyahkan aku agar
      Aku sentiasa diberi rezeki kesihatan dan bermurah hati
      Suka bersedekah di bulan Ramadhan agar terkikis
      Segala sifat bakhilku pada mereka yang memerlukannya

      Ya Allah...dengan izin-Mu jua aku dapat
      Beramal soleh pada bulan syaaban dan ramadhan
      Maka Kau izinkan Ya Allah segala kebaikan
      Ya kudambakan...Sesungguh-Nya Kau
      Bersama hamba-Mu yang berbuat kebaikan
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      RATU RIMBA NIAGARA
      17 Syaaban 1434H

      Wardah Nawwarah:

      Syukur Alhamdulillah buat sahabat2 ku.. Manusia yang berkawan kerana Allah Taala, kalau berpisah pun kerana Allah Taala. Sabda Rasulullah SAW:Maksudnya: "Tiadalah dua orang yang saling cintamencintai kerana Allah itu, melainkan yang lebih dicintai Allah itu, orang yang lebih banyak cintanya pada rakannya."
      Bersahabat kerana Allah Taala, ikatan amat kuat sekali. Ia diikat oleh satu akidah. Ia berkawan tidak ada kepentingan dunia yang sementara ini. Bersahabat lah kerana iman, akhlak dan kerana ketaqwaan. Bersahabat seperti ini adalah kuat ikatannya. Insya Allah biasanya sampai mati.Psahabatan seperti ini mendapat perlindungan di Mahsyar dari Allah Taala yang mana hari itu tidak ada perlindungan melainkan perlindungan dari Allah Taala. Sabda Rasulullah SAW:Maksudnya: Cinta kasih-Ku terlimpah di atas mereka yang berkasih sayang kerana-Ku. Akan Kunaungi mereka di bawah naungan Arasy pada hari Kiamat yang mana pada hari itu tiada naungan melainkan naungan-Ku."(Riwayat Abiddunya)sama2 kita nantikan kehadiran Syaaban n Ramadhan dgn penuh keinsafan..Sekali lagi diucapkan.. wa jazakallahu ahsanal khoir, waffaqoniyallahu wa iyyakum.. syukran jazilann khairann.. :)

      BERTEMU DAN BERPISAH KERANA-NYA

      Cinta dan rindu
      Bagaikan irama dan lagu
      Kerana cintalah datangnya sayang
      Sayang pada Tuhan
      Sayang pada diri sendiri
      Sayang semua yang ada di langit dan di bumi
      Itulah rindu kasih dan cinta
      Yang perlu ada pada kita semua
      Barulah kedamaian ada di kalbu
      Dan kita saling mengerti
      Kenapa kita di wujudkan di dunia ini
      Saling menghargai
      Saling berkasih sayang kerana-NYa
      Insya-Allah Syurga milik semua
      Yang berkasih sayang kerana-Nya
      Bertemu dan berpisah kerana-Nya
      Di Mahsyar Insya-Allah kitakan bertemu
      Atas ikatan ikhlas setulus hati kerana-Nya
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      RATU RIMBA NIAGARA
      17 Syaaban 1434H

      (PETIKAN DARIPADA WALL WARDAH NAWWARAH & RATU RIMBA NIAGARA)
      26 Jun 2013
      Like ·  ·  · Promote · 2 minutes ago · 
    • Ratu Rimba Niagara shared Rubianto Tanoto's photo.
      Unlike ·  ·  · Promote · 13 minutes ago · 
      • You and Rubianto Tanoto like this.
      • Ratu Rimba Niagara MAKA KAU IZINKAN SEGALA KEBAIKAN YANG KUDAMBAKAN YA ALLAH

        BismillahirRahmanirRahim
        Assalamualaikum wr wb

        Duhai sahabat akhiratku yang bernama Sya'ban
        Kedatannganmu kunanti penuh rindu
        Moga kau sudi mentarbiyahkan aku
        Agar aku dapat beribadat tanpa lelah demi redha Ilahi

        Duhai sahabat akhiratku yang bernama Ramadhan
        Ganjaran pahala berlipat kali ganda akan diKurniakan Tuhanku
        Makanya kau selalulah tarbiyahkan aku agar
        Aku sentiasa diberi rezeki kesihatan dan bermurah hati
        Suka bersedekah di bulan Ramadhan agar terkikis
        Segala sifat bakhilku pada mereka yang memerlukannya

        Ya Allah...dengan izin-Mu jua aku dapat
        Beramal soleh pada bulan syaaban dan ramadhan
        Maka Kau izinkan Ya Allah segala kebaikan
        Ya kudambakan...Sesungguh-Nya Kau
        Bersama hamba-Mu yang berbuat kebaikan
        Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

        RATU RIMBA NIAGARA
        17 Syaaban 1434H

        Wardah Nawwarah:

        Syukur Alhamdulillah buat sahabat2 ku.. Manusia yang berkawan kerana Allah Taala, kalau berpisah pun kerana Allah Taala. Sabda Rasulullah SAW:Maksudnya: "Tiadalah dua orang yang saling cintamencintai kerana Allah itu, melainkan yang lebih dicintai Allah itu, orang yang lebih banyak cintanya pada rakannya."
        Bersahabat kerana Allah Taala, ikatan amat kuat sekali. Ia diikat oleh satu akidah. Ia berkawan tidak ada kepentingan dunia yang sementara ini. Bersahabat lah kerana iman, akhlak dan kerana ketaqwaan. Bersahabat seperti ini adalah kuat ikatannya. Insya Allah biasanya sampai mati.Psahabatan seperti ini mendapat perlindungan di Mahsyar dari Allah Taala yang mana hari itu tidak ada perlindungan melainkan perlindungan dari Allah Taala. Sabda Rasulullah SAW:Maksudnya: Cinta kasih-Ku terlimpah di atas mereka yang berkasih sayang kerana-Ku. Akan Kunaungi mereka di bawah naungan Arasy pada hari Kiamat yang mana pada hari itu tiada naungan melainkan naungan-Ku."(Riwayat Abiddunya)sama2 kita nantikan kehadiran Syaaban n Ramadhan dgn penuh keinsafan..Sekali lagi diucapkan.. wa jazakallahu ahsanal khoir, waffaqoniyallahu wa iyyakum.. syukran jazilann khairann.. 

        BERTEMU DAN BERPISAH KERANA-NYA

        Cinta dan rindu
        Bagaikan irama dan lagu
        Kerana cintalah datangnya sayang
        Sayang pada Tuhan
        Sayang pada diri sendiri
        Sayang semua yang ada di langit dan di bumi
        Itulah rindu kasih dan cinta
        Yang perlu ada pada kita semua
        Barulah kedamaian ada di kalbu
        Dan kita saling mengerti
        Kenapa kita di wujudkan di dunia ini
        Saling menghargai
        Saling berkasih sayang kerana-NYa
        Insya-Allah Syurga milik semua
        Yang berkasih sayang kerana-Nya
        Bertemu dan berpisah kerana-Nya
        Di Mahsyar Insya-Allah kitakan bertemu
        Atas ikatan ikhlas setulus hati kerana-Nya
        Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

        RATU RIMBA NIAGARA
        17 Syaaban 1434H

        (PETIKAN DARIPADA WALL WARDAH NAWWARAH & RATU RIMBA NIAGARA)
        26 Jun 2013
    • DI BULAN ADA RINDUKU

      KASIH YANG TERKASIH
      REDHALAH PEMERGIAANKU
      TELAH TERCATAT HIDUPKU HANYA SETAKAT ITU
      DICEPATKAN TIDAK DILAMBATKAN WALAUPUN
      SESAAT PUN TIDAK, AKU REDHA PEMERGIAANKU
      MENINGGALKAN DUNIA INI
      DUNIA MEMANG SEMENTARA
      TIADA YANG KEKAL
      DI ALAM BAQALAH KEKAL ABADI
      PERGI TINGGALKAN DUNIA TAK AKAN KEMBALI LAGI
      AKU TINGGAL DI SINI DENGAN PARA KEKASIH-NYA
      SUBHANALLAH SYURGA NAN INDAH
      YANG TAK TERJANGKAU OLEH PEMIKIRANMU
      CUKUPLAH AKU KATAKAN PADAMU
      INDAHNYA HANYA MEREKA YANG PERNAH MENYAKSIKAN
      DAN MENGALAMINYA YANG FAHAM BETAPA INDAH-NYA SYURGA
      SEGALA KEINDAHAN YANG ADA DI DUNIA INI CUMA
      1% SAJA YANG DIPERLIHATKAN ALLAH AZAWAJALLAH
      PADA HAMBA-NYA 99% ADA DI SYURGA
      SUBHANALLAH INDAH....INDAH...TAK TERLAFAZ INDAH-NYA

      KASIH YANG TERKASIH
      KASIHKU PADAMU KASIH DUNIA AKHIRAT
      SEMASA AKU DI DUNIA
      SEMUA YANG BERHIDUP DI DUNIA INI
      AKU KASIH AKU RINDU SEMUANYA DEMI-NYA
      BUKAN KARNA DIA SIAPA-SIAPA
      BIARPUN HATIKU DIROBEK-ROBEK
      DENGAN PENGHINAAN DAN CERCAAN
      KARNA AKU TIDAK MEMILIKI PESONA DUNIA
      AKU TETAP KASIH DAN SAYANG PADA MEREKA
      WALAUPUN MEREKA MEMUSUHI AKU SEKALIPUN
      AKU TETAP KASIH DAH SAYANG PADANYA DEMI-NYA
      AKU TAK PERNAH MENARUH DENDAM WALAUPUN
      SEBESAR ZAHRAH YANG ADA DI HATI BERTAMBAH RINDU DAN SAYANG...
      AKU SUDAH MAAFKAN SEGALA KEKECEWAAN AKU PADANYA SEPANJANG AKU BERHIDUP DI MUKA BUMI DULU...

      KASIH YANG TERKASIH
      KETIKA AKU HIDUP
      WALAUPUN SIAPAPUN AKU CUMA KAU SEORANG SAJA
      YANG SUDI BERSAHABAT DENGANKU
      SENTIASA MENGIRIMKAN PUJANGGA-PUJANGGA INDAHMU
      KITA SALING BERBALAS PUISI SYAIR GURINDAM PANTUN
      AKU AMAT SUKA SETIAP KALI PUISIMU BERSIARAN DI WALLKU
      KITA BAGAIKAN SEPASANG ANGSA PUTIH BERADA DI TASIK SYURGA
      MEMANDANG BULAN KITA TAK JEMU BERZIKIR PADA PENCIPTA BULAN
      TUHANMU TUHANKU TUHAN SEMESTA ALAM HANYA DIA YANG LAYAK
      DISEMBAH DAN DI-AGUNG-AGUNGKAN SETIAP MASA DAN KETIKA

      KASIH YANG TERKASIH
      AKU DAPAT RASAKAN BETAPA KAU SEPI TANPAKU
      KITA TAK BISA LAGI BERPUISI BERSAMA-SAMA
      BACALAH PUISI-PUISI YANG TELAH BANYAK KU TINGGALKAN
      DI WALL FBKU UNTUK HILANG RINDUMU PADAKU
      DAN SETIAP KALI BULAN MENGAMBANG TATAPLAH BULAN
      KARNA RINDUKU ADA DI SITU UNTUK MEMBALAS RINDUMU KASIH....

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      26 Jun 2013
      Like ·  ·  · Promote · 20 minutes ago · 
    • Ratu Rimba Niagara shared Aku Cinta Allah S.W.T's photo.
      PEMANDANGAN ni serius CANTIK.... SUBHANALLAH...
      Unlike ·  ·  · Promote · 40 minutes ago · 
      • You like this.
      • Ratu Rimba Niagara DI BULAN ADA RINDUKU

        KASIH YANG TERKASIH
        REDHALAH PEMERGIAANKU
        TELAH TERCATAT HIDUPKU HANYA SETAKAT ITU

        DICEPATKAN TIDAK DILAMBATKAN WALAUPUN SESAAT PUN TIDAK, AKU REDHA PEMERGIAANKU MENINGGALKAN DUNIA INI
        DUNIA MEMANG SEMENTARA
        TIADA YANG KEKAL
        DI ALAM BAQALAH KEKAL ABADI
        PERGI TINGGALKAN DUNIA TAK AKAN KEMBALI LAGI
        AKU TINGGAL DI SINI DENGAN PARA KEKASIH-NYA
        SUBHANALLAH SYURGA NAN INDAH
        YANG TAK TERJANGKAU OLEH PEMIKIRANMU
        CUKUPLAH AKU KATAKAN PADAMU
        INDAHNYA HANYA MEREKA YANG PERNAH MENYAKSIKAN
        DAN MENGALAMINYA YANG FAHAM BETAPA INDAH-NYA SYURGA
        SEGALA KEINDAHAN YANG ADA DI DUNIA INI CUMA
        1% SAJA YANG DIPERLIHATKAN ALLAH AZAWAJALLAH PADA HAMBA-NYA 99% ADA DI SYURGA
        SUBHANALLAH INDAH....INDAH...TAK TERLAFAZ INDAH-NYA

        KASIH YANG TERKASIH
        KASIHKU PADAMU KASIH DUNIA AKHIRAT
        SEMASA AKU DI DUNIA
        SEMUA YANG BERHIDUP DI DUNIA INI
        AKU KASIH AKU RINDU SEMUANYA DEMI-NYA
        BUKAN KARNA DIA SIAPA-SIAPA
        BIARPUN HATIKU DIROBEK-ROBEK
        DENGAN PENGHINAAN DAN CERCAAN
        KARNA AKU TIDAK MEMILIKI PESONA DUNIA
        AKU TETAP KASIH DAN SAYANG PADA MEREKA
        WALAUPUN MEREKA MEMUSUHI AKU SEKALIPUN
        AKU TETAP KASIH DAH SAYANG PADANYA DEMI-NYA
        AKU TAK PERNAH MENARUH DENDAM WALAUPUN SEBESAR ZAHRAH YANG ADA DI HATI BERTAMBAH RINDU DAN SAYANG...
        AKU SUDAH MAAFKAN SEGALA KEKECEWAAN AKU PADANYA SEPANJANG AKU BERHIDUP DI MUKA BUMI DULU...

        KASIH YANG TERKASIH
        KETIKA AKU HIDUP
        WALAUPUN SIAPAPUN AKU CUMA KAU SEORANG SAJA
        YANG SUDI BERSAHABAT DENGANKU
        SENTIASA MENGIRIMKAN PUJANGGA-PUJANGGA INDAHMU
        KITA SALING BERBALAS PUISI SYAIR GURINDAM PANTUN
        AKU AMAT SUKA SETIAP KALI PUISIMU BERSIARAN DI WALLKU
        KITA BAGAIKAN SEPASANG ANGSA PUTIH BERADA DI TASIK SYURGA MEMANDANG BULAN KITA TAK JEMU BERZIKIR PADA PENCIPTA BULAN
        TUHANMU TUHANKU TUHAN SEMESTA ALAM HANYA DIA YANG LAYAK DISEMBAH DAN DI-AGUNG-AGUNGKAN SETIAP MASA DAN KETIKA

        KASIH YANG TERKASIH
        AKU DAPAT RASAKAN BETAPA KAU SEPI TANPAKU
        KITA TAK BISA LAGI BERPUISI BERSAMA-SAMA
        BACALAH PUISI-PUISI YANG TELAH BANYAK KU TINGGALKAN
        DI WALL FBKU UNTUK HILANG RINDUMU PADAKU
        DAN SETIAP KALI BULAN MENGAMBANG TATAPLAH BULAN
        KARNA RINDUKU ADA DI SITU UNTUK MEMBALAS RINDUMU KASIH....

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        26 Jun 2013
  • YA ALLAH BAHAGIAKAN ROH DAN JASAD KAMI

    Ya Allah aku perlukan cahaya hidayah dari-Mu
    Agar hatiku hanya tertumpu pada zat cinta-Mu
    Apa saja urusan hidupku hanya cinta -Mu yang kusandarkan
    Hanya KAU menjadi keutamaanku
    Setiap hamba-Mu yang kau hadirkan dalam hidupku
    Sucikanlah dengan hati-hati yang tenang
    Mengutamakan-Mu Meng-Agungkan-Mu
    Mendambakan cinta-Mu dan redha-Mu
    Di kala hidup dan mati
    Yang ada di hati kami
    Hanya cinta dan sayang menyayangi hanya karena-Mu
    Ikatan kami bukan karena pesona dunia
    Tapi ikatan kami ikhlas
    Sama-sama mendambakan cinta dan redha-Mu
    Di setiap perkataan dan perbuatan
    Seiring dengan keredhaan-Mu
    Suburkanlah hati kami
    Bicara-bicara Syurga
    Suara-suara akhirat
    Yang tak lelah
    Mengajak kami
    Ke jalan Syurga-Mu
    Meraih cinta dan redha-Mu
    Andai kata kami punya harta
    Bukakan hati kami
    Sentiasa mahu menginfakkan ke jalan-Mu
    Karena kami sentiasa faham harta yang
    Kami miliki adalah datang daripada-Mu
    Maka-Nya harta itu mahu dipulangkan kepada-Mu jua
    Itulah lambang cinta kami pada-Mu Ya Allah
    Kikiskanlah Ya Allah
    Kikiskan sifat bakhil kami
    Pada harta yang tak membawa arti bagi-Mu
    Jika harta itu kami bakhilkan
    Yang kami mahu harta kami
    Diinfakkan ke jalan-Mu

    Antara harta dan cinta-Mu
    Kami pilih cinta-Mu Ya Allah
    Harta biarpun sepenuh bumi
    Tak akan dapat menebus kami
    Untuk membeli cinta-Mu di akhirat nanti Ya Allah
    Maka-Nya Ya Allah
    Di dunia ini harta yang
    Kau dilimpahkan pada kami mahu
    Diinfakkan ke jalan-jalan-Mu Ya Allah
    Karna kami mahu mati
    Dalam ketenangan dan kedamaian
    Sebagaimana tenangnya air di kali Syurga
    Begitulah tenangnya kami
    Tika bertemu dengan-Mu Ya Allah

    Berkat berkasih sayang kami
    Atas simpulan tali kasih Syurga tersimpul mati
    Di dunia ini yang semuanya mahu
    Ke jalan-jalan-Mu
    Temukan kami di Syurga-Mu
    Agar bahasa-bahasa Syurga
    Yang selalu kami amalkan di dunia
    Dibawa ke Syurga-Mu
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    Bahagia roh dan jasad kami
    Bahagia abadi dunia jua akhirat
    Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    WUJUDNYA KAMI DARIPADA TIADA KEPADA ADA
    ALAM ROH KEPADA ALAM JASAD
    DALAM KANDUNGAN IBU LAHIR KE DUNIA

    DARIPADA ADA KEPADA TIADA
    HIDUP DAN KEMUDIAN MATI

    DARIPADA TIADA KEPADA ADA
    MATI KEMUDIANNYA HIDUP DI ALAM BARZAH

    ALAM GHAIB YANG WAJIB KAMI IMANI
    MAKA ITU IMAN YANG AKAN DIBAWA
    DAN DITANYA TIKA BERADA DI ALAM BARZAH

    Karya Ratu Rimba Niagara
    26 Jun 2013
    Like ·  ·  · Promote · 2 minutes ago · 
  • MAKA KAU IZINKAN SEGALA KEBAIKAN YANG KUDAMBAKAN YA ALLAH

    BismillahirRahmanirRahim
    Assalamualaikum wr wb

    Duhai sahabat akhiratku yang bernama Sya'ban
    Kedatannganmu kunanti penuh rindu
    Moga kau sudi mentarbiyahkan aku
    Agar aku dapat beribadat tanpa lelah demi redha Ilahi

    Duhai sahabat akhiratku yang bernama Ramadhan
    Ganjaran pahala berlipat kali ganda akan diKurniakan Tuhanku
    Makanya kau selalulah tarbiyahkan aku agar
    Aku sentiasa diberi rezeki kesihatan dan bermurah hati
    Suka bersedekah di bulan Ramadhan agar terkikis
    Segala sifat bakhilku pada mereka yang memerlukannya

    Ya Allah...dengan izin-Mu jua aku dapat
    Beramal soleh pada bulan syaaban dan ramadhan
    Maka Kau izinkan Ya Allah segala kebaikan
    Ya kudambakan...Sesungguh-Nya Kau
    Bersama hamba-Mu yang berbuat kebaikan
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    RATU RIMBA NIAGARA
    17 Syaaban 1434H

    Wardah Nawwarah:

    Syukur Alhamdulillah buat sahabat2 ku.. Manusia yang berkawan kerana Allah Taala, kalau berpisah pun kerana Allah Taala. Sabda Rasulullah SAW:Maksudnya: "Tiadalah dua orang yang saling cintamencintai kerana Allah itu, melainkan yang lebih dicintai Allah itu, orang yang lebih banyak cintanya pada rakannya."
    Bersahabat kerana Allah Taala, ikatan amat kuat sekali. Ia diikat oleh satu akidah. Ia berkawan tidak ada kepentingan dunia yang sementara ini. Bersahabat lah kerana iman, akhlak dan kerana ketaqwaan. Bersahabat seperti ini adalah kuat ikatannya. Insya Allah biasanya sampai mati.Psahabatan seperti ini mendapat perlindungan di Mahsyar dari Allah Taala yang mana hari itu tidak ada perlindungan melainkan perlindungan dari Allah Taala. Sabda Rasulullah SAW:Maksudnya: Cinta kasih-Ku terlimpah di atas mereka yang berkasih sayang kerana-Ku. Akan Kunaungi mereka di bawah naungan Arasy pada hari Kiamat yang mana pada hari itu tiada naungan melainkan naungan-Ku."(Riwayat Abiddunya)sama2 kita nantikan kehadiran Syaaban n Ramadhan dgn penuh keinsafan..Sekali lagi diucapkan.. wa jazakallahu ahsanal khoir, waffaqoniyallahu wa iyyakum.. syukran jazilann khairann.. :)

    BERTEMU DAN BERPISAH KERANA-NYA

    Cinta dan rindu
    Bagaikan irama dan lagu
    Kerana cintalah datangnya sayang
    Sayang pada Tuhan
    Sayang pada diri sendiri
    Sayang semua yang ada di langit dan di bumi
    Itulah rindu kasih dan cinta
    Yang perlu ada pada kita semua
    Barulah kedamaian ada di kalbu
    Dan kita saling mengerti
    Kenapa kita di wujudkan di dunia ini
    Saling menghargai
    Saling berkasih sayang kerana-NYa
    Insya-Allah Syurga milik semua
    Yang berkasih sayang kerana-Nya
    Bertemu dan berpisah kerana-Nya
    Di Mahsyar Insya-Allah kitakan bertemu
    Atas ikatan ikhlas setulus hati kerana-Nya
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    RATU RIMBA NIAGARA
    17 Syaaban 1434H

    (PETIKAN DARIPADA WALL WARDAH NAWWARAH & RATU RIMBA NIAGARA)
    26 Jun 2013
  1. Like ·  · Promote · 
  2. 1Unlike ·  · 
    • You, Rubianto Tanoto and 5 others like this.
    • Dewi Korawati Met mlm Masku Rubi,,,met istirahat Ɣå媪 ,,itu foto ªρª gambar? Temaram yg indah,,
      27 minutes ago · Like · 1
    • Ratu Rimba Niagara DI BULAN ADA RINDUKU

      KASIH YANG TERKASIH
      REDHALAH PEMERGIAANKU
      TELAH TERCATAT HIDUPKU HANYA SETAKAT ITU

      DICEPATKAN TIDAK DILAMBATKAN WALAUPUN SESAAT PUN TIDAK, AKU REDHA PEMERGIAANKU MENINGGALKAN DUNIA INI
      DUNIA MEMANG SEMENTARA
      TIADA YANG KEKAL
      DI ALAM BAQALAH KEKAL ABADI
      PERGI TINGGALKAN DUNIA TAK AKAN KEMBALI LAGI
      AKU TINGGAL DI SINI DENGAN PARA KEKASIH-NYA
      SUBHANALLAH SYURGA NAN INDAH
      YANG TAK TERJANGKAU OLEH PEMIKIRANMU
      CUKUPLAH AKU KATAKAN PADAMU
      INDAHNYA HANYA MEREKA YANG PERNAH MENYAKSIKAN
      DAN MENGALAMINYA YANG FAHAM BETAPA INDAH-NYA SYURGA SEGALA KEINDAHAN YANG ADA DI DUNIA INI CUMA
      1% SAJA YANG DIPERLIHATKAN ALLAH AZAWAJALLAH PADA HAMBA-NYA 99% ADA DI SYURGA
      SUBHANALLAH INDAH....INDAH...
      TAK TERLAFAZ INDAH-NYA

      KASIH YANG TERKASIH
      KASIHKU PADAMU KASIH DUNIA AKHIRAT
      SEMASA AKU DI DUNIA
      SEMUA YANG BERHIDUP DI DUNIA INI
      AKU KASIH AKU RINDU SEMUANYA DEMI-NYA
      BUKAN KARNA DIA SIAPA-SIAPA
      BIARPUN HATIKU DIROBEK-ROBEK
      DENGAN PENGHINAAN DAN CERCAAN
      KARNA AKU TIDAK MEMILIKI PESONA DUNIA
      AKU TETAP KASIH DAN SAYANG PADA MEREKA
      WALAUPUN MEREKA MEMUSUHI AKU SEKALIPUN
      AKU TETAP KASIH DAH SAYANG PADANYA DEMI-NYA
      AKU TAK PERNAH MENARUH DENDAM WALAUPUN SEBESAR ZAHRAH YANG ADA DI HATI BERTAMBAH RINDU DAN SAYANG...
      AKU SUDAH MAAFKAN SEGALA KEKECEWAAN AKU PADANYA SEPANJANG AKU BERHIDUP DI MUKA BUMI DULU...

      KASIH YANG TERKASIH
      KETIKA AKU HIDUP
      WALAUPUN SIAPAPUN AKU CUMA KAU SEORANG SAJA
      YANG SUDI BERSAHABAT DENGANKU
      SENTIASA MENGIRIMKAN PUJANGGA-PUJANGGA INDAHMU
      KITA SALING BERBALAS PUISI SYAIR GURINDAM PANTUN
      AKU AMAT SUKA SETIAP KALI PUISIMU BERSIARAN DI WALLKU
      KITA BAGAIKAN SEPASANG ANGSA PUTIH BERADA DI TASIK SYURGA MEMANDANG BULAN KITA TAK JEMU BERZIKIR PADA PENCIPTA BULAN
      TUHANMU TUHANKU TUHAN SEMESTA ALAM HANYA DIA YANG LAYAK DISEMBAH DAN DI-AGUNG-AGUNGKAN SETIAP MASA DAN KETIKA

      KASIH YANG TERKASIH
      AKU DAPAT RASAKAN BETAPA KAU SEPI TANPAKU
      KITA TAK BISA LAGI BERPUISI BERSAMA-SAMA
      BACALAH PUISI-PUISI YANG TELAH BANYAK KU TINGGALKAN
      DI WALL FBKU UNTUK HILANG RINDUMU PADAKU
      DAN SETIAP KALI BULAN MENGAMBANG TATAPLAH BULAN
      KARNA RINDUKU ADA DI SITU UNTUK MEMBALAS RINDUMU KASIH....

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      26 Jun 2013
      26 minutes ago · Like · 1
    • Rubianto Tanoto dear Dewi Korawati iya nich lagi seneng suasana sepi- nunggu bulan purnama udah 3 musim gak timbul-timbul hahahaha cape dech.....
    • Rubianto Tanoto dear YM Ratu Rimba Niagara cape juga ya,,,, nunggu bulan purnama udah 3 musim - kessabaran itu ada batas nya gak ya,,,
    • Ratu Rimba Niagara Bulan itu ada tapi disebabkan jerubu ...makanya terilindung di balik awan tebal...sabarnya bulan sikit lagi menjelma tataplah sepuasnya agar hilang cape mu ya...hehehe
      21 minutes ago · Like · 1
    • Rubianto Tanoto dear YM Ratu Rimba Niagara wkwkwkwk - cape,laper,haus, wah tambah kurussssss mau nunggu bulan purnama hahahaha
    • Ratu Rimba Niagara Karna ada yang rindu bulan hingga tak lalu nak makan dan tidur...makanya di siarkan saja puisi tentang bulan...itu pun kalo tak cepek nak baca ye...hehehe
      10 minutes ago · Edited · Like · 1
  3. Like ·  · 

    (PETIKAN DARIPADA WALL RUBIANTO TANATO)
    26 Jun 2013 
WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;