Sunday 23 June 2013

YA ALLAH BANTULAH KAMI MEMADAMKAN API DI INDONESIA, TIADA DAYA UPAYA KAMI MELAINKAN DENGAN IZIN-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN




  • MARI KITA DOAKAN SEMOGA API SEGERA PADAM AAMIIN

    JOHOR BAHRU: Sultan Johor Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar hari ini mengingatkan rakyatnya untuk bertenang dan mengelak daripada panik berikutan status darurat yang diisytiharkan di Muar dan Ledang setelah bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) melebihi 750 setakat 7 pagi ini.

    "Ia adalah kecemasan untuk menggalakkan orang ramai berada di rumah juga untuk kebaikan mereka sendiri... jangan bimbang, tidak ada rusuhan," titah baginda dalam satu temu bual telefon.

    Sultan Ibrahim yang sedang dalam perjalanan ke Kuala Lumpur untuk menghadiri Persidangan Majlis Raja-Raja sempat singgah di Muar untuk melihat keadaan dan merancang bersemayam di sana selama dua malam apabila tamat mesyuarat nanti.

    "Semoga jerebu yang sedang melanda ini sebagai pengajaran kepada kita. Mari kita memahami kesan dan menghentikan pembakaran terbuka," tambah baginda lagi.

    Baginda meminta rakyatnya mematuhi nasihat kesihatan yang dikeluarkan pihak berkuasa dan berada di rumah sehingga ia ditarik balik.

    Credit: JAS

    Ratu Rimba Niagara
    SELURUH NEGARA KAMI DALAM KECEMARAN UDARA MELAMPAU
    MAKANYA INDONESIA SEGERA BERTINDAK BERGABUNG DENGAN NEGARA JIRAN BAGI MEMADAMKAN SEGERA API JIKA TIDAK TERBAKARLAH SEMUA BENUA ASIA INI ...
    TUHAN BERILAH BANTUAN PADA KAMI UNTUK MEMADAMKAN API INI...KASIHANLAH KAMI BANTULAH KAMI TIADA DAYA UPAYA KAMI LAGI MELAINKAN DENGAN PERTOLONGAN-MU...AAMIIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    Like ·  ·  · Promote · 4 minutes ago · 


  • Ratu Rimba Niagara shared Kesultanan Johor's photo.
    JOHOR BAHRU: Sultan Johor Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar hari ini mengingatkan rakyatnya untuk bertenang dan mengelak daripada panik berikutan sta...See More
    Like ·  ·  · Promote · 14 minutes ago · 


  • Malam nisyfu Sya'ban jatuh pada hari AHAD 23 JUN malam ISNIN (tutupnya buku amalan).,.
    Jadi Sebelum terlambat saya menyusun 10 jari memohon ampun Dan maaf kalau ada salah baik di sengaja atau yg tidak sengaja, kerna
    NABI MUHAMMAD SAW bersabda: barang siapa yg mengingatkan kedatangn bulan ini, HARAM API NERAKA baginya.
    Like ·  ·  · 13 minutes ago · 

w




  • Malam nisyfu Sya'ban jatuh pada hari AHAD 23 JUN malam ISNIN (tutupnya buku amalan).,.
    Jadi Sebelum terlambat saya menyusun 10 jari memohon ampun Dan maaf kalau ada salah baik di sengaja atau yg tidak sengaja, kerna
    NABI MUHAMMAD SAW bersabda: barang siapa yg mengingatkan kedatangn bulan ini, HARAM API NERAKA baginya.
    Like ·  ·  · 15 minutes ago · 
    • 16 people like this.
    • Ratu Rimba Niagara MAAFKAN SAYA KERANA SAYA INSAN YANG TAK SEMPURNA

      Semua-Nya sama di Sisi Allah Taala tida bedanya. Maka salinglah kita menghargai silaturahmi demi akhirat kita yang tak pasti kita mengecapi Syurga jika kita ketepikan masalah silaturahmi di dunia ini. Sesungguhnya saya amat kuatiri akan keretakan silaturahmi gara-gara ketidak sefahaman masalah remeh temeh dunia yang pastinya jika tidak diselesaikan akan meretakkan talisiraturahmi.
      Makanya saya minta maaf pada semua ahli group di sini atau di mana-mana group atau sapa-sapa yang mengenali karya saya di alammaya harap dapat maafkan saya jika saya telah menyakiti hati anda samada sedar atau tidak. Sesungguhnya saya insan yang tak sempurna...makanya maafkanlah saya. Kemaafan dari kalian semua akan meringankan beban saya dalam bertalisiraturrahmi biarpun sudah terpisah kasih di alam maya ini tapi percayalah talisiraturrahmi antara kita masih mewangi sampai nafas terakhir.

      RAKAN ALAMMAYAMU,
      RATU RIMBA NIAGARA
      23 Jun 2013
    • Nina Karina Mohon share

0 comments:

Post a Comment

 
;