Sunday 23 June 2013

JANGAN CAKAP SEMBERONO NANTI




MARI KITA DOAKAN SEMOGA API SEGERA PADAM AAMIIN

JOHOR BAHRU: Sultan Johor Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar hari ini mengingatkan rakyatnya untuk bertenang dan mengelak daripada panik berikutan status darurat yang diisytiharkan di Muar dan Ledang setelah bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) melebihi 750 setakat 7 pagi ini.

"Ia adalah kecemasan untuk menggalakkan orang ramai berada di rumah juga untuk kebaikan mereka sendiri... jangan bimbang, tidak ada rusuhan," titah baginda dalam satu temu bual telefon.

Sultan Ibrahim yang sedang dalam perjalanan ke Kuala Lumpur untuk menghadiri Persidangan Majlis Raja-Raja sempat singgah di Muar untuk melihat keadaan dan merancang bersemayam di sana selama dua malam apabila tamat mesyuarat nanti.

"Semoga jerebu yang sedang melanda ini sebagai pengajaran kepada kita. Mari kita memahami kesan dan menghentikan pembakaran terbuka," tambah baginda lagi.

Baginda meminta rakyatnya mematuhi nasihat kesihatan yang dikeluarkan pihak berkuasa dan berada di rumah sehingga ia ditarik balik.

Credit: JAS

Ratu Rimba Niagara
SELURUH NEGARA KAMI DALAM KECEMARAN UDARA MELAMPAU
MAKANYA INDONESIA SEGERA BERTINDAK BERGABUNG DENGAN NEGARA JIRAN BAGI MEMADAMKAN SEGERA API JIKA TIDAK TERBAKARLAH SEMUA BENUA ASIA INI ...
TUHAN BERILAH BANTUAN PADA KAMI UNTUK MEMADAMKAN API INI...KASIHANLAH KAMI BANTULAH KAMI TIADA DAYA UPAYA KAMI LAGI MELAINKAN DENGAN PERTOLONGAN-MU...AAMIIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

MAAFKAN AKU KARNA AKU TAK PANDAI BERPOLITIK SEPERTI KAMU

Assalamualaikum wr wb
Kepada Admin Grup Dapur Politik Riau...

RASA TIDAK PUAS HATI PADA AHLI GRUP DAPUR POLITIK RIAU

Saya dijemput di sini untuk saling berbagi ide . ilham dan apa saja yang boleh dimanfaatkan bersama. Saling berbagi ilmu dan pendapat dalam suasana yang harmonis.

Tapi saya tidak sangka ada di kalangan ahli di sini tiada mempunyai etika dalam berbicara ...berbicara macam tak ingat nak mati ...rasa diri sendiri yang sempurna orang lain di anggap hina tiada rasa hormat langsung.

Saya harap admin di sini pantau setiap bahasa yang boleh mengundang keretakan dalam bertalisiraturahmi. Jika sesama grup di sini tiada rasa hormat menghormati masih mengamalkan budaya kutuk mengutuk, jelek menjelek di antara satu sama lain sejujurnya saya sudah tidak berminat lagi berada di grup ini.

Bukanlah saya mahu dihormati dan disanjungi cukuplah sekadar menghormati perasaan saya sebagai seorang hamba Allah yang nawaitunya mahu saling berbagi ilmu yang diKurniakan Allah tapi dibalas dengan bahasa yang amat menyedihkan hati saya.

Saya memohon maaf sekali lagi andainya saya berundur dari grup ini karena bahasa yang jelek pasti menumpulkan pemikiran saya untuk berkarya. Harap maafkan saya barangkali saya tidak layak berada di grup ini kerana ahli-ahli semuanya bijak berpolitik saya tidak pandai ....sudah tidak ada rezeki saya untuk menikmati ilmu politik di sini....kepada ahli grup yang mengenali karya saya sekali lagi saya memohon maaf .

'SIAPALAH AKU DI HATIMU
SEKADAR DAGANG MAK MALAU
BERKARYA MAHU MENABUR BAKTI
NAMUN DIBALAS DENGAN BAHASA YANG MENYEDIHKAN HATI
MAAFKAN AKU IZINKAN AKU PERGI MEMBAWA DIRI
JADILAH AKU SI PUNGGUK YANG RINDUKAN SEMUA AHLI DI SINI'

Rakan grupmu yang sedih hiba,
RATU RIMBA NIAGARA
23 Juni 2013
Like ·  ·  · Promote · 9 minutes ago · 
  • Hamdan Zulfa Bakunyung emang kenapa kamu sedih ambil hikmah yg baik buang yg buruk kata gus dur gitu aja kok repot ya kan he he he he he
  • Ratu Rimba Niagara pagi petang siang dan malam kerja ku perah otak...jika masuk bahasa yang membuatkan otakku rosak sebelum rosak hingga aku tak dapat berkarya...lebih baik aku pergi bawa diri...hehehe makanya setiap rakan fbku yang berkata semberono maaf cakaplah ku akan pergi darinya tapi talisiraturahmi masih mewangi kok...hehehe
  • Hamdan Zulfa Bakunyung y aiyalah gitu aja kok repot ha ha ha ha ha
  • Ratu Rimba Niagara Di grup masih nggak apa tapi jangan di fbku sebab di fbku adalah medan juangku berkarya...bukan untuk dicanda-candakan. Semua rakan fbku adalah sumber inspirasiku berkarya. Jika dia sengaja mahu merosakkan otakku pastinya dia pasti ku removekan...termasuk juga kamu jika kamu nggak jaga adap dalam bertutur...di wall ku...
  • Hamdan Zulfa Bakunyung jangan berprasangka buruk ujar nabi maka bukan otak saja yg rusak malah2 hti juga ikut rusak
  • Ratu Rimba Niagara Duhai hamdan zulfa bakunyung sepanjang aku bersiaran kau tak pernah nak like jauh sekali memberi komentar? apa tujuan kamu mahu menjadi rakan fbku adakah sekadar suka-suka? Kalau sekadar suka-suka maaf cakaplah karyaku terpaksa pergi darimu.
  • Ratu Rimba Niagara Tahukah kau di sini aku pentingkan kawan sejati bukan ramainya kawan ok bukan mahu bersangka buruk atau apanya...jika kau tak sudi mahu menjadi pejuang sastraku ...lebih baik kau cari kawan yang setaraf dengan pemikiranmu ok..
  • Ratu Rimba Niagara Barangkali ilmu tinggi ...sebab itu kau tak pandang aku sebelah mata pun ...selamat dengan duniamu tolong memahami duniaku...duniaku tidak mengganggu urusan orang lain...duniaku hanya mahu saling berbagi ilmu dan saling menghargai satu sama lain sebelum mati...bukan saling mendoakan yang tidak baik ok..

(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
23 Jun 2013

WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;