Monday 19 September 2011

YE TUAN YANG ARIF LAGI BIJAKSANA YANG FAHAM ERTI VISI & MISI

Bhaie Saab:

TUAN/PUAN YG BIJAKSANA,MAAF BERKATA..GRUP TEGUR INI
KALAU SAYA LIHAT SEPATUTNYA LEBIH CENDERUNG KEPADA
ADUAN RAKYAT DARIPADA PERKARA YANG SELALU PERLU DITEGUR,
BUKAN GITU TUAN AMPUNYA(ADMIN)...TOLONG BETULKAN
TERIMA KASIH.

Unlike · Saturday at 5:09pm

You and 5 others like this.

Roslan Jumadi masih ada yang belum faham maksud group ni tuan.

Saturday at 5:11pm · 1 person

Bhaie Saab PADA SAYA, TIDAK ADA GUNANYA ATAU PUN
MAKNANYA MEMUJI DTK MJR MELULU. SUKAR UNTUK
MENERUSKAN USAHA MURNI YANG DIRANCANGKAN
BERSAMA RAKAN-RAKAN. APA KATA KITA BANTU GRUP
INI KUMPUL PERKARA YANG TIDAK SAMPAI KE PANGKAL
JALAN KAN BAIK...

Saturday at 5:14pm · 1 person

Rabeah Mohd Ali Betul kata Tuan Bhaie Saab dan Roslan Jumadi...tu saya
sokong 100% tanpa bantahan lagi ye.

Saturday at 5:15pm · 1 person

Roslan Jumadi fahami visi dan misi group ini. saya rasa
itu sudah jelas.

Saturday at 5:16pm

Bhaie Saab ADMIN YANG MULIA,ADA LEBIH MANTAP GRUP INI DI SEBUT>
"TEGAR ADUAN RAKYAT JELATA SABAH" CADANGAN SAJA YA BOS...

Saturday at 5:17pm

Rabeah Mohd Ali Ye...arif lagi bijak sana...yang amat faham erti
visi dan misi

Saturday at 5:17pm

Rabeah Mohd Ali Saya cadangkan kepada admin selepas ini jika
terdapat lari dari misi dan visi sebenar group Tegur...
padamkan saja atau digugurkan namanya dari menjadi ahli group....
kerana akan menyusahkan ahli lain ! Sebagai pemimpin kena
akur dengan kehendak ahlinya walaupun dia seorang pemimpin...
undiannya terletak di tangan rakyat...tanpa rakyat pasti dia
tidak bergelar pemimpin!

Saturday at 5:21pm

Bond Tawau Pada saudra/saudri yang memberi cadangan di atas,
saya berpendapat tidak mungkin pemimpin mau mengikuti suara ini,
sebab bagi mereka hanya menyakitkan hati dan menambah beban bagi
mereka. Tapi bagi saya, dengan cara seumpama ini, dapat membuka
minda kita untuk lebih maklum keadaan, disamping dapat meluahkan
perasan yang terpendam di sanubari hati sebagai rakyat kecil.
Dari apa yg saya lihat, kebanyakan pemimpin, mereka hanya melalui
orang-orang suruhan mereka yang menjawab, pertanyaan dalam fb,
mungkin tidak semua, tapi kebanyakan mereka yang menyuruh wakil,
bagi menyampaikan mesej mereka untuk disampaikan,
wallahualam, maaf pada pemimpin jika saya salah.

Saturday at 6:09pm · 1 person

Uncle'mus Bah cuma ada satu cara yang paling efektif ..masa nak
PRU nanti mintaklah macam-macam mesti PM kasi terus ..tak pun TPM...
apa katanya..U help me ,i help u...2 juta! 3 juta! berapa?...
esok kita menang sekolah berlift kita bina...hehe

Saturday at 6:16pm

Bond Twu Uncle, kita hanya bertukar-tukar pendapat dan kita kepinggirkan
fahaman politik kita yang berbeza, sabagai rakyat saya tidak melihat
kegagalan pemimpin hari ini dalam memajukan bidang pendidikan, Alhamdulilah,
anak-anak saya semua telah mendapatkan persekolahanan mereka di bidang
pengajian tinggi, walhal, saya hanya seorang yang kais pagi makan pagi,
kais petang untuk di makan petang, justeru itu saya tidak melihat kegagalan
pihak Kerajaan dalam menangani hal pendidikan anak bangsa, maaf uncle jika
saya salah.

Saturday at 6:29pm · 2 people

Roslan Jumadi kerajaan juga telah memberi duit pinjaman kepada kita
( PTPTN ). betapa untungnya kita. hehe..tapi ada juga yang belum bayar
balik pnjaman tu sama kerajaan kan? :D

Saturday at 6:36pm

Bond Twu saya tidak berani menegur soal itu,takut ada yang
tersinggung,tapi anak-anak saya insya'Allah saya pesan pada
mereka bayar jika ada rezeki, mau belajar mamandu pun kena bayar,
inikan pula pendidikan, untuk masyarakat, betul ta bro?

Saturday at 6:40pm · 2 people

Roslan Jumadi hehehe..betul tuan.

Saturday at 6:41pm

Tondesqah Samotai Bayar jangan tak bayar.membayar hutang itu
hukumnya wajib kalau tak bayar kat akhirat nanti muflis kita......

Sunday at 5:41am


(PETIKAN DARIPADA TEGUR - Aduan Rakyat SABAH)
17 September 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;