Friday 28 June 2013

WALI ALLAH ITU DIRAHSIAKAN ALLAH TAALA JIKA MANUSIA TAHU ...PASTI RAMAI YANG RIAK DENGAN KEWALIANNYA




Jika kata sudah menjadi sumpah...
Seperti sumpah kita di alam roh-roh tika roh mahu ditiupkan di alam kandungan ibu kita mahu menjadi hamba-NYa yang diredhai mengaku KAU TUHANKU TIADA TUHAN LAIN YANG LAYAK DISEMBAH KECUALI ENGKAU YA ALLAH AKU SANGGUP MENJADI KHALIFAH-MU DI MUKA BUMI INI," dengan sumpah seorang hamba kepada Pencipta-Nya makanya kita ditiupkan roh .
Sejak di alam roh lagi kita telah diketemukan makanya di alam dunia ini kita diketemukan biarpun sekadar di alam maya. Kerana sumpah kita kepada Allah Taala makanya kita diketemukan untuk sama tawauduk merealisasikan sumpah itu. Moga sumpah kita di alam roh ...kita sama realitikan agar kita tidak menyesal tika dihari kita bergelar aruah. Moga segala perjuangan dan niat suci kita dimakbulkan Allah . Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Like ·  · Unfollow Post · 6 hours ago
  • Tengku Wadinsyah Saya ni apalah hy hamba sahaja tdk lh guna dan tdk muia hamba ina Amin
  • Ratu Rimba Niagara Janganlah begitu Tengku Wadinsyah. Semuanya hina di Sisi Allah kerana kesmua lahir ditempat yang hina dijadikan pun dengan bermulanya setetes air mani kemudian menjadi seketul darah dan dari seketul darah dijadikan tulang belulang dibalut dengan daging...usia kandungan di rahim ibu empat bulan ditiupkan roh setelah kita berjanji bersumpah setia untuk menjadi khalifah di bumi Allah ...itulah asal kejadian kita...
    Dari roh asal kejadian kita ...akhirnya mati bergelar roh juga
    hidup cuma mimpi mati itulah realiti..
    jadi apa yang hendak kita kisahkan tentang masalah remeh temeh manusia ini...biarlah mereka yang arif tentang hal ini menyelesaikan cara baik dan harmonis...kita doakan sajalah..gimana pendapat tengku wadinsyah.
    Maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki saya aturkan buat tengku wadinsyah atas kesilapan saya dalam berbicara.

    Bukan saya menyebelahi mana-mana pihak. Apapun saya menyayangi kedua-dua pihak sepenuh jiwa saya sebagai saudara seislam.

    Cuba hayati apa yang saya tulis ini ya...harap dapat memahaminya setiap baris ayat bukan saya hendak mengajar...tapi sekadar mahukan sebuah perdamaian antara dua negara itu saja.
    Moga Allah SWTmembantu kita dalam perkara ini ya. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin. 

    "Syekh-Mufti Kesultanan Palembang Darussalam
    KEPADA YANG MULIA PARA ULAMA, RAJA, SULTAN, BANGSAWAN, BUDAYAWAN, SENIMAN, ILMUWAN, YANG TERGABUNG DI GRUP INI...TOLONG JANGAN MEMBAHAS KONFLIK KERATON YANG BERMASALAH DI GRUP INI....GRUP INI DIBUAT UNTUK MENYATUKAN SEMUA RAJA DAN SULTAN....SILAHKAN DISKUSI TENTANG HAL-HAL YANG POSITIF SAJA....ADMINT AKAN HAPUS KOMENT SIAPA SAJA YANG MEMPERKERUH SUASANA GRUP SEPERTI MEMFITNAH, MERUSAK NAMA BAIK ORANG LAIN....ATAU MENGHINA SULTAN DAN RAJA LAINNYA...STOP FITNAH DAN PERMUSUHAN.....(SYEKH MUFTI KESULTANAN PALEMBANG).
    Like · · Unfollow Post · 15 minutes ago
    Seen by 3

    Syekh-Mufti Kesultanan Palembang Darussalam and 3 others like this.

    Ratu Rimba Niagara Jika suatu masalah itu ditimbulkan ...dan tidak cuba diambil jalan perdamaian pastilah selamanya Institusi kerabat diRaja tidak dapat dimartabatkan kerana sesama kerabat bertelingkah menegakkan benang basah...masing-masing mengaku diri betul dan saling salah menyalah...habis apa guna dilantik mahlis raja-raja , sri pemangku adat dan syekh Mufti atau alim ulama nusantara tapi tidak mahu coba mendamaikan malah membiarin masalah itu tergantung-gantung kerana takut dibahaskan cara adil....yang menjadi mangsa masalah itu akan terus diungkit-ungkit oleh mereka yang tak berpuas hati...jangan sangka mereka akan membiarin begitu saja...mereka akan terus pertikaikan dan akan terus berlanjutan seribu tahun lagi...barangkali belum sempat seribu tahun sudah menjadi bara yang meledak terus meledak di kedua buah negara di Indonesia mahupun di Malaysia.. ...jika ini terjadi seluruh rakyat nusantara tidak akan maafkan siapa-siapa yang bertanggungjawab dalam hal ini. Di akhirat pasti akan dipertanggungjawabkan . Maka ktia ambillah pendekatan yang bisa menjadikan keduanya saling redha meredoi akan takdir masing-masing."

    Ratu Rimba Niagara
    28 Jun 2013
  • Tengku Wadinsyah Ratu Rimba Niagara memang teramat mulia Dari pada Syyedina Rasullah Saw, dan Ratu Rimba Niagara amat bijak dari Sultan Siak sri indrapura I sd XII, Kerajaan siak Sri indrapura Milik RI, Menjadi milik Ratu.
    57 minutes ago via mobile · Like · 1
  • Tengku Wadinsyah Ya Allah ya Allah ya Allah, memang Ratu Rimba Niagara Amat Mulia dari pada Ahli Bait Syyedina..Syyedina.. Kami Ahli bait2 kerajaan siak sdh terhina ya Allah.
    52 minutes ago via mobile · Like · 1
  • Tengku Wadinsyah Ya Allah zat yang berkehendak Ratu Rimba Niagara mengakui Kerajaan siak Sri indrapura di kab siak, menjadi miliknya Masyallah ya Allah.
    46 minutes ago via mobile · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara Subhanallah segala pujian hanya untuk Allah...
    tiada seorangpun di dunia ini menandingi Rasulullah
    kita hanya mahukan syafaat Rasulullah atas kebaikan yang ktia lakukan di dunia ini...
    tiada niat untuk saya menghina sesiapa...
    jika masih lagi mengataka
    n saya menghina sesiapa 
    saya tidak mahu lagi meneruskan perbahasan ini
    dan tolong jangan ganggu mana-mana wall saya...lagi
    admin tolong pastikan wall saya tidak diganggu oleh yang bernama
    Tengku Wadisyah...jika dibiarin akan menumpulkan pena saya untuk terus berpena ...harap ambil perhatian admin...
    saya di sini dijemput untuk berkarya..bukan untuk membahaskan isu-isu sensitif begini....
    saya cuba membetulkan keadaan dan memberikan saranan saya tapi tetap juga di salah anggapkan...tolong maafkan saya kepada mereka semua...andainya Tengku wadinsyah masih mengganggu wall saya bersiaran karya...
    45 minutes ago · Like · 2
  • Tengku Wadinsyah Ya Allah zat sebenar zat mmg Ratu Rimba niagara Memang wali mu Ya Allah dmn Kerajaan siak Sri Indrapura menjadi miliknya bkn milik RI.
    38 minutes ago via mobile · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara Saya sudah rumuskan secara terperinci tapi masih tidak memahami..tolong hormati keputusan saya saya tidak mahu membahaskan isu-isu ini lagi kerana saya tidak layak pun dan untuk mengetahuan semua saya bukanlah kerabat diraja ataupun bangsawan...dan emangnya tidak layak berada di group ini...tetapi memandangkan saya telah dijemput di group ini oleh Syekh -Mufti Kesultanan Palembang Darussalam pastinya saya dibenarkan untuk bersiaran karya dengan apa jua tema karya...tak sangka pula karya saya menjadi isu yang begini hangat dieprkatakan...makanya saya merayu agar tidak membabitkan saya dengan mana-mana pihak...harap admin maklum perkara ini ..tidak berulang lagi...jika dibiarkan Tengku Wadisyah mengganggu karya saya...izinkan saya berlalu pergi.
  • Ratu Rimba Niagara Kepada Tengku Wadinsyah dan semua kerajaan Siak Indrapura ..patik mohon maaf jika patik bersalah dalam hal yang patik sendiri sudah tak mahu lagi pikirkan. Patik di sini cuma mahu bersiaran karya saja...harap maklum kepada Tengku Wadinsyah sekali lagi jangan mengganggu wall saya lagi...maafkan saya...
  • Tengku Wadinsyah Yang wali itu Ratu Rimba Niagara Ambilah kerajaan siak Sri Indrapura Milk RI, RAMPAS LAH Mudah2an Barakhah.
  • Ratu Rimba Niagara Wali Allah itu dirahsiakan Allah Taala...jika manusia tahu..pasti ramai yang riak dengan kealimannya...dan seorang wali itu tidak akan rampas hak orang lain melainkan yang sudah ditakdirkan untuknya.


(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP FESTIVEL KERATON NUSANTARA
JALUR SUTRA (YARASUTRA)
28 Jun 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;