Monday 24 June 2013

SALAM PERDAMAIAN ANTARA PEMIMPIN DAN RAKYAT NUSANTARA



BERDAMAILAH KERANA PEMIMPIN KITA SUDAH BERDAMAI DI MEJA PERDAMAIAN

[SAUDARA2KU..BERSAMA AMIN-KAN DOA INI] Bismimillah.."Ya Allah,Kau satukanlah hati-hati kami,dan Kau perbaikilah diri kami ini,dan Kau peliharalah umat ini(Islam) dari berpecah,Kau satukanlah kami pada perkara yang kami persetujui serta Kau jauhilah kami dari perkara yang membawa pada perselisihan dalam kalangan kami".


Khai Noor DEMI RAKYAT....BERSATU , BERMUFAKAT BERMUZAKARAH.....UNTUK AGAMA , BANGSA DAN NEGARA.....

Ratu Rimba Niagara DUDUK SEMEJA PEMIMPIN BOLEH BERGELAK KETAWA SEDANGKAN DI LUAR SANA RAKYAT SALING BERCAKARAN MEMPERTAHANKAN PEMIMPIN MEREKA...GIMANA ITU...MEREKA DUDUK SEMEJA ADAKAH MEMIKIRKAN MASALAH RAKYAT YANG BERCAKARAN KERANA MEREKA...RAKYAT BERCAKARAN MEMPERTAHANKAN PEMIMPIN MEREKA AGAR PEMIMPIN MEREKA EHSAN UNTUK MEMBELA NASIB RAKYAT...OH ! PEMIMPIN MANAKAH YANG SEADILNYA PADA RAKYAT? MAKANYA RAKYAT HARUS JANGAN BERCAKARAN BERDAMAILAH KERANA PEMIMPIN YANG KALIAN PERTAHANKAN SEMUANYA SUDAH BERDAMAI...MAKANYA BERDAMAILAH...AGAR NEGARA KITA SELAMAT AMAN DAN BAHAGIA...AAMIIN.

(RATU RIMBA NIAGARA & KHAI NOOR)
24 Jun 2013


  • TEMAN GRUPKU YANG BERNAMA INDERAPURA SUMATERA BARAT INDONESIA

    Bismillahirrahmanirrahim
    Assamualaikum warahmatuhi Wabarakatuh

    Terima kasih teman grupku yang bernama Inderapura Sumatera Barat Indonesia
    yang sudi menjadikan aku rakan grupmu
    memang tidak sangka aku dijemput di sini
    baru semalam aku mengundurkan diri dari dua grup
    datang pula dua grup baru menjemputkan
    Tuhan ganti dalam masa yang tak sampai satu hari
    Subhanallah Kuasa Allah mengatasi segala-NYa

    Kuundurkan diri di grup tersebut bukan apa
    admin mereka tidak membenarkan aku
    siarkan karya-karyaku dalam kadar yang banyak
    karena menganggu grup tersebut
    aku apa lagi kecewa sangat mendengar kata-katanya itu
    lantas ku minta maaf dari admin tersebut
    jika karya-karya ku tidak diterima berarti aku pun tidak diterima
    seakan karyaku dan aku adalah kembar siam
    yang tak boleh dipisahkan lagi

    Lagipun aku bergrup dan berfb karena karya sastraku
    menyiarkan karya bukanlah saja untuk canda-canda
    tapi mahukan komentar yang bernas lagi mantap daripada rakan grup ataupun fb
    jika mereka pelit ide mereka gimana aku mahu jadikan mereka rakan fbku
    jika rakan grup nggak mahu beri komentar aku tak kisah
    tapi jika rakan fb aku kisah sangat karena mereka adalah pejuang sastraku
    sebab itulah rakan fbku tak ramai bukan saja hendak removekan mereka sebagai rakan fbku tapi gimana aku nak pertahankan mereka sebagai rakan fbku yang kuanggap sebagai pejuang sastraku...lain yang aku kehendaki memberi ide pada setiap karya-karyaku bersangkutan dengan tema karya..lain yang dibalasnya ...mengutuk aku...katakan aku prasangka buruk ..komentarnya tiada kena mengena langsung dengan tema karya-karya yang kutulis saja nak membuat aku sakit hati...sudahlah like pun tidak...komentar pun tidak...alih-alih bila beri komentar saja nak menyakitkan hati aku...aku apa lagi removekan saja rakan fb ku tersebut...tapi dalam hati tiada niat untuk memutuskan talisiraturahim..sejujurnya aku katakan laman fbku adalah tempat aku bersastra adalah medan juangku bersastra...segala ilham yang aku terima dari-Nya kutulis selagi izin-Nya...makanya kuharap rakan fbku faham akan tugasnya sebagai rakan fbku jika tidak sanggup menjalankan tanggungjawabnya aku redho jika dia mengundurkan diri dan dia juga kena redha jika aku removekan mereka karena ingin memberi peluang kepada orang lain yang ingin menjadi pejuang sastra nusantaraku yang aktif memberi ide dan komentar pada karya-karyaku.Komentar mereka penting akan dibaca oleh anak cucu nusantara ku nanti. Sebab itu penting sangat-sangat.

    Aku bersyukur setiap kali aku dimasukkan ke grup..itu adalah aset bagiku untuk mendapatkan ilham berkarya. Jika ahli grup tersebut menerima kehadiran karya-karyaku walau pun tak like atau memberi komentar ...aku tak kisah sangat tapi ada kalanya aku kisah sanagat apabila ada suara-suara yang tidak berpuas hati dengan karya-karyaku dengan mengatakan tak jemu ke berpantun, bergurindam. bersyair dan berpuisi mendayu-dayu...sayu...merayu-rayu...membuatkan orang lagi menyampah nak membacanya....aku jawap tak nak baca sudah... ada orang lain nak baca...asalkan admin tak marah...kalau admin marah barulah aku hentikan siaran dan terus tinggalkan dari grup tersebut.

    Begitulah aku serius dengan dunia karya sastraku. Bagiku ...aku bukan pentingkan kuantiti tapi aku pentingkan kualiti. Rasa rugi jika aku masuk sesuatu grup..aku ada peluang memberi ide tapi aku cuma jadikan diriku pepatung hanya memerhatikan saja...bila ada ahli grup yang saling kutuk mengutuk jelek menjelek hingga terduduk...aku jadi pepatung yang suka akan keadaan itu...jika yang dikutuk itu dimalukan dihina sehina-hina aku lagi suka dan aku lagi suka jika yang dikutuk itu keluar dari grup atau dikeluarkan dari grup...aku jadi pepatung ketawa sendiri sambil bertepuk tangan atas kegagalan yang dikutukkan itu....nauzubillah jika aku jenis ahli grup yang begitu.

    Dan aku berharap sangat di setiap grup yang aku menjadi ahlinya ...semua kawan-kawna grup ku saling memberi kerjasama di antara satu sama lain. Cuba sedaya upaya yang terdaya memberi dukungan/sokongan kepada admin grup menjayakan misi dan visinya kenapa dia menubuhkan grup tersebut. Takkanlah admin saja canda-canda menubuhkan grup pasti ada misi dan visinya...pasti mengharapkan ahli-ahli grupnya sudi mendukung misi dan visinya.

    Moga kita di grup ini saling mendukung misi dan visi admin dengan ide dan komentar kita yang bener-bener mantap...selagi tak mantap hanya sekadar mahu menyakitkan hati yang mendengarnya...lebih baiklah diam saja...ini sekadar pandangan saya saja.

    Sekian.Wassalam.

    Rakan grupmu,

    Ratu Rimba Niagara
    24 Jun 2013


  • Kesatria Kemuliaan likes XForex.


    RELATED POST














WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;